Jesus genkomst
Fra : B. Jensen

Dato : 04-01-01 18:55

Ja og situationen i Israel tilspidser, så mon ikke vi med raske skridt
nærmere os den dag da vi skal møde vores frelser.Jeg ser frem til den dag
Med
kærlig hilsen.
B. Jensen
Min hjemmeside
www.jesusviborg.subnet.dk
Se også
www.kbc.dk
www.magazinet.no
www.theword.nu
www.jesus.dk
www.viborg2000.dk

Fra : Erik Larsen

Dato : 04-01-01 19:17

"B. Jensen" <borgeviborg@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Ja og situationen i Israel tilspidser, så mon ikke vi med raske skridt
> nærmere os den dag da vi skal møde vores frelser.Jeg ser frem til den dag

Jeg håber du snart møder frelseren, Jeg mødte ham i november 1983.

Erik

fjern alt din falske reklame herunder

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 05-01-01 00:30

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Jeg håber du snart møder frelseren, Jeg mødte ham i november 1983.
>
> Erik
>
> fjern alt din falske reklame herunder

Nu bevidner din manglende respekt for andres tro, jo ikke ligefrem om
dit kendskab til Jesus Kristi bud om næstekærlighed..!

B. Jensen overtræder godt nok netiketten med en signatur på mere end 4
linier, men til gengæld står det ham frit med indholdet. Jeg citerer
netiketten:

"Det er accepteret at have reklamer for WWW-sider i sin signatur. Dette
kan forekomme underligt, da uopfordrede reklamer normalt ikke modtages
positivt andre steder end markedsgrupperne. Begrundelsen for accepten af
disse i signaturen, skal søges i at signaturen opfattes som et
"fristed", i den forstand at afsenderen kan skrive hvad han har lyst
til."

Se resten her: http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html

B. Jensen har derfor ret til at have reklamer i sin signatur, men han
skal dog begrænse sig til 4 linier.

Til gengæld er det min vurdering at du bryder netiketten ved at
overtræde gruppens fundats som bla. siger:

"Det må forventes, at diskussionen til tider bliver ophedet. Derfor
forventes det, at alle deltagere på trods af eventuelle uenigheder
holder en sober tone i debatten. Indlæg, der ikke gør dette, er
uønskede. Undgå at håne folk på grund af deres tro eller mangel på
samme."

At sige til folk de skal fjerne "falske reklamer" er efter min mening at
håne en andens tro. Hvis nogle andre er af en anden mening, så må det
udtrykkes i gruppen.

Lad mig blot afslutte med endnu et citat fra fundatsen:

"Indlæg, der direkte håner eller latterliggør andre, er uønskede"

Kenn L. Schjødt
mailto:kenn@schjodt.net
Se også kirken på web: www.lds.org eller www.kristus.dk
"The smallest good deed is better than the greatest intention"

Fra : Erik Larsen

Dato : 07-01-01 20:12

"Kenn L. Schjødt" <kenn@traceroute.dk> skrev i en meddelelse

> Nu bevidner din manglende respekt for andres tro, jo ikke ligefrem om
> dit kendskab til Jesus Kristi bud om næstekærlighed..!

Jeg har aldrig sagt at jeg vil respekt for andres tro, det er ikke kristent
bare at
acceptere formed for Sataniske kristendom. Og jeg finder det som næste
kærlighed at oplyse andre, (hvis det er muligt) om sandheden.

F.Eks. Mormonernes tungetale er ikke den samme som den en nyfrelst får
i Helligåndens dåb, Mormonernes tungetale er selvlært i en skole eller
lignende
den Nyfrelstes tungetale kommer i et nu.

DET er næstekærlighed at fortælle dig sandheden om tungetalen fra Gud. Men
jeg forstår din harme, det gør mig ondt.

> [...]
> holder en sober tone i debatten. Indlæg, der ikke gør dette, er
> uønskede. Undgå at håne folk på grund af deres tro eller mangel på

Jeg håber sandeligt kun jeg har været efter din religion og ikke dig.

> At sige til folk de skal fjerne "falske reklamer" er efter min mening at
> håne en andens tro. Hvis nogle andre er af en anden mening, så må det
> udtrykkes i gruppen.

Den religion B.Jensen reklamere for er mig vel kendt både Åndeligt og
Fysisk og ikke engang da jeg var i verden med mine alkoholiskr venner
blev jeg så slemt behandlet.

Derfor prøver jeg at advare andre, det er næstekærlighed ikke at hylle
med dem.

> Lad mig blot afslutte med endnu et citat fra fundatsen:
>
> "Indlæg, der direkte håner eller latterliggør andre, er uønskede"

Mormoner kan frelses det kan de genfødte kristne ikke !! er det latterligt
??

Erik

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 07-01-01 21:11

> [...]

> acceptere formed for Sataniske kristendom. Og jeg finder det som næste
> kærlighed at oplyse andre, (hvis det er muligt) om sandheden.

Når du nu oplyser andre om "din sandhed" gør du det på en sådan måde, at
du er tættere på fordømmelse og løgn end ægte Kristuslignende kærlighed.
Ikke nok med det, du opfylder ikke de krav til opførsel som er på
usenet. At du kalder andre sataniske (og skriver satanisk med stort
forbogstav og Kristendom med et lille forbogstav) understreger bare hvor
langt væk fra Kristus din opførsel er.

> F.Eks. Mormonernes tungetale er ikke den samme som den en nyfrelst får
> i Helligåndens dåb, Mormonernes tungetale er selvlært i en skole eller
> lignende
> den Nyfrelstes tungetale kommer i et nu.

Jeg har ikke i denne diskussion indraget min religion eller tungetale,
hvorfor tager du det så op. Jeg forsvarede blot en anden her i gruppen,
selvom jeg ikke er enig i hans budskab.

Jeg tror det er fordi du ikke er herinde for at diskutere med andre, men
åbenbart ønsker at fordømme og lyve om andre. Dette er ikke stedet at
gøre dette, da en sådan opførsel er uønsket, ligemeget hvor gode dine
intentioner er..!

> DET er næstekærlighed at fortælle dig sandheden om tungetalen fra Gud.
Men
> jeg forstår din harme, det gør mig ondt.

Jeg tror desværre ikke du forstår andre end dig selv..!

> Jeg håber sandeligt kun jeg har været efter din religion og ikke dig.

Igen må jeg blot sige at jeg reagerede på at du kaldte B. Jensen's links
for falsk reklame. Links som repræsenterer hvad han synes er godt og jeg
respekterer hans frihed til at gøre dette. Jeg har ikke indblandet min
egen tro i det her, men du kan åbenbart ikke holde dig til et emne..!

> Den religion B.Jensen reklamere for er mig vel kendt både Åndeligt og
> Fysisk og ikke engang da jeg var i verden med mine alkoholiskr venner
> blev jeg så slemt behandlet.

Ligemeget hvor gode dine intentioner er, må du holde dig til reglerne på
usenet. Ellers ville denne gruppe blot være fyldt med beskyldninger,
løgne og fordømmelser. Et sted du måske ville holde af, men jeg ville
holde mig væk..!

> Mormoner kan frelses det kan de genfødte kristne ikke !! er det
latterligt

Igen går du totalt uden for emnet, du kan kun fokuserer på dine egne
angreb og løgne, i stedet for at holde dig indenfor emnet.

EOD

Fra : Niels Steg

Dato : 07-01-01 21:49

> Når du nu oplyser andre om "din sandhed" gør du det på en sådan måde,
at
> du er tættere på fordømmelse og løgn end

Gør du ikke det samme her, og jeg med ved at skrive dette?

> ægte Kristuslignende kærlighed.

"ægte" og "lignende" passer ikke sammen, hvad mener du?

Niels

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 08-01-01 00:37

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> wrote in message

> Gør du ikke det samme her, og jeg med ved at skrive dette?

Jo måske og alligevel ikke

Jeg har efterlyst kilder og referencer på Erik Larsens påstande omkring
min Kirke og har aldrig fået dem (dvs. at i heller ikke har fået dem,
medmindre at nogen stoler 100% ham) . Derudover kalder han B. Jensens
links for "falsk reklame" uden at fortælle hvorfor. I næste indlæg
snakker han om satanisk kristendom, er det i orden..?

Hvis man opfører sig på denne måde, opfører man sig efter min bedste
overbevisning fordømmende og løgnagtigt. Men jeg forsøge at gå efter
bolden og ikke spilleren (synden og ikke synderen). Jeg mener at Erik
Larsen ihvertfald har forbrudt sig mod gruppens fundats og netiketten,
hvad mener du...?

> "ægte" og "lignende" passer ikke sammen, hvad mener du?

Nærmer vi os ikke petitesser her Du ved hvad jeg mener..?

Forøvrigt hvorfor reagerer du kun på mit svar og ikke Erik Larsens
indlæg. Mener du at den måde han behandler folk på (ikke kun jeg) er i
orden...?

Fra : Niels Steg

Dato : 08-01-01 01:09

> [...]
> links for "falsk reklame" uden at fortælle hvorfor. I næste indlæg
> snakker han om satanisk kristendom, er det i orden..?

Meningerne er jo ofte ekstreme, der er ingen her i gruppen der kan gå
under kategorien "gennemsnitsdansker", Erik virker bastant i sine
udtalelser, på den anden side, det gør vi andre også, blot lidt mere
høfligt.. Sandt er det jo, at alle de der ikke samler med Kristus,
spreder = splid = Satans værk (Satan med stort fordi det er et navn

Bibelen opdeler jo mennesker i 2 grupper dem der er for Kristus og dem
der er imod, der er ingen blød mellemløsning for de lunkne...

> Nærmer vi os ikke petitesser her Du ved hvad jeg mener..?

Nej, der er kun en Kristus og Bibelen siger at vi skal være i Ham(Rom
8,1), den siger ikke noget om "Kristuslignende"

Forskellen på den ægte vare og det "lignende" kan ses med beretningen om
Simon i ApG 8, 9 - 13 samt Kap 13 om troldmanden Barjesus..

> Forøvrigt hvorfor reagerer du kun på mit svar og ikke Erik Larsens
> indlæg. Mener du at den måde han behandler folk på (ikke kun jeg) er i
> orden...?

Jeg tror jeg forstår Erik, han siger blot tingene mere direkte og lidt
oftere end jeg gør

Niels

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 08-01-01 02:17

> [...]

> høfligt.. Sandt er det jo, at alle de der ikke samler med Kristus,
> spreder = splid = Satans værk (Satan med stort fordi det er et navn

Hmm, og hvem er det der skaber splid her..?

> Bibelen opdeler jo mennesker i 2 grupper dem der er for Kristus og dem
> der er imod, der er ingen blød mellemløsning for de lunkne...

Hvem er lunken her..? Jeg er for Jesus Kristus, så hvad mener du, for du
mener vel ikke at du eller Erik Larsen er lunken vel..?

> [...]
om
> Simon i ApG 8, 9 - 13 samt Kap 13 om troldmanden Barjesus..

Jeg kan kun være enig i at der kun er en Kristus og Han er det vigtigste
element i min tro.

Hvorfor begynder du på en gang teologiske petitesser om noget vi er
enige om. Er det fordi at du vil skifte emne...? Du ønske tydeligvis
ikke at kommentere Erik Larsen's fundats eller netikette brud. Du mener
måske at han slet ikke har brudt fundatsen eller netiketten, lad mig
høre en klar udmelding..!

> Jeg tror jeg forstår Erik, han siger blot tingene mere direkte og lidt
> oftere end jeg gør

Den logiske følge af hvad du siger her, er at det er i orden Erik Larsen
præsenterer løgne og fordømmelser. Du vil bare gøre det på en høfligere
måde..!

For Erik Larsen har endnu ikke præsenteret en eneste kilde eller
reference på nogle af hans påstande om den Kirke jeg tilhører. Jeg
kender den Kirke jeg er medlem af og kan bevidne at hans påstande er en
sædvanlig del af de myter og løgne, som er opdigtede omkring Jesu Kristi
Kirke af sidste dages hellige af dens fjender.

Hvis man ser på tråden "Jordens Undergang ??" efterlyser Erik Dalgas og
Andreas Falck også begrundelser på Erik Larsen's postulater uden at få
svar. Hvis jeg havde brugt samme metoder tror jeg du og andre
"traditionelle evangeliske kristne" havde været over mig som ulve.
Gælder der andre regler for jer...?

Helliger målet midlet i dine øjne, når det gælder forsvaret af
"traditionelle evangeliske kristne" overfor andre kristne. For hvis det
gør det, så kommer jeg til at tænke på Lukas Evangeliet kap 6:41

"Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til
bjælken i dit eget øje?"

Fra : Niels Steg

Dato : 08-01-01 13:17

> Hvem er lunken her..? Jeg er for Jesus Kristus, så hvad mener du, for
du
> mener vel ikke at du eller Erik Larsen er lunken vel..?

ALLE 10 brudepiger sov da råbet om brudgommens komme lød.

måske snorksover vi allesammen, hver i vores lille teologisk korrekte
hule, og alle mener at have den olie der skal til når råbet lyder.

> [...]
>
> Hvorfor begynder du på en gang teologiske petitesser om noget vi er
> enige om. Er det fordi at du vil skifte emne...? Du ønske tydeligvis

Igen nej, det har ikke noget med petitesser at gøre, jeg havde et ønske
om at finde ud af hvad du mente med "lignende"

> ikke at kommentere Erik Larsen's fundats eller netikette brud. Du
mener
> måske at han slet ikke har brudt fundatsen eller netiketten, lad mig
> høre en klar udmelding..!

Jow han bryder den, og det gør du også.. næsten hver gang nogen siger
noget mod din tro kalder du dem løgnere og påberåber samtidigt
nettikette..

og samtidigt med det brokker du dig i andre breve til andre brugere over
brud på nettikette og hvor irriterende alt det nettikettesnak er.

Eks. Dagen før du startede tråden om "skænderier er forenelige med vor
frelser" påstod du at jeg og andre der ikke kunne se og forstå SDH's
lære i forhold til vores lære havde skyklapper på og var snæversynet.

> [...]
Larsen
> præsenterer løgne og fordømmelser. Du vil bare gøre det på en

Næe det foregår således.. Jeg siger et, du siger det er løgn, jeg
gentager det, og du påberåber dig nettikette!

> "Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til
> bjælken i dit eget øje?"

he he

Det er muligt Erik L. er en løgner, jeg tror det ikke, men jeg tror at
han i mange sager løber med en halv vind, og ikke husker hvorfra vinden
kom!

Niels

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 08-01-01 15:37

> [...]

> måske snorksover vi allesammen, hver i vores lille teologisk korrekte
> hule, og alle mener at have den olie der skal til når råbet lyder.

Ja det kunne jo godt være sandt. Det vigtige er invertfald at vi sørger for
at have olie nok, så vi er der når brudgommen kommer..!

> Igen nej, det har ikke noget med petitesser at gøre, jeg havde et ønske
> om at finde ud af hvad du mente med "lignende"

Jeg mente det som i Matt 5:48

Jeg tror faktisk vi alle kunne lærer noget af Matt 5:43-48 hvilket handler
om at elske vores fjender.

> Jow han bryder den, og det gør du også.. næsten hver gang nogen siger
> noget mod din tro kalder du dem løgnere og påberåber samtidigt
> nettikette..

Kan du underbygge dette eller misforstår du mig., jeg tror "næsten hvergang"
er en grov overvurdering fra din side.

Jeg har angrebet de udokumenterede løgne som Erik Larsen smider om sig, men
jeg har fokuseret på løgnen og ikke personangreb. Kan du vise nogen steder
hvor jeg har gjort det anderledes..?

Derfor har jeg fokuseret på hans opførsel og ikke på ham. Jeg har prøvet at
fokusere på synden og ikke på synderen

Jeg har kun angrebet netikette spørgsmålet overfor Erik Larsen ikke andre.
Hvad ville du gøre hvis folk udbredte deciderede løgne omkring den kirke du
går. Ville du blot stiltiende accepterer dem måske...?

Så jeg forstår ikke dit angreb og håber du kan uddybbe din påstand om
"næsten hvergang" meget bedre end det..!

> og samtidigt med det brokker du dig i andre breve til andre brugere over
> brud på nettikette og hvor irriterende alt det nettikettesnak er.

I en anden snak om at respekterer andre (hvor jeg gav Simon ret) henviste
jeg til at du accepterede Erik Larsen hårde stil. At du ser det som brok,
understreger måske bare at du holder med Erik.

> Eks. Dagen før du startede tråden om "skænderier er forenelige med vor
> frelser" påstod du at jeg og andre der ikke kunne se og forstå SDH's
> lære i forhold til vores lære havde skyklapper på og var snæversynet.

Det var en teologisk diskussion, hvor alle udvekslede "hårde argumenter". I
den diskussion var vi alle lige gode om det. Men intet af det retfærdigøre
din påstand om at jeg "næsten hver gang" kalder andre løgnere og påkalder
netikette. Jeg tror desværre du ser det her med et par "meget farvede
solbriller" på det her.

Hvis du bliver fornærmet over at få at vide dine synspunkter er snæversynede
eller du har skyklapper på (er det ikke det samme), så skulle du prøve at få
at vide man ikke er kristen fordi man ikke tror på treenigheden , som den
blev beskrevet 300 år efter Kristus. Jeg er blevet kaldt pivet, men jeg kan
måske ønske dig velkommen i klubben

> Larsen
> høfligere
>
> Næe det foregår således.. Jeg siger et, du siger det er løgn, jeg
> gentager det, og du påberåber dig nettikette!

Du har efter min mening misforstået det, jeg ser det sådan her:

1. Jeg forsvarer B. Jensen mod Erik Larsen's angreb
2. Erik Larsen angriber så mig og skifter totalt emne
3. Du blander dig og forsvarer Erik Larsen's hårde angreb
4. Jeg spørger hvorfor du synes det er i orden
5. Du anklager mig for at kalde folk løgnere osv. næsten hver gang nogen går
imod mig

Jeg kan kun forstå din anklage i det lys, at du vil forsvarer Erik Larsen's
metoder. Du gør det ikke ved at forsvarer eller retfærdigøre hans
handlinger, men ved at angribe mig. Du har efter min mening så valgt side
til fordel for Erik Larsen og du angriber budbringeren istedet for
budskabet.

Fra : Niels Steg

Dato : 08-01-01 17:29

> Ja det kunne jo godt være sandt. Det vigtige er invertfald at vi
sørger for
> at have olie nok, så vi er der når brudgommen kommer..!

> Jeg mente det som i Matt 5:48

Verset taler ikke om lignende, så det har du nok heller ikke ment.. slut
på den debat..

> Kan du underbygge dette eller misforstår du mig., jeg tror "næsten
hvergang"
> er en grov overvurdering fra din side.

Jeps, der er en grov måde at sige tingene på

26-12
[Citat start]
At sammenligne guldplader=guldkalv er en så pervers sammenligning og
helt uden grundlag hverken bibelsk, logisk eller indeholdt i usenet
diskussionen. Dette er mit verdensbillede en latteliggørelse, men jeg
tror ikke at noget vi siger kan få dig til at skifte mening.

Derudover er jeg som sidste dages hellig vant til forfølgelse og
latterliggørelse. Det er åbenbart den eneste måde nogle "kristne" kan
forholde sig til min religion.
> uten plain text avslører teksten forfatteren. I ditt format er du en
> motbydelig skinnhellig stakkar.

At du ikke kan indordne dig under en af de basale elementer af den
fælles fastlagte "netikette" på usenet, højner ihvertfald ikke mit
indtryk af din person eller dit budskab. Det giver mere indtryk af en
utilpasset "ballademager".
[slut]

Kell var grov..

[Citat] 29-12
Hvorledes forholder du dig til den måde Erik Larsen opfører sig på. Jeg
ser ikke mange som reagerer imod hans til tider meget fordømmende og
respektløse opførsel overfor folk med en anden tro.

Jeg må da sige at efter min mening bliver fundatsen for gruppen ikke
fulgt. Fundatsen er meget åbent, virkeligheden er måske at et
"traditionelt evangelisk Kristent fundamentalistisk" mindretal dominerer
diskussioner specielt grundet de omtalte alliancer.
[slut]

Erik Larsen var grov

men det er du også når du tror at blot fordi man tier, at man også
samtygger...

> [...]
sig, men
> jeg har fokuseret på løgnen og ikke personangreb. Kan du vise nogen

Jeg har set, at E.L. er kommet med nogle grove påstande, men jeg ved jo
ikke om det er løgn.. Erik har jo ikke bevist sine påstande, men det gør
det jo ikke nødvendigvis til løgn, vel? Du har på den anden side heller
ikke dokumenteret det modsatte vel... du nøjes med at kalde det Erik
siger for løgn. en lidt billig måde at score point på.

> [...]
kirke du
> går. Ville du blot stiltiende accepterer dem måske...?

Mit første citat tilbageviser dette..

> Så jeg forstår ikke dit angreb og håber du kan uddybbe din påstand om
> "næsten hvergang" meget bedre end det..!

Nej, den var for grov, undskyld!

> [...]
brok,
> understreger måske bare at du holder med Erik.

Og i mit andet citat til Erik Dalgas?

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 08-01-01 18:58

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> wrote in message
> men det er du også når du tror at blot fordi man tier, at man også
> samtygger...

Jeg ser måske en større "traditionel evangelisk kristen" alliance end
der i virkeligheden er. Undskyld hvis jeg pakker jer i kasser, det er
ikke sådan ment..!

> [...]
> ikke dokumenteret det modsatte vel... du nøjes med at kalde det Erik
> siger for løgn. en lidt billig måde at score point på.

En del af de påstande er så langt ude, at jeg ikke engang kan finde svar
på dem

Som f.eks. den med Kjell's sammenligning med Guldkalv=Guldplader. Den
var mere fri fantasi og en mærkelig sammenligning.

Eller Erik Larsen's påstand om vi kravlede rundt på kirkegårde om natten
og ikke måtte fjerne vores undertøj. Forstå mig de er så grundløse, at
jeg ikke kan andet end at appellere til folks fornuft. Men når man møder
dem gang på gang bliver det bare for meget, forstår du...?

> Nej, den var for grov, undskyld!

Accepteret..!

> Du har din fulde ret til at give mig farvede solbriller på, men indtil
> videre er jeg den eneste der de sidste 2-4 år har givet mormoner
> stemplet som "kristen" set i forholdet til Joh 3, 16!

Dine solbriller er måske ikke så mørke endda

Det vidste jeg ikke, tak for det...!

> Ja det var groft, jeg har gennemlæst dine 60 breve siden du begyndte
at
> skrive (23/12) og indser at du faktisk har besvaret fornuftigt
> formulerede breve fornuftigt.. grove breve får dig til at rejse
børster
> )

I den henseende er jeg måske ikke så forskellig fra jer andre...! Men
tak for komplimentet.

Men jeg indser at jeg må blive bedre til at holde min børster nede, ikke
grundet modstrid med netikette eller fundats, men for at bedre være i
overenstemmelse med min Frelsers lære.

> Udokumenterede påstande har det med at være standhaftige, den bedste
> måde at komme dem til livs er at finde de rigtige oplysninger om sagen
> frem så alle kan se hvor tåbelige de udokumenterede påstande er.

Nogle påstande er som sagt så langt ude at jeg seriøst ikke kan finde
svar på dem. Det er svært at finde rigtige oplysninger, når man ikke ved
hvad der menes og personen ikke dokumenterer eller uddybber. Nogle af
disse løgne om vores Kirke er lige så gammel som Kirken selv, hvilket er
171 år. Folk støver dem stadig af og bruger dem

Fra : Niels Steg

Dato : 08-01-01 21:29

> Jeg ser måske en større "traditionel evangelisk kristen" alliance end
> der i virkeligheden er. Undskyld hvis jeg pakker jer i kasser, det er
> ikke sådan ment..!

Ok

> [...]
> gør
> heller
>
> En del af de påstande er så langt ude, at jeg ikke engang kan finde

Stadig en for billig måde at svare på når det ikke er bevist at det er
løgn.

> Som f.eks. den med Kjell's sammenligning med Guldkalv=Guldplader. Den
> var mere fri fantasi og en mærkelig sammenligning.

Måske, men på den anden side er korset lige-så-meget guldkalv for nogle
kristne, for hvis vi tror at symbolet "et kors" kan gøre noget, eller er
tilbedelsesværdigt, så er det en afgud / guldkalv...

Kom til korset, kom til korset synger vi i nogen af vores sange.. men
det er overført vrøvl, Jesus siger jo at vi skal komme til Ham, og han
er ikke længere på Korset, men opstået og levende.

På den anden side er det jo godt nok at komme til Jesus med de synder og
sygdomme og tankebygninger som Jesus vitterlig vandt sejren over på
Golgatha.

Så Guldpladerne (som jeg personlig ikke tror har eksisteret) kan
udmærket være en afgud for nogen af jer der kender teologien bag dem.

> [...]
møder
> dem gang på gang bliver det bare for meget, forstår du...?

Næe, personligt ville jeg nok have grinet højt og prøvet at forestille
mig det

Så nøjes med at grine ;-

Niels

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 08-01-01 22:34

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> wrote in message

> Stadig en for billig måde at svare på når det ikke er bevist at det er
> løgn.

Jeg kan se dit synspunkt, prøv at læse mit svar til Erik Larsen's nye
indlæg og fortæl mig hvad du synes om det...?

> [...]
>
> Så Guldpladerne (som jeg personlig ikke tror har eksisteret) kan
> udmærket være en afgud for nogen af jer der kender teologien bag dem.

Nu bruger vi sidste dages hellige ikke korset, men jeg forstår din
pointe. Guldpladerne blev til Mormons Bog, som vi absolut ikke tilbeder.
Vi tilbeder den eneste sande og levende Gud og Hans Søn Jesus Kristus.
Alt andet i vores kirke er blot tillæg dertil.

Jeg tror mere guld i sig selv, dvs. også ussel mammon bliver en
frygtelig afgud for mange. Jeg kæmper selv dagligt for ikke at blive
fanget i materialismens kløer, hvor din bil eller hus siger mere om dig
end du selv.

> Næe, personligt ville jeg nok have grinet højt og prøvet at forestille
> mig det

Det vil jeg prøve.

> Så nøjes med at grine ;-

Hermed gjort

Fra : Niels Steg

Dato : 08-01-01 22:42

> Jeg kan se dit synspunkt, prøv at læse mit svar til Erik Larsen's nye
> indlæg og fortæl mig hvad du synes om det...?

Meget bedre

Niels

Fra : Erik Larsen

Dato : 08-01-01 21:36

> [...]
> usenet. At du kalder andre sataniske (og skriver satanisk med stort
> forbogstav og Kristendom med et lille forbogstav) understreger bare hvor

ved du hvad; en religion der tror op flerkoneri og endda tror de kan
(efter døden ) kalde de koner de elsker mest op af graven, drage til en
anden
planet og avle åndelige børn i al evighed, giver jeg ikke et kristen tanke.
Om det begynder med stort eller småt.

> Jeg har ikke i denne diskussion indraget min religion eller tungetale,
> hvorfor tager du det så op. Jeg forsvarede blot en anden her i gruppen,
> selvom jeg ikke er enig i hans budskab.

fordi du taler ud fra din religion, med det med tungetalen er rigtigt ikke
??

> [...]
> åbenbart ønsker at fordømme og lyve om andre. Dette er ikke stedet at
> gøre dette, da en sådan opførsel er uønsket, ligemeget hvor gode dine

føler du det sådan, jeg føler sandheden skal frem ??

> [...]

> Igen går du totalt uden for emnet, du kan kun fokuserer på dine egne
> angreb og løgne, i stedet for at holde dig indenfor emnet.

Men mine løjne er rigtige ikke ?? Jeg har kendt Mormoner der er blevet
frelste, derfra har jeg mit kendskab til jer.

Erik

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-01-01 21:42

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> ved du hvad; en religion der tror op flerkoneri

Som f.eks. jøderne dengang der ikke kunne være nogen tvivl i verden om
hvem dre var Guds udvalgte?

David var måske ikke velsignet?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Erik Larsen

Dato : 08-01-01 23:09

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Som f.eks. jøderne dengang der ikke kunne være nogen tvivl i verden om
> hvem dre var Guds udvalgte?
>
> David var måske ikke velsignet?

Ikke for at bedrive hor (læs salme 51)

Og så stoppede Jesus flerkoneriet

Erik

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 08-01-01 22:26

> [...]

en
> anden
> planet og avle åndelige børn i al evighed, giver jeg ikke et kristen

Om ikke andet så kan jeg da morer mig over dine bemærkninger

Flerkoneri forekommer flere gange i det Gamle Testamente, bla. Abraham
som ikke kan siges at være en ugudelig mand. Hvis du tror flerkoneri er
en ugudelig lære, så må du heller finde dig en anden Gud end den som er
i Bibelen.

Vi tror ikke på at vi kan kalde de koner op fra graven, nogen vil måske
endda helst have deres koner bliver der

Vi tror på alle mennesker vil genopstå fra graven og blive dømt. Og ja,
vi tror på at vores ægteskaber, som er beseglede i Herrens Templer kan
være evige. Jeg elsker min hustru og håber jeg kan være med hende for
evigt. Men det kræver at både hende og jeg bliver fundet retfærdige på
Herrens store dag.

> fordi du taler ud fra din religion, med det med tungetalen er rigtigt
ikke

Formålet med tungetale er angivet i 1 Kor 14:22

"v22 Derfor er tungetale et tegn, ikke for de troende, men for de
ikke-troende. Og profetisk tale er ikke for de ikke-troende, men for de
troende."

Profeti er for de troende, tungetale for de ikke troende.

Hvis vi læser ApG 2 om Pinsedagen

"v6 Da nu denne lyd hørtes, stimlede folk sammen, og de blev forvirret,
fordi hver enkelt hørte dem tale på sit eget modersmål. v7 De var ude
af sig selv af forundring og spurgte: »Hør, er de ikke galilæere, alle
de, der taler? v8 Hvordan kan vi så hver især høre det på vort eget
modersmål?"

Tungetalen blev her brugt til at prædike evangeliet til ikke-troende.
Nogle af Kirkens missionærer lærer et nyt sprog på to måneder og drager
til et fremmed land og taler det. Jeg har hørt amerikanske missionærer,
undervise i evangeliet på et meget forståeligt dansk, dog kunne de ikke
fører en almindelig samtale om almindelige verdslige emner.

Jeg har selv været på mission i England, jeg kunne dog engelsk i
forvejen. Alligevel opdagede jeg at når jeg underviste med den
Helligånd, så blev mit engelsk meget bedre og klarere end når jeg blot
talte om verdslige ting.

Hvad er der så ikke-kristent ved denne tungetale..? Vi bruger det præcis
som Bibelen lærer os det, til at undervise ikke-troende fra fremmede
lande.

> Men mine løjne er rigtige ikke ?? Jeg har kendt Mormoner der er blevet
> frelste, derfra har jeg mit kendskab til jer.

Og jeg har undervist og døbt en baptist. Derfor render jeg ikke rundt og
kritisere baptister hvergang jeg møder dem

Jeg takker for din opmærksomhed og håber at høre fra dig igen. Gud
velsigne dig.

Fra : Erik Larsen

Dato : 08-01-01 23:15

> Hvad er der så ikke-kristent ved denne tungetale..? Vi bruger det præcis
> som Bibelen lærer os det, til at undervise ikke-troende fra fremmede
> lande.

I 1 kor 14 står der at ingen forstår tungetalen, det er kun bøn til Gud som
forstår

> Og jeg har undervist og døbt en baptist. Derfor render jeg ikke rundt og
> kritisere baptister hvergang jeg møder dem

Min familie er også baptister, men ingen af dem anerkender Mormoner ved
deres nadver.

Erik

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 09-01-01 00:15

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> I 1 kor 14 står der at ingen forstår tungetalen, det er kun bøn til
Gud som
> forstår

Men jøderne ved pinsedagen forstod tungetalen, modstrider Bibelen sig
selv.

> Min familie er også baptister, men ingen af dem anerkender Mormoner
ved
> deres nadver.

Det overrasker mig ikke, hvad har det med noget som helst at gøre

Tak fordi du forsøder mit liv med humor.

Fra : Niels Steg

Dato : 08-01-01 21:50

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men mine løjne er rigtige ikke ??

Erik, det kan jo ikke være helt rigtigt, løgne kan altså ikke være
rigtige=..
(medmindre det altså er rigtige løgne)

Til gengæld ved jeg ikke om dine påstande er korrekte )

> Jeg har kendt Mormoner der er blevet
> frelste, derfra har jeg mit kendskab til jer.

Jeg har også kendt nogle stykker, men de gad ikke diskutere efter de
havde lært mig at kende ;-(

Niels

Fra : Erik Larsen

Dato : 08-01-01 23:11

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Erik, det kan jo ikke være helt rigtigt, løgne kan altså ikke være
> rigtige=..
> (medmindre det altså er rigtige løgne)

Jeg prøver at være ironisk'

erik

Fra : B. Jensen

Dato : 04-01-01 20:11

Ja det er også lang tid siden jeg mødte Min frelser Jesus, men jeg ser frem
til at møde ham når han kommer igen.
PS. hvilke false reklamer?
Er der min signatur du kalder falske reklamer?
--
Med kærlig hilsen.
B. Jensen

Fra : Niels Steg

Dato : 04-01-01 19:14

> [...]
> Ja og situationen i Israel tilspidser, så mon ikke vi med raske skridt
> nærmere os den dag da vi skal møde vores frelser.Jeg ser frem til den

Det bliver ikke så tumpet endda

Niels

Fra : Vigil

Dato : 08-01-01 13:45

Jo, der er ingen tvivl om Jesus snart vil komme tilbage igen. Jeg ser også
frem til den dag, der er alle de kristnes sande håb og længsel.
Se indlægget om Jesu genkomst på min hjemmeside:
http://evangelium.hjem.wanadoo.dk under "Profeti" fortalt af en dengang 90
årig norsk kvinde for ca. 30 år siden. Hendes syn passer perfekt på vor tid
i dag.

Med venlig hilsen og Guds fred
Viggo V. Grevsen