Babyudstyr på udsalg
Fra : Peter Malling

Dato : 06-01-02 00:36

Vi venter barn til juni, men vi ville jo gerne udnytte udsalget nu til at
anskaffe os nogle af tingene. Det er også rart ikke at skulle ud i sidste
øjeblik. Vi har ikke noget i forvejen, så vi skal ud og anskaffe alting.

1. Findes der en liste et eller andet sted over alle de ting man skal bruge?

2. Har I set nogen steder hvor de har gode tilbud?

3. Er der nogen ting man skal være specielt opmærksom på vedr. barnevogn

4. Kan man bruge liften fra en barnevogn i bilen, eller er det bedre at
anskaffe en autolift? De havde en autolift i Bilka til 399 kr. Er der nogen
som som har erfaringer med den?

Peter.

Fra : B&P

Dato : 06-01-02 08:45

Hejsa..

Med hensyn til barnevogn kan jeg stærkt fraråde combivogn.
Liggemålet er ikke så meget,som i de alm og barnet kan også risikere at få
dårlig ryg.
Jeg har kun brugt brio til mine begge drenge . Både i barnevogn og klapvogn.

Ang. listen kan du gå ind på

www.libero.dk
www.netjordmoderen.dk

Held og lykke med indkøb,fødsel og naturligvis også den lille.

Bente

Fra : Mark Schiller

Dato : 09-01-02 12:43

Sun, 6 Jan 2002 08:45:28 +0100, berigede "B&P" <bente76@worldonline.dk>
dk.familie.barn med:

>Med hensyn til barnevogn kan jeg stærkt fraråde combivogn.
>Liggemålet er ikke så meget,som i de alm og barnet kan også risikere at få
>dårlig ryg.

Øhhh, nå - ja, det var da noget af en påstand!

Vi har lige købt en kombivogn, med et liggemål på 94cm - på
www.jalsoe.dk kan man bl.a. læse følgende om "almindelige" barnevogne:

               Liggemål
   Brio Storebjørn         92cm
   Odder Compact de Luxe      90cm
   Odder Compact Basic      90cm
   Odder Compact Velvet      90cm
   BabySam Margrethe      87cm
   Simo Combivogn      90cm

I rest my case

/Mark

--
Mark Schiller
Email : ms.nospam@get2net.dk

"Technology - No place for wimps"

Fra : Dan Andersen

Dato : 06-01-02 11:28

> nogen

Nej, ikke her. Men jeg vil anbefalde dig, at leje en istedet. Det er så kort
tid de bruger den i starten (3-4 måneder), så det er lidt dyrt. Det koster
vist kun 50,- i månden i BabySam at leje sådan en.

Vi lejede en autostol i BabyHuset, vi har ialt betalt 150,- for 4 måneder,
det er ikke dyrt synes jeg.

Mvh

Dan Andersen.

Fra : Kirstine

Dato : 06-01-02 11:32

In article <06MZ7.9528$aS.1397011@news010.worldonline.dk>,
malling@iname.com says...
> [...]
> øjeblik. Vi har ikke noget i forvejen, så vi skal ud og anskaffe alting.

Tillykke med den kommende familieforøgese

> 1. Findes der en liste et eller andet sted over alle de ting man skal bruge?

Forbrugerstyrelsen har lavet en "baby-mappe", som I kan bestille. Her får
I de seneste resultater af de tests, som er blevet lavet på barnevogne,
høje stole, autostole, lifte oma omkring sikkerhed, brugervenlighed osv.
Den er altså ret god at have ved hånden, når man skal bevæge sig ud i
junglen af babyudstyr.

Der er også en liste over de ting, som det er en god idé at have
anskaffet, inden baby ankommer - og de ting, som man kan vente med at
anskaffe, indtil man rent faktisk mangler dem.

> 2. Har I set nogen steder hvor de har gode tilbud?

BabySam plejer at have gode tilbud...

> 3. Er der nogen ting man skal være specielt opmærksom på vedr. barnevogn

I skal vide, hvad Jeres behov er. Skal den være nem at folde sammen, så
den kan være i bilen? Skal den ofte ud i busser og toge og på lange
gåture? Skal Jeres barn sove til middag i den de næste 2-3 år?

Umiddelbart vil jeg sige, at I skal koncentrere Jer om enten Scandia,
Odder eller Brio. De er alle solide, sikkerhedsmæssige forsvarlige og
brugervenlige vogne med store liggemål og med forskellige fordele. En
Scandia er eksempelvis ret tung at køre med i længere tid, mens Brio er
noget lettere - til gengæld er Scandia (efter min mening) mere stabil og
sikker at lade barnet stå og sove i pga vægten. I kunne eventuelt vælge
at købe en brugt, stor vogn til sovevogn, hvis I ellers har mere brug for
en mindre, lettere vogn i hverdagen.

Man kan få barnevogne med indstilleligt styr, og dette kan være værd at
overveje, hvis der er stor forskel i højden på mor og far.

> 4. Kan man bruge liften fra en barnevogn i bilen, eller er det bedre at
> anskaffe en autolift? De havde en autolift i Bilka til 399 kr. Er der nogen
> som som har erfaringer med den?

I BabySam kan man leje udstyr til bilen, hvilket kan være en rigtig god
idé, for det første års tid skal man altså skifte udstyr en del gange,
hvis det skal være optimalt for barnet.

De første tre måneder bør barnet ligge ned, og hvis man har en lift med
hårde sider, kan man godt bruge den sammen med et liftnet.
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : mimi

Dato : 06-01-02 12:38

Ønskebørn i Hobro (jeg ved ikke hvor den ellers ligger) er i mange tilfælde
billigere end babysam, bådennår amn lejer og køber, og de har et stort
udvalg.

Oddervognen, synes jeg er rigtig god. Vi har selv haft en i 6 mdr. nu, og
den føles let at gå med, og er god rummelig, og så er der et vippesæde med,
til når babyen begynder at kunne sidde op med støtte. Det er vores søn
ihvetfald meget glad for. Derudover er det genialt med vippehåndtaget som
før er nævnt, for så kan man bare lige indstille det efter hvem der går med
vognen. Og selv om mor og far er lige høje er den alligevel god, for det
varierer meget hvad der er mest behageligt i højden, afhængig af om man går
op ad bakke eller ned eller på ujævnt tærran. Jeg kender ikke til andre
barnevogne men kan ihvertfald varmt anbefale oddervognen.
Held og lykke med een lille.
Mvh Mimi

Fra : Martin Koch

Dato : 08-01-02 21:07

On Sun, 6 Jan 2002 00:36:26 +0100, "Peter Malling" <malling@iname.com>
wrote:

>3. Er der nogen ting man skal være specielt opmærksom på vedr. barnevogn

Køb den i DK. Vi er det eneste land med det "store" liggemål. Selv i
Sverige sælger de "for" små barnevogne

Bare et godt råd så du ikke suser over broen og køber en lækker
Emmaljunga BigStar i Sverige, i god tro

Jeg kan i øvrigt anbefale den danske udgave af denne barnevogn - vi
har haft vores i 11 måneder nu, og den er HELT i top!

Mvh,
Martin Christian Koch

Fra : Mark Schiller

Dato : 09-01-02 12:47

Sun, 6 Jan 2002 00:36:26 +0100, berigede "Peter Malling"
<malling@iname.com> dk.familie.barn med:

>Vi venter barn til juni, men vi ville jo gerne udnytte udsalget nu til at
>anskaffe os nogle af tingene.

Congrats!

>1. Findes der en liste et eller andet sted over alle de ting man skal bruge?

Hvis du bestiller kataloget fra Babysam, så har de en liste bag i
kataloget over de ting, som _de_ foreslår man som minimum har.

Dette er naturligvis subjektivt, nogen har større og andre har mindre
krav og ønsker

>2. Har I set nogen steder hvor de har gode tilbud?

Yeps!

Du skriver ikke noget om, hvor i landet I residerer, men hos Jalsøe
(København, Roskildevej) har de i øjeblikket tilbud på voksiposer:

   http://194.255.39.17/shop/ProductInfo.asp?ProductId=udkpvo01

Held og lykke

/Mark

Fra : Vibeke og Claus

Dato : 11-01-02 11:24

Kære peter I babysams årskatalog findes der en liste over de mest nødvendige
ting til ankomsten af den lille. Vi brugte bare vores barnevognslift og så
kan man leje et liftnet da det kun er en kort periode man bruger den.
Tillykke med fam.forøgelsen mvh vibeke