IRQ'er og IO-adresser for tilfældige netko~
Fra : Christian Andersen

Dato : 05-01-02 17:29

Hejsa.

Jeg vil installere Smoothwall (www.smoothwall.org) og den tillader sig at
spørge om mine module-parameters for mit netkort. Det er vel fair nok.

Autoprobe kan ikke finde netkortet. Hvis jeg vælger at indtaste
modulparameterne manuelt får jeg bare en lang linie at skrive på.

På min tidligere RedHat-installation, virkede det fint med 'ne' og så
io-adresser og irq. Men nu er jeg i tvivl om hvad jeg skal skrive. Jeg
kan heller ikke huske det.

I bar desperation installerede jeg Windows95(!) og den sagde at den
havde io-adresse 0340 og irq 3.

Hvordan skal det skrives på den linie? 'ne io=0x340 irq=3' er prøvet.
Også alle mulige og umulige varianter deraf. Også med kommaer imellem
det altsammen.

Så mine spørgsmål er: 1) Hvad er formatet for linien? 2) Findes der et
program til at finde io og irq for kortet?

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-01-02 23:51

Christian Andersen wrote:

>Så mine spørgsmål er: 1) Hvad er formatet for linien? 2) Findes der et
>program til at finde io og irq for kortet?

Jeg kan selv svare på spørgsmål 2, hvis der er nogen der er
interesserede.

På et tidspunkt fandt jeg (åbenbart, jeg kan ikke huske det) et
setup-program til DOS. Det kørte jeg og kunne ændre IO og IRQ på kortet.

Dog opgav jeg Smoothwall og installerede OpenBSD. Det kører også fint
med det.

Tak til alle der hjalp!

--
<vittig bemærkning>