ZoneAlarm og FTP
Fra : Samleren

Dato : 06-01-02 01:32

Jeg har problemer med at oploade sider til internetet:

Fx har jeg denne og tilsvarende alerts:

The firewall has blocked Internet access to your computer (TCP Port
5001) from home19-upload.inet.tele.dk (195.41.53.185) (FTP Data) [TCP
Flags: S].

Problemet er blandet:

Med WebWriter (Stone software) kan jeg overhoved ikke overføre filer.
Opkaldsprocessen fryser programmet.

Med WS_FTP95 LE kan jeg overføre filer til fx get2net og Tiscali, men
ikke til TDC.

Kobler jeg ZoneAlarm (både alm. og Pro. udgaven) fra, går det fint.

Er der nogen der kan hjælpe?

Med venlig hilsen
Samleren

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-01-02 01:39

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=ftp

--
<vittig bemærkning>

Fra : Kasper Dupont

Dato : 06-01-02 16:45

Samleren wrote:

> [...]
> ikke til TDC.
>
> Kobler jeg ZoneAlarm (både alm. og Pro. udgaven) fra, går det fint.

FTP og firewalls har det generelt ikke særlig godt sammen.
Nogle firewalls kan sættes til at genkende FTP protokollen
og kan dermed se hvilke pakker der skal lukkes igennem og
hvilke der ikke skal.

FTP klienten kan også gøre en forskel, den kan enten køre
i active eller passive mode, nogle gange er det kun den
ene, der virker igennem en firewall. I mange FTP klienter
kan man selv vælge mode.

Den allerbedste løsning ville være at helt droppe FTP og
i stedet bruge en bedre og sikre protokol. (Og af hensyn
til firewalls en protokol der nøjes med en enkelt TCP
forbindelse.)

--
Kasper Dupont

Notice: By sending SPAM (UCE/BCE) to this address, you are
accepting and agreeing to our charging a $1000 fee, per
email, for handling and processing, and you agree to pay any
and all costs for collecting this fee.

Fra : Samleren

Dato : 06-01-02 19:41

On Sun, 06 Jan 2002 16:44:33 +0100, Kasper Dupont
<kasperd@daimi.au.dk> wrote:

>Den allerbedste løsning ville være at helt droppe FTP og
>i stedet bruge en bedre og sikre protokol. (Og af hensyn
>til firewalls en protokol der nøjes med en enkelt TCP
>forbindelse.)

Hej Kasper,

Tak for dit svar, men jeg er virkelig ude i ukendt land her. Hvilke
muligheder andre muligheder/programmer er der som jeg kan bruge til
filoverførsel til hjemmesider?

Med venlig hilsen
Samleren

Fra : Michael Knudsen

Dato : 06-01-02 23:31

Hej Samleren

Jeg blander mig lige.

[...]
> Tak for dit svar, men jeg er virkelig ude i ukendt land her. Hvilke
> muligheder andre muligheder/programmer er der som jeg kan bruge til
> filoverførsel til hjemmesider?

Det afhænger meget af dine situation. Spørg din udbyder, hvad han
tilbyder. Jeg har dog endnu ikke stødt på udbydere (blandt ISPer), der
tilbød andet end ftp, men jeg skal ærligt indrømme, at det sikkert er
fem år siden, jeg sidst har beskæftiget med web hos ISPer.

Mvh. Michael
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.