Forhistoriske astronauter ?
Fra : YEAH !

Dato : 02-01-01 21:59

Man kan læse mere om de forhistoriske teorier om kæmper og ufoer på :

http://skepdic.com/vondanik.html

Iøvrigt mener man at Enok der blev "taget op", i virkeligheden på ægte Star
Trek vis, blev beamet op på et fremmed moder-rumskib ! Hvad mener du ?

http://www.usd.edu/anth/cultarch/astro.html

jørgen.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 03-01-01 08:29

Hvis det skulle være sandt, at Enok blev "beamet" op,
ville konsekvensen jo være, at Gud var en astronaut.
Hvor ville hans guddommelighed være blevet af?
Jeg mener, Gud har ikke brug for et rumskib for at
kunne komme her. Han er herre over det hele.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Erik Larsen

Dato : 04-01-01 00:16

> [...]
Star
> Trek vis, blev beamet op på et fremmed moder-rumskib ! Hvad mener du ?

Man siger også at Elias kørte til Himmelen i en ildvogn. Det lyder meget
godt, men det står bare ikke i bibelen.

Erik

Fra : anderspj

Dato : 05-01-01 13:42

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:wnO46.438$g37.14052@news.get2net.dk...

> Man siger også at Elias kørte til Himmelen i en ildvogn. Det lyder meget
> godt, men det står bare ikke i bibelen.

Tjek lige med 2. kongebog, kap. 2, vers 11, før du udtaler dig så
skråsikkert...

Jeg citerer fra www.bibelen.dk

"v11 Mens de gik og talte sammen, kom der pludselig en ildvogn med
ildheste. Den skilte de to fra hinanden, og Elias steg op til himlen i en
storm..."

Mvh.
Anders Peter Johnsen

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 05-01-01 22:52

anderspj wrote:

> [...]
>
> "v11  Mens de gik og talte sammen, kom der pludselig en ildvogn med
> ildheste. Den skilte de to fra hinanden, og Elias steg op til himlen i en

Kunne Elias det, skal du se Jesus kommer ned, en i en storm, med helikopter.

Kjelleman

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-01-01 14:48

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@online.no> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Kunne Elias det, skal du se Jesus kommer ned, en
> i en storm, med helikopter.

Kan du ikke holde din nedladende, hånende og latterliggørende
udtalelser hjemme i din egen svinesti!!

FUT dk.snak.mudderkastning

--
hilsen
Andreas Falck

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 07-01-01 20:32

Andreas Falck wrote:

> [...]
>
> [ ... ]
>
> Kan du ikke holde din nedladende, hånende og latterliggørende

Ettersom trådens tittel her er 'forhistoriske astronauter', hvor man
gjør seg tanker om at 'Elias steg op til himlen i en ildvogn med
ildheste, i en storm',  er tanken nærliggende at Jesus kanskje gjør det
samme. Et helikopter forårsaker da stormlignende tilstander for dem som
måtte befinne seg i nærheten. Selv tror jeg ikke Jesus var så smålig at
han ville ha oppfattet en slik tankeflukt som hånende og
latterliggjørende og en svinesti.

Det er nok heller du som har svinske tanker om meg og i så måte framstår
latterlig.

hilsen
Kjellemann

Fra : Olav Grimdalen

Dato : 09-01-01 13:19

On Sun, 07 Jan 2001 20:31:43 +0100, "Kjell I. Johnsen"
<kjell.i.johnsen@online.no> wrote:

> [...]
>latterliggjørende og en svinesti.
>
>Det er nok heller du som har svinske tanker om meg og i så måte framstår

Kjellemann

Det står at han Elias ble hentet av en ildvogn, så det ligner mere et
romfartøy enn et helikopter tror du ikke ?

Olav

Fra : kij@statoil.com

Dato : 09-01-01 16:08

Olav Grimdalen wrote:

> [...]
>
> Det står at han Elias ble hentet av en ildvogn, så det ligner mere et
> romfartøy enn et helikopter tror du ikke ?

Den som visste det. Ellers er det jo bra at du som dypt personlig kristen
ikke tar dette som annet enn en spøk, i motsetning til en viss annen som
mente spøken min var nedladende, hånende og latterliggørende mot
kristendommen.

Før jeg begynte å lese i denne gruppen, har jeg forestilt meg at dansker,
også kristne var langt mere frisinnede, enn sine norske venner i ånden. Men
som sagt det var før jeg begynte å engasjere meg i denne gruppen, som viser
at det er motsatt.

Takk skal du ha

Kjellemann

Fra : Erik Larsen

Dato : 07-01-01 19:37

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> "v11 Mens de gik og talte sammen, kom der pludselig en ildvogn med
> ildheste. Den skilte de to fra hinanden, og Elias steg op til himlen i en

og Elias forop til himlen i en stormvejr

Jeg har tjækket; Ilvognen skildte kun Elias og Elisa.

som jeg skrev, ""Man siger også at Elias kørte til Himmelen i en ildvogn""

Erik