ABIT BE/Ultra DMA66 controller og Windows ~
Fra : David J. V. Jensen

Dato : 05-01-02 23:21

Jeg har lige installeret Windows XP pro på min nye Seagate Barracuda IV
harddisk. Denne hd understøtter UltraDMA66 og det samme gør mit Abit BE
bundkort. MEN når jeg kører harddisken på den indbyggede UltraDMA66
controller, så går det meget laaaaaangsomt. Er bl.a. 7-8 min om at køre
Windows XP ind

Jeg kan ikke finde drivere fra Promise (producenten af controlleren) eller
Abit specifikt for XP. Er det måske er problemet ligger?

Mvh.
David

Fra : Mogens

Dato : 06-01-02 08:56

"David J. V. Jensen" <vaagseid@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan ikke finde drivere fra Promise (producenten af controlleren) eller
> Abit specifikt for XP. Er det måske er problemet ligger?

Dit problem er nok at det ikke er en Promise men en Highpoint controller.

Mogens

Fra : David J. V. Jensen

Dato : 07-01-02 03:18

"Mogens" skrev:

eller

> Dit problem er nok at det ikke er en Promise men en Highpoint controller.
>
> Mogens

Ups! Det er selvfølgelig en Highpoint controller. Min hukommelse svigtede.
Men det er ikke løsningen på mit problem - desværre.
Abit/Highpoint har opdaterede drivere til faktisk alle Windows versioner med
undtagelse af XP. Jeg installerede så Windows 2000 driveren i håb om at det
kunne løse problemet, men nej.

Så jeg kører stadig UltraDMA 33.

Mvh.
David