BG Netbank Giro
Fra : Hans Majlinder

Dato : 06-01-02 15:23

Jeg er lidt nysgerrig, er der andre der har mærklige bevægelser på deres
NetGirokonto hos BG Bank, ????

Det jeg kan se, er at der mangler lidt over 3000 kr. i forhold til mine
forskellig papirs kontoudtog.

Det er tilsyneladende opstået i går lørdag, jeg har talt med BG nogle gange
og fået flere gode historier.

Bl.a. At de var ved at sammenkøre data fra posthuse, lave backup eller så
kunne de ikke få adgang til deres eget system.

Alt i alt ikke særligt god service, ingen information om hvad der sker,
andet end at jeg kan ringe mandag.....

Hans.

Fra : Per H

Dato : 06-01-02 16:26

On Sun, 6 Jan 2002 15:23:20 +0100, "Hans Majlinder"
<majlinder@forum.dk> wrote:

Du kan ikke regne med BG netbank i weekender. deres system bilver ikke
opdateret, før de møder på mandag. og der opdateres ikke automatisk.

Gaaab hvor er det gammeldags derinde.

Selom du går 90 dage tilbage passer netbank ikke. i weekender...

Den ene aner ikke hvad den anden laver.

/ PH-BYG v/Per Hansen

icq 8212837

Fra : Hans Majlinder

Dato : 06-01-02 19:55

Det jeg ser er at BG Netbank har rettet saldoen 90 dage tilbage....

Det kan jeg da ikke tro er helt normalt.

En opdatering i weekend på bevægelser, kan jeg godt forestille mig ikke
sker, men det andet synnes jeg ikke må ske.

Jeg håber jeg får en rigtig god forklaring fra dem, håbet er lysegrønt.

Hans.

Fra : Per H

Dato : 06-01-02 21:39

On Sun, 6 Jan 2002 19:54:43 +0100, "Hans Majlinder"
<majlinder@forum.dk> wrote:

Præsis. ogh det har stået på i snart flere år.

du kan sikkert tjekke med dine udskrifter.
men det er alså kun hvis der har været bevægelser på op til en
weekend.

Fra : Knud Berggreen - dk

Dato : 06-01-02 17:05

In <Q5ZZ7.9640$aS.1453226@news010.worldonline.dk>, on 01/06/2002
at 03:23 PM, "Hans Majlinder" <majlinder@forum.dk> said:

>Jeg er lidt nysgerrig, er der andre der har mærklige bevægelser på deres
>NetGirokonto hos BG Bank, ????

Ikke nu, men i sidste år havde jeg et problem. Jeg havde omkring 3000
stående men af en eller anden grund gik systemet ud fra at den aktuelle
saldo var 0. Den skrev altså at min startsaldo var negativ og var
posteringerne udlignede så den negative saldo.

/Knud

--
Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og de andre sider på sitet er også ganske tankevækkende....

Fra : Knud Berggreen - dk

Dato : 07-01-02 22:49

In <m41_7.9717$aS.1483234@news010.worldonline.dk>, on 01/06/2002
at 07:54 PM, "Hans Majlinder" <majlinder@forum.dk> said:

> [...]

>sker, men det andet synnes jeg ikke må ske.

>Jeg håber jeg får en rigtig god forklaring fra dem, håbet er lysegrønt.

Når saldoen bliver rettet 90 dage tilbage, så er det kun fordi det ser
sådan ud. Mange systemer gemmer ikke den gamle saldo, men har kun den
aktuelle bogførte saldo og beregner så saldoen bagud på baggrund af de
enkelte posteringer.

Hvis saldoen i dag er 1000,00 og der var en indbetaling den 3/1 på 600,00
så er saldoen den 2/1 1000,00 - 600,00 = 400,00 og så fremdeles.

/Knud

Fra : JørgenE

Dato : 08-01-02 02:07

Uanset hvad - vi lever i 2002 - edb har været udbredt i 25 år og de andre
banker kører mig bekendt udmærket i hvertfald indtil kl. 02.00, mens BG
(giro) har slukket og lukket om aftenen, så man end ikke kan se saldoen.

Det er uhyggeligt, at store firmaer kan være så langt tilbage, og det gælder
ikke kun BG men også alm. erhvervsvirksomheder.

Mvh. JørgenE

Fra : The BMA man

Dato : 08-01-02 17:04

On Tue, 8 Jan 2002 02:06:59 +0100, "JørgenE" <elsted@madsen.mail.dk>
wrote:

>Det er uhyggeligt, at store firmaer kan være så langt tilbage, og det gælder
>ikke kun BG men også alm. erhvervsvirksomheder.

Mon ikke det har noget at gøre med, at de føler de er store nok? Og
ikke er bange for at blive mindre?
Hvorimod en "lille" må yde en bedre service - føler de i hvert fald
selv - for at ikke kunderne skal gå til de store?

Stay loving & keep cool

Brian Madsen

PS. When answering me via email please remove NOSPAM from my email address.

Fra : JørgenE

Dato : 08-01-02 23:45

"The BMA man" <bmadsen@NOSPAM.image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvorimod en "lille" må yde en bedre service - føler de i hvert fald
> selv - for at ikke kunderne skal gå til de store?

Om du har ret ved jeg ikke. For et nogle år siden havde jeg et ejendommeligt
problem med UniBank som er vores bankforbindelse. Vi brugte PC-bank i
firmaet, og da vi skiftede vores ærværdige computere til de nyeste
Pentium-maskiner kunne vi ikke køre på programmet mere, fordi det faldt ud
på grund af hastighed.
På et tidspunkt talte jeg med deres dataafdeling, da man ikke kunne finde ud
af fejlen.
Og her fik jeg et chock.
De fortalte mig, at de håbede, jeg ville tale med ledelsen, for der havde
man bekendtgjort, at der ikke var grund til at udvikle programmet til de
"hurtige" Pentium maskiner til privaet. Derfor!
Det var dengang vores anden største bank, der ikke anede hvad der skete på
markedet. Er det ikke fortvivlende?
Nu har jeg det kun fra een persons udtalelse, så selvfølgeligt kan han have
misforstået det, men jeg kunne i hvertfald ikke bruge PC-bank i en lang
periode, for det var den udgave til private, der kostede kr. 50 pr år, og
alternativet var den store firmaløsning, der kostede flere tusinde om året,
og hvor man skulle være online, når man indtastede regninger mv.. - Det var
altså i modem-dagene, så det ville samtidigt blive kostbart i telefon, så
derfor ville jeg kun have PC-løsningen til private.
Men ok, jeg hører da fortsat, også fra mennesker på 40, om jeg tror
Internettet bliver så stort, som "nogle" taler om, ligesom der er ganske
mange mindre virksomheder, der selv i dag taler om, at de nok tror, at de
vil overveje "at gå på internettet", måske til næste år - og siger de så
også næste år.
De har ikke opdaget, hvad der sker omkring dem - fred være med dem, for
deres virksomheder vil så ganske givet dø langsomt på grund af manglende
forståelse for tilpasning, akkurat som nogle dyrearter har måtte uddø.

Mvh. JørgenE

PS. Jeg har nogle venner der flyttede til Sydtyskland for vel 8 år siden -
det største chock for dem var, at man betalte sine regninger med kontanter.
Intet kort a'la Dankort, ikke betalinger via PBS, ikke elektroniske
overførsler osv.. Så Tyskland er - også i dag langt bagefter, men det ændrer
intet ved, at vi bør være helt i front, som et lille hurtigt, smidigt land,
der tilpasser sig lynhurtigt, for vi har ikke samme resourcer som de store
lande.

Fra : Per H

Dato : 08-01-02 06:57

On Mon, 07 Jan 2002 22:49:05 +0100, kub@berggreen.invalid (Knud
Berggreen - dk) wrote:

>Når saldoen bliver rettet 90 dage tilbage, så er det kun fordi det ser
>sådan ud. Mange systemer gemmer ikke den gamle saldo, men har kun den

men den har netop ikke alle bogføringer med.Der mangler mange af de
nyeste. Saldoen er måske korekt nok, men så vil man også se alle
tallene.

/ PH-BYG v/Per Hansen

icq 8212837