Skærme
Fijala 3554
flade skærme til spil
Fra : Dissel

Dato : 06-01-02 12:02

Står og skal anskaffe mig en ny PC, og overvejer derfro at købe en af
disse flade skærme, som ikke fylder meget på skrivebordet, men mine
børn mener det er en dårlig løsning, da de siger at de ikke kan
anvendes til spil med tung/hurtig grafik - er der noget om snakken ?

Forhandlere jeg snakkede med oplyste at hvis jeg køber en 15" flad
skærm så svare dne til en 17 " almindelig og en 17" flad svare til en
19" almindelig og det korrekt ?

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 06-01-02 12:47

> [...]
> børn mener det er en dårlig løsning, da de siger at de ikke kan
> anvendes til spil med tung/hurtig grafik - er der noget om snakken ?

Ja, ældre fladskærme har en lidt langsom opdatering af skærme. Nyere
skærme har ikke det problem i samme grad. Til spil skal den helst være
30ms eller under, i hvert fald ikke over 40ms.

> Forhandlere jeg snakkede med oplyste at hvis jeg køber en 15" flad
> skærm så svare dne til en 17 " almindelig og en 17" flad svare til en
> 19" almindelig og det korrekt ?

Tjaa, næsten. En fladskærm svarer sådan ca. til en almindelig skærm,
der er en tomme større. 15" flad svarer ca. til en 16" alm.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Henning K. Jessen

Dato : 06-01-02 14:42

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tjaa, næsten. En fladskærm svarer sådan ca. til en almindelig skærm,
> der er en tomme større. 15" flad svarer ca. til en 16" alm.

Og igen er en 17" kun 16" og her kan man ikke fylde billedet helt ud(Ca.
15.6"), hvorimod en flad skærm fylder skærmen helt på de 15.1" , d.v.s.
forskellen på en 17" alm. skærm og en 15.1" Flad er minimal.

Jeg har selv en Fladskærm som jeg bruger til spil og jeg synes at den lever
op til alle mine forventninger i Spil, og så er den meget mere behagelig at
sidde foran end en alm. skærm. (min tidligere skærm var en SONY E200 17")

Så jeg vil helt klart anbefale en Fladskærm...

M.v.h.

Henning

Fra : Martin Møller

Dato : 15-01-02 13:16

> [...]
> sidde foran end en alm. skærm. (min tidligere skærm var en SONY E200 17")
>
> Så jeg vil helt klart anbefale en Fladskærm...

Men nogle spil kører jo f.eks i 800x600 og en fladskærm skal vel køre i 1024x? Er det ikke et problem?

Martin

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 16-01-02 07:33

Hej

Martin Møller wrote:

> Men nogle spil kører jo f.eks i 800x600 og en fladskærm skal vel køre i 1024x? Er det ikke et problem?

Nej det er det ikke. Nogle skærme laver en sort rand rundt om og nogle
strækker biledet. Så bliver kanter lidt uldne at se på, men afhængig af
skærmens software kan kan det faktisk gøres så godt at det kan
sammenlignes med en 3 år gammel normal skærm. Nogle spil bliver faktisk
kønnere af det idet det er en form for antialias de bruger til at
strække billedet.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Harald Hansen