Nu er det for meget !
Fra : Hans Andersen

Dato : 05-01-02 12:00

At der er folk som bliver sure på hinanden og forsøger at genere med
opkøb af diverse domæne navne. Det er jeg ret ligeglad med.

MEN, at der er folk som mellem linierne mener at det er helt ok.
Det er for meget.

Det er de samme mennesker som hyler op om at folk sender spam i
gruppen, men samtidig ikke sparer på linierne når de skal rakke ned på
folk.

Venner, tavshed er guld.

Enten har i ikke andet af lave eller også har i en utrolig kedelig
tilværelse.
Det er i hvert fald ikke seriøst og har intet med denne gruppes mål at
gøre.

Det er da utroligt at der på så lille et sted kan samles så meget
arrogance.

Tag lige og klap hesten. Det er altså ikke særligt smart at påberåbe
sig gude status når man samtidig lader munden løbe som en gammel
kælling.

Og lad os så få droppet denne væmmelige tendens til ulve kobbel i
fremtiden, medmindre at i vil skræmme nye brugere langt væk fra dette
forum.

Godt nytår

HA

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 05-01-02 12:31

"Hans Andersen" <hansandersen10@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> Og lad os så få droppet denne væmmelige tendens til ulve kobbel i
> fremtiden, medmindre at i vil skræmme nye brugere langt væk fra dette

Ja, denne nyhedsgruppe er ikke noget at prale af. Her er en ubehagelig kerne
af folk der gør det surt for andre, samt at her er nogen der direkte er
trælse, men her er også nogen der ved hvad de snakker om og der er villige
til at hjælpe.

mv
db

Fra : Aagaard

Dato : 05-01-02 12:48

"Daniel Blankensteiner" <db@traceroute.dk> skrev:
> [...]
> trælse, men her er også nogen der ved hvad de snakker om og der er villige

Jeg er helt enig med Hans og Daniel.

Det mest kedelige er, at den person som kører OSS'en laver en sådan ravage.
Det borger ikke ligefrem for at man får lyst til hverken at læse den, eller
kommentere de åbenlyse fejl og mangler der er i den. Man får vel sagtens
bare en spand lort i hovedet, hvis man har noget objektivt at diskutere. Det
havde jeg, men nu vil jeg holde det for mig selv.

Hvis ikke dette meningsløse idioti stopper, vil jeg foreslå at gruppen
vælger en kompetent og ansvarsfuld person til at køre OSS'en.

Mvh.
Aagaard

Fra : Svend Schwien

Dato : 05-01-02 17:04

Aagaard was probably drunk while writing

> Hvis ikke dette meningsløse idioti stopper, vil jeg foreslå at gruppen
> vælger en kompetent og ansvarsfuld person til at køre OSS'en.

Vi har en allerede, ellers tak for det gode forslag.

Fra : Allan Joergensen

Dato : 05-01-02 19:58

Aagaard <skriv@ikke.til> wrote:

> [...]
> bare en spand lort i hovedet, hvis man har noget objektivt at diskutere. Det
> havde jeg, men nu vil jeg holde det for mig selv.

Hvis den har så åbenlyse fejl, så er det da mærkeligt du ikke har
påpeget dem før nu.

> Hvis ikke dette meningsløse idioti stopper, vil jeg foreslå at gruppen
> vælger en kompetent og ansvarsfuld person til at køre OSS'en.

Hvis du ikke kan adskille det profesionelle og det personlige så er det
dit problem.

Jeg har efterhånden kendt Alex en del år, og selvom han nok ikke er den
mest politisk korrekte jeg kender, så giver det ikke nogen grund til at
svine hans arbejde til.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"God is subtle, but he is not malicious" -Einstein

Fra : Karsten Jensen

Dato : 05-01-02 12:37

"Hans Andersen" <hansandersen10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
bl.a.:

> [...]

> Og lad os så få droppet denne væmmelige tendens til ulve kobbel i
> fremtiden, medmindre at i vil skræmme nye brugere langt væk fra dette

Ja, jeg er helt enig. Selv om de fleste i NGen her har en venlig
omgangstone, har jeg selv oplevet at blive nærmest overfaldet - fordi
jeg kom til at stille et lidt ubehjælpeligt spørgsmål. Flere af de der
har postet indlæg her på det sidste ville nok have gavn af endnu engang
at kigge på http://www.usenet.dk/netikette/

Venlig hilsen

Karsten Jensen

Fra : Finn Jensen

Dato : 05-01-02 12:48

"Hans Andersen" <hansandersen10@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Enten har i ikke andet af lave eller også har i en utrolig kedelig
> tilværelse.

Det er vist en kombination af begge dele.

> Tag lige og klap hesten. Det er altså ikke særligt smart at påberåbe
> sig gude status når man samtidig lader munden løbe som en gammel
> kælling.

Næh, men når gude statusen er opnået så er der tilsyneladende intet til
hindre for at gruppens Orakel udnævner bl.a. en af DK´s bedst vidende folk
indenfor virus og sikkerhed til latterlig. Hvis manden var latterlig ville
Nordens største teleselskab vel næppe ansætte ham i deres sikkerheds
afdeling?

Det beviser vist med alt tydelig hvor dette Orakel selv befinder sig?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Flemming Riis

Dato : 05-01-02 13:20

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message

> [...]
> indenfor virus og sikkerhed til latterlig. Hvis manden var latterlig ville
> Nordens største teleselskab vel næppe ansætte ham i deres sikkerheds

Så windows er godt fordi så mange bruger det eller ?.

Hvorfor ikke holde dette i mudderet hvor det hører hjemme og ikke her

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-01-02 13:50

"Flemming Riis" <flemming@riis.nu> wrote in message
> "Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message

> Så windows er godt fordi så mange bruger det eller ?.

Nej, men fordi det dækker mine behov... og btw. så er min XP klippe stabil!

> Hvorfor ikke holde dette i mudderet hvor det hører hjemme og ikke her

Hvis du læser er par tråde op, og åbner "Advarsel mod Alex Holst", vil du se
en del der ikke
hidhører i gruppen, men bare er tåbelige kommentarer.

Det er muligt at manden de råber "TÅBE" efter ER en tåbe, men derfor er det
vel ikke i orden
at mudderkaste, bare fordi man normalt er en kapacitet ì denne gruppe?

--
Mvh.
Lars [ZulFo] Jensen

Fra : Flemming Riis

Dato : 05-01-02 14:20

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message news:a16sqd$63k$1@sunsite.dk

> Nej, men fordi det dækker mine behov... og btw. så er min XP klippe
stabil!

Det var et forsøg på at være morsom som faldt til jorden

> Det er muligt at manden de råber "TÅBE" efter ER en tåbe, men derfor er
det
> vel ikke i orden
> at mudderkaste, bare fordi man normalt er en kapacitet ì denne gruppe?

Imo beder han selv om at blive kaldt tåbe.

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-01-02 14:42

> stabil!

> Det var et forsøg på at være morsom som faldt til jorden

Så brug " :) ", og mit var ment som at Bjarne nok dækker nogens behov, som
XP dækker mit.. :)

> det
>
> Imo beder han selv om at blive kaldt tåbe.

Det er ikke det jeg tager stilling til, men det faktum at du beder folk om
at gå et andet sted hen med mudder i denne tråd, medens der i en anden
foregår åbenlyst mudderkastning af folk der normalt anses som en
kapacitet... det er DET jeg ytre mig imod :)

Bjarne har også før overset spørgsmål stillet af mig omkring nogle
produkter, og derfor er min respekt omkring ham og hans selvskab også på
grænsen til nul....

--

Mvh.

Lars [ZulFo] Jensen

Fra : Allan Joergensen

Dato : 05-01-02 19:58

> [...]

> afdeling?
> Det beviser vist med alt tydelig hvor dette Orakel selv befinder sig?

Han er sælger (ham "viruseksperten" du udtaler dig om).

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Man who sleep in cathouse by day, sleep in doghouse by night"

Fra : Finn Jensen

Dato : 05-01-02 20:18

"Allan Joergensen" <dw@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> Han er sælger (ham "viruseksperten" du udtaler dig om).

Ja og min bager såler mine sko og gør dette tilfredsstillende. Og den
"virusekspert" leverer udemærket oplysninger .... gratis ......oftes før
Fanden får sko på om morgen så det er fint nok til mig og om han er sælger,
bager eller førtidpensionsit så måtte Telia have vurderet hans evner inden
de ansatte han i den stilling som han besidder?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : N/A

Dato : 05-01-02 20:33

Fra : Allan Joergensen

Dato : 05-01-02 20:33

Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote:

> Af gode grunde skal jeg holde mine kommentarer om omtalte person meget
> sobre.

Jeg canclede egentlig mit indlæg, men det er alligevel ikke alle steder
det virker.

Jeg vil gerne uddybe det lidt.

Peter Kruse er ansat i en salgsdivision af Telia. Han er ikke ansat af
nordens største teleselskab, men af den danske division. Mine egne
meninger om Peters kunnen og viden holder jeg for mig selv, da det ikke
passer sig at sidde og deltage i diskutionen om ens kolleger.

Med hensyn til din sammenligning; man behøver ikke vide noget om det man
sælger for at være sælger.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"Roberta, you'vew got to believe me!" Gary Seven

Fra : Peter Kruse

Dato : 06-01-02 12:19

> Allan Joergensen <dw@nowhere.dk> wrote:
>
> Peter Kruse er ansat i en salgsdivision af Telia. Han er ikke ansat af
> nordens største teleselskab, men af den danske division.

Jo tak. Det er nok rigtigt. Jeg er ansat i den danske division og ? Den er
vist stadig en del af Telia, ik? Jeg ser uden pointe her.

Salgsdivision, korrekt - hedder Telecom! Men betyder det, at jeg er sælger?
Ville jeg automatisk være skibsreder hvis jeg var ansat i Maersk eller
Skosælger hvis jeg var systemadministrator hos Ecco sko?

>Mine egne
> meninger om Peters kunnen og viden holder jeg for mig selv, da det ikke
> passer sig at sidde og deltage i diskutionen om ens kolleger.

Tak for det. Jeg vil gøre det samme.

> Med hensyn til din sammenligning; man behøver ikke vide noget om det man
> sælger for at være sælger.

Jeg ville personligt ikke finde grund til at købe et produkt hvis en sælger
ikke havde den fornødne viden om det produkt han sælger, men det er sikkert
bare mig der har mine sælger briller på. Hvordan skal produktet sælges uden
viden og gode argumenter?

Venligst
Peter Kruse
"Whenever I climb I am followed by a dog called 'Ego'."

Fra : Niels Callesøe

Dato : 06-01-02 12:38

Peter Kruse wrote in

> [...]
> men det er sikkert bare mig der har mine sælger briller på.
> Hvordan skal produktet sælges uden viden og gode argumenter?

Uden at jeg på *nogen* måde vil blande mig i den øvrige diskussion vil
jeg dog lige nævne at ovenstående sker hver eneste dag, i alle mulige
sammenhænge. Sælgere er en gang imellem (måske endda ofte?) ikke ret
godt informeret om de produkter de sælger.

--
Niels Callesøe - nørd light @work
http://www.pcpower.dk/disclaimer.php

Fra : Peter Kruse

Dato : 06-01-02 12:55

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammenhænge. Sælgere er en gang imellem (måske endda ofte?) ikke ret
> godt informeret om de produkter de sælger.

Det syntes jeg er bekymrende velvidende at det som du beskriver forekommer.
Som udgangspunkt bør en sælger kunne svare på nogle af de tekniske spørgsmål
som automatisk forbinder sig med salg af de fleste varer hvadenten det
drejer sig om vaskemaskiner, videomaskiner, sikkerhed eller hardware. Det
man sælger bør man også vide hvad er og som minimum kunne besvar enkelte
spørgsmål fra kunden.

Desuden er der vel også et ansvar forbundet med indkøb. Hvis man køber en
vare, som ikke lever op til krav og forventninger kan en del af skylden for
fejlkøbet vel placeres hos den person som købte varen og ikke nødvendigvis
hos sælgeren. Jeg siger blot, at det må være enhver indkøbers ansvar at
sætte sig ind i produktet inden det anskaffes.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-01-02 15:43

Peter Kruse skrev:

>Som udgangspunkt bør en sælger kunne svare på nogle af de tekniske spørgsmål
>som automatisk forbinder sig med salg af de fleste varer hvadenten det
>drejer sig om vaskemaskiner, videomaskiner, sikkerhed eller hardware.

Jeg må erkende at jeg stort set aldrig har gidet gå en ekspedient
på klingen. Nogle få gange har jeg spurgt og opdaget at der ikke
var reel viden under overfladen. Jeg har aldrig fået information
fra den kant som jeg ikke kunne læse i en reklamebrochure.

Min lokale computerpusher ved hvad han snakker om, men ham vil
jeg heller ikke kalde "ekspedient".

--
Bertel

Fra : Peter Kruse

Dato : 06-01-02 16:33

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> Min lokale computerpusher ved hvad han snakker om, men ham vil
> jeg heller ikke kalde "ekspedient".

Nu må jeg indrømme, at jeg rent teknisk ser en tydelig forskel på ordene
"ekspedient" og "sælger". En ekspedient skal ekspediere og behøver ikke
viden om produkter, men det vil jeg omvendt forvente af en sælger.

En sælger som opsøger mig for at sælge et produkt, som jeg kan anvende i en
teknisk løsning (f.eks. i forbindelse med en sikkerhedsløsning til en kunde)
forventer jeg har en smule viden om den vare han forsøger at sælge mig. Jeg
vil ihvertfald spørge for at afklare om jeg gider ulejlige mig med at søge
oplysninger selv.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 07-01-02 00:40

On Sat, 5 Jan 2002 12:48:01 +0100, "Finn Jensen"
> [...]

>hindre for at gruppens Orakel udnævner bl.a. en af DK´s bedst vidende folk
>indenfor virus og sikkerhed til latterlig.

Har du søgt godt tilbage i nyhedsgruppen? Søg evt. efter indlæg af
"Suspiria", og svar af samme.

Hvorfor tror du, der er tale om "en af DK's bedst vidende folk
indenfor virus og sikkerhed"?

Da jeg kiggede LoveLetter-scriptet igennem, var det første gang, jeg
havde kigget på Visual Basic-Scripting. Jeg bankede en side sammen
(http://love.let.ter.dk/), hvor jeg fortalte om hvad, den umiddelbart
gjorde. Et dagblad omtalte mig efterfølgene som "En af Danmarks
dygtigste systemudviklere", til trods for at det eneste, jeg havde
lavet i deres verden, var at lave en side, de tilfældigvis kunne
bruge, da deres maskiner var inficerede. De havde ikke snakket med
mig, eller på nogen anden måde vurderet min kompetence, og til trods
for at jeg selvfølgelig er beæret for at blive omtalt på den måde, så
ændrer det ikke på at "En af Danmarks dygtigste systemudviklere" nok
er at skyde ret meget over målet, plus at de ikke har gjort et arbejde
for at vurdere mine evner (hvilket så selvfølgelig gør betegnelsen
ligegyldig, da den er fremsat af nogen uden kendskab). Dette sker
desværre ganske ofte.

Peter Kruse har fået smidt en del indlæg på ComOn, hvilket har gjort
hans navn udbredt. En sjat af dem har mere eller mindre været
oversættelser af diverse andre advisories, hvilket næppe kan
tilskrives hans evner. Han kan dog måske krediteres for at gide sende
diverse advarsler ud på dansk, hvilket i fald har udbredt et sted
mellem en sund skepsis og usund paranoia.

--
- Peter Brodersen

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 05-01-02 14:25

"Hans Andersen" <hansandersen10@hotmail.com> wrote in message
> At der er folk som bliver sure på hinanden og forsøger at genere med
> opkøb af diverse domæne navne. Det er jeg ret ligeglad med.

Når det bliver gjort i ond mening og mod bedreviden bør det have
konsekvenser.
Grunden til at vi ikke endnu havde fået købt navne var at vi har et
patentbureau til at undersøge og varemærke registrere navnet i worldwide.
Regningen er et sted mellem 50 og 70 tusinde kr.

Da ingen kan påstå at Hr. Holst handled i god tro, håber jeg på mandag når
dommerkontorene åbner derfor at kunne få udtaget en stævnig mod ham for
bevidst chikane, og dermed få ham dømt til at betale regningen.

Man må vel regne med at folk kan drages til ansvar for deres handlinger,
også selv om, at de selv tror man er fritaget og kan opføre sig som man vil.

Så måske denne diskusion bør føres i dk.jura i stedet for.

Men fra på mandag vil den ihvertfald blive ført på dommerkontoret.

MVH
Bjarne Østergård

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-01-02 14:36

Bjarne Østergård wrote:

> Når det bliver gjort i ond mening og mod bedreviden bør det have
> konsekvenser.

Det domain Alex angiveligt har købt peger nu på Jer?

Du skrev endvidere at domainet i ville købe hed omicon.com!

> Grunden til at vi ikke endnu havde fået købt navne var at vi har et
> patentbureau til at undersøge og varemærke registrere navnet i worldwide.
> Regningen er et sted mellem 50 og 70 tusinde kr.

Det koster 150,- danske kroner at købe et dansk domain, i forhold til de
50.000-70.000, må det være at betragte som en lille udgift.

> Da ingen kan påstå at Hr. Holst handled i god tro, håber jeg på mandag når
> dommerkontorene åbner derfor at kunne få udtaget en stævnig mod ham for
> bevidst chikane, og dermed få ham dømt til at betale regningen.

Hvem påstår det var Alex der købte domainet?

Har du prøvet at snakke med Alex, inden du farer op, isteder for udtage
en stævning. Hvis det er Alex, kan det jo være han har fortrudt.

> Man må vel regne med at folk kan drages til ansvar for deres handlinger,
> også selv om, at de selv tror man er fritaget og kan opføre sig som man vil.
>
> Så måske denne diskusion bør føres i dk.jura i stedet for.

Måske, men det har vel stadigvæk relevans med edb.sikkerhed, da mange
angreb på webservere nemt kan fortages ved at ændre DNS registeringer
eller blot at registere et domain.

Således vil personen der har domainet kunne modtage e-post til denne.

I tidernes morgen var der en der registerede co.dk domainet. Herved fik
han mange mails til det danske erhversliv, da mange ved fejl sendte post
til <firmanavn>.co.dk, ligesom man gør i fx England.

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 05-01-02 14:56

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote in message

> [...]
>
> Har du prøvet at snakke med Alex, inden du farer op, isteder for udtage
> en stævning. Hvis det er Alex, kan det jo være han har fortrudt.

Alex har både min email adresse og mit TLf Nr.

Og ind til på mandag kl 09:00 er det stadigvæk

E-Mail: boe@gigasoft.dk
Tlf. 86496404
Adressen er
Bakkelyvej 8 Virring
8900 Randers.

Mvh Bjarne

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-01-02 15:01

Bjarne Østergård wrote:

> Alex har både min email adresse og mit TLf Nr.

Hvorfor kontakter du ikke ham, det ville jeg da gøre i dit tilfælde.

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 05-01-02 16:02

> Hvorfor kontakter du ikke ham, det ville jeg da gøre i dit tilfælde.

Og blive svinet endnu mere til ?
Men han vil blive kontaktet stol på det.
Jeg ved blot ikke hvornå, afhænger af behandlingstiden for en stævning, jeg
skal også have patentbureauet til at opgøre hvad det har kostet os ind til
nu.
Alex skal betale for det arbejde som han bevidst har lagt planer for at
ødelægge.
Da det er lykkedes for ham at ødelægge det må han også vedgå det.

Nu kan han da prale med det, resten af sit liv, og mon ikke det var det, der
var målet.

Min grænse går altså der hvor folk, går fra at diskutere, og går til en
aktiv handling for at genere folk.

Det eneste jeg kan beklage er at jeg har været både for dum og for naiv til
at tro at folk der deltog i diskusionsgrupper som denne, ikke kunne være
direkte ondskabsfulde.

Hvis ikke, en eller anden stopper Alex i dennes metoder, hvem bliver så den
næste han forsøger at cikanere?
Manden må altså lære at tage konsekvensen af sine handlinger.

Når man planlægger og bruger timer på et projekt der udelukkende, og kun har
til formål at chikanere, er det på tide at en eller anden stopper manden.
Ærgeligt at det lige skulle være mig.

Se engang på dette.
Registrant:
Handle: AH8675-DK
Navn: Alex Holst
Adresse: 26-34 Temple Bar
Postnr. & by: 2 Dublin
Land: Ireland
Telefon: +35317010923
E-mail: a@area51.dk

Alle i der har fulgt diskusionen ved jo godt, at Akex har gjort dette
udelukken af ren og skær ondskab.
Ihvertfald kan det ikke være et uskyldig uheld.

Troede ikke at en gruppe der omhandler Edb sikkerhed kunne være så usikker
at deltage i.
Men det ved jeg så nu.

Er det virkelig meneingen at man skal bruge skæg og blå briller for at
diskutere i denne gruppe, for ikke at blive forulempet?
(Falsk navn og adresse osv.) Det kan i ikke mene, så er det da først
useriøst.

Jeg regner med at det er politiet der bringer stævninger ud, så kan han jo
tale med dem, og eller hilser vi jo nok på hinanden i retten.

Hvis Alex når at fortryde inden mandag, kan han måske nå at spare en masse
menneskers tid.

MVH
Bjarne Østergård

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-01-02 16:18

Bjarne Østergård wrote:

> Og blive svinet endnu mere til ?

Hvem siger det?

> [...]

> ødelægge.
> Da det er lykkedes for ham at ødelægge det må han også vedgå det.

Han har registeret et dk domain, du skrev i ville registere et com domain.

Jeg kan ikke forstå dit argument!!

Bjarne jeg finder det kedeligt at du ikke svarer på mine spørgsmål!

Problemet er blot at sådan er det altid med dig. Det er fustrende at
skrive med dig.

> Nu kan han da prale med det, resten af sit liv, og mon ikke det var det, der
> var målet.

Nej, det tror jeg ikke

> Min grænse går altså der hvor folk, går fra at diskutere, og går til en
> aktiv handling for at genere folk.

Ja, selvfølgelig. Men man kan vel stadigvæk snakke om det.

> Det eneste jeg kan beklage er at jeg har været både for dum og for naiv til
> at tro at folk der deltog i diskusionsgrupper som denne, ikke kunne være
> direkte ondskabsfulde.

Det er faktisk ret nemt at ramme folk her, der var for nogen tid siden
en der postede et link til en virus.

At det er en sikkerheds gruppe, er ikke ensbetydende med at det er
sikkert at læse den.

> Hvis ikke, en eller anden stopper Alex i dennes metoder, hvem bliver så den
> næste han forsøger at cikanere?
> Manden må altså lære at tage konsekvensen af sine handlinger.

Nu er dette ikke noget jeg har set Alex har gjort før i tiden, endvidere
hvem siger det er ham?

> [...]
> til formål at chikanere, er det på tide at en eller anden stopper manden.

Hvis du laver et baglæns opslag:

http://www.dk-hostmaster.dk/perl/Whois.pl?query=-i%20admin-c,zone-c,billing-c%20AH8675-DK

Giver dette ikke noget, hvilket er unormalt! (det kan dog godt være
dk-hostmaster der har kludret i det)

Til sammenligning giver dit handle følgende:

http://www.dk-hostmaster.dk/perl/Whois.pl?query=-i%20admin-c,zone-c,billing-c%20BO902-DK

> Alle i der har fulgt diskusionen ved jo godt, at Akex har gjort dette
> udelukken af ren og skær ondskab.

Jeg ved ikke om det er Alex, alle kan udgive sig som Alex ved en
registering, det kræver en kort søgning i whois at finde Alex's handle.

Registeringen er endvidere sandsynlig sket før det nye formularer er
bliver indført.

> [...]

> diskutere i denne gruppe, for ikke at blive forulempet?
> (Falsk navn og adresse osv.) Det kan i ikke mene, så er det da først

Det skal man da heller ikke.

> Jeg regner med at det er politiet der bringer stævninger ud, så kan han jo
> tale med dem, og eller hilser vi jo nok på hinanden i retten.

Sidder Alex ikke i Ireland?

Fra : Michael Knudsen

Dato : 06-01-02 21:05

Hej Christian

> Jeg kan ikke forstå dit argument!!

Min erfaring med Bjarnes svar er, at der rent faktisk sjældent er svar.
Hvis der en sjælden gang har været, har han snakket udenom eller været
ukonkret. Jeg gider ikke finde eksempler nu, men jeg skal gladeligt gøre
det, hvis Bjarne (eller andre for den sags skyld) ønsker dette.

> Bjarne jeg finder det kedeligt at du ikke svarer på mine spørgsmål!

Det er jo det evige problem. Igen, se ovenfor.

> Problemet er blot at sådan er det altid med dig. Det er fustrende at
> skrive med dig.

Jeg kan ikke huske at have skrevet indlæg/svar til Bjarne, men jeg har
oplevet stor frustration, når jeg har læst de enorme tråde igennem, da
han stort set altid omgår spørgsmålene. Jeg har virkelig svært ved at
forstå, at han ikke blot læser indlæggene igennem, og skriver et svar
efter hvert eneste spørgsmålstegn. Det er nu engang en nem måde at huske
alle spørgsmål på.

> Nej, det tror jeg ikke

Jeg ville gerne se et indlæg fra Bjarne, hvor han helt entydigt
konkretiserede, hvilket domæne har har ønsket. Der har været stor
forvirring, om hvorvidt det var .com eller .dk, han ønskede, og også
'selve navnet' har jeg set flere bud på.

> Ja, selvfølgelig. Men man kan vel stadigvæk snakke om det.

Man kan snakke fra nu og til den dag, den ene part i samtalen dør. Der
må være en grænse, men det er op til parterne selv at sætte den.

Jeg er overbevist om, at Bjarne har meget svært ved at skelne mellem
kritik af hans person og af hans programmel eller indlæg. Det er trist,
for det har ført debatten af sporet gang på gang.

> Det er faktisk ret nemt at ramme folk her, der var for nogen tid siden
> en der postede et link til en virus.
>
> At det er en sikkerheds gruppe, er ikke ensbetydende med at det er
> sikkert at læse den.

Her kunne man komme med en form for analogi til brugtbilsforhandelere..

Bjarne, du har ikke taget konsekvensen af dine påstande om dit softwares
utopiske funktionalitet. Du må indrømme, at hvis dit program ikke kan
etablere forbindelse til en mailserver på Internet (Sprognævn, gå
hjem!), kan det ikke sende den email, der sladrer om computerens
opholdssted. Hvis du kan og kan bevise dette, tror jeg, at du kan tjene
større summer ved at arbejde for andre selskaber.

> Nu er dette ikke noget jeg har set Alex har gjort før i tiden, endvidere
> hvem siger det er ham?

Bjarne.

Oplysningerne er (med handle som en naturlig undtagelse..) som taget ud
af:

http://www.netsol.com/cgi-bin/whois/whois?STRING=mongers.org&SearchType=do

Enten må det være Alex, der står bag, eller også har nogen haft gang i
en smule copy/paste.

[...]

Jeg er ikke sikker, men det tror jeg nu ikke det er. Jeg har dog ikke
noget bud på, hvem det ellers er, da jeg endnu ikke er blevet stævnet.

> Sidder Alex ikke i Ireland?

Jo, men de kan jo snuppe ham, når han kommer til landet d. 11 i denne
måned. Hvis han forlader landet eller bliver væk, kan der måske godt
blive et problem, men jeg er ikke sikker. Det må dk.videnskab.jura kunne
fortælle.

Mvh. Michael
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.

Fra : Stefan Holm

Dato : 06-01-02 21:25

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> writes:

> Jeg ved ikke om det er Alex, alle kan udgive sig som Alex ved en
> registering, det kræver en kort søgning i whois at finde Alex's
> handle.

Selvfølgelig er det Alex. Hvorfor skulle det ikke være Alex? Alex
mener selv, at det er Alex[1], og han må da vide det.

1) Se <http://a.area51.dk/diary/2002/january> 4. januar
--
"I'd rip it in half and stick it in bed with me!"

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 06-01-02 21:33

Stefan Holm wrote:

> Selvfølgelig er det Alex. Hvorfor skulle det ikke være Alex? Alex
> mener selv, at det er Alex[1], og han må da vide det.

Jeg tror du har ret :)

Fra : Sune

Dato : 06-01-02 22:02

On 06 Jan 2002 21:25:26 +0100, Stefan Holm <stefan@aub.dk> wrote:

>Selvfølgelig er det Alex. Hvorfor skulle det ikke være Alex? Alex
>mener selv, at det er Alex[1], og han må da vide det.
>
>1) Se <http://a.area51.dk/diary/2002/january> 4. januar

Nice. Sikke en useriøs trold.
Meget lavt, meget lavt.

Mvh
Sune

Fra : Allan Joergensen

Dato : 06-01-02 22:30

Sune <december2001@tdcadsl.dk> wrote:

> Nice. Sikke en useriøs trold.
> Meget lavt, meget lavt.

Bare af nysgerighed - Er du i virkeligheden ham, der er inden i Bjarne?

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"You do have a certain flair for sarcasm."--Garak

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 07-01-02 00:22

Stefan Holm <stefan@aub.dk> wrote:

>Selvfølgelig er det Alex. Hvorfor skulle det ikke være Alex? Alex
>mener selv, at det er Alex[1], og han må da vide det.
>
>1) Se <http://a.area51.dk/diary/2002/january> 4. januar

Ok, så fik vi det opklaret.

Jeg må indrømme at jeg er temmelig rystet over at se hvor mange
her der tilsyneladende mener at registrering af et domæne med det
formål at genere en anden er ok, bare ham det går ud over er en
som man ikke kan lide.

Alex' registrering af det domæne er præcis lige så
fornuftigt/sobert/voksent/meningsfyldt som det er at mailbombe
spammere: dvs. slet ikke.

Og om Bjarne har gjort noget tåbeligt, inkompetent, eller måske
endda uhæderligt er i den forbindelse helt ligegyldigt.

Alex: er det ærlig talt ikke på tide at erkende at den nytårsspøg
var langt under lavmålet, undskylde offentligt til Bjarne, og
tilbyde at overdrage ham domænet uden beregning? Hvis du gør det
vil jeg nok være i stand til igen at opfatte dig som et
nogenlunde seriøst og fornuftigt menneske.

I øvrigt er Bjarnes forbrydelse så vidt jeg kan se dels teknisk
inkompetence, dels at sælge en vare der ikke lever op til
løfterne, måske endda bevidst. Det er naturligvis ikke godt, men
det er ærligt talt ganske overordentlig almindeligt, så jeg synes
egentlig det er underligt at netop dette tilfælde kan forarge
_så_ meget.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 10-01-02 22:01

"Jesper Dybdal" <jdunet@u7.dybdal.dk> wrote in message
> [...]
> det er ærligt talt ganske overordentlig almindeligt, så jeg synes
> egentlig det er underligt at netop dette tilfælde kan forarge

Lige en korektion:
Måske er jeg inkompetent, det er der ihvertfald en del her der beskylder mig
for, så i følge demokratiets love, er jeg altså det.
Det må jeg se om jeg kan leve med.

Men jeg har ikke forsøgt at sælge noget program her, faktisk er programmet
ikke til salg.

Jeg ville blot have en vurdering af min ide.
Og det fik jeg så.

Jeg havde håbet på at nogle sikkerhedseksperter ville have downloadet det og
testet det.
Det er også sket, blot ikke af nogen af dem der har deltaget i debatten her.

Det underlige er bare at jeg har fået ros for programmet af næsten alle der
har prøvet og testet det men kun ris fra all dem der ikke har.

Jeres vurdering af min ide, er jeg egentligt ikke blevet så meget klogere
på, ud over at i vist mener at jeg forsøger det umulige.
Og at min ide under ingen omstændigheder holder vand.

Jeg bøjer mig derfor ærbødigt for flertallet her i diskusionsforumet og
indrømmer at flertallet mener at min ide er dødsdømt.

Nå jeg vil nu alligevl tillade mig at spå lidt.
Hvis jeg skulle spå ville spådommen lyde "Om et år fra nu, vil de fleste af
jer anvende omtalte program, og endda være glade for det"

Men næste gang jeg vil have testet sikkerhedsværdien af et stykke software,
vil jeg nok spørge i en anden gruppe, da ingen af dem, der her i gruppen har
udtalt sig, faktisk har testet eller prøvet programmet.

Alligevel vil jeg sige tak for diskusionen, den har givet stof til
eftertanke, alle de synspunkter der har været nævnt er vi nu ved at gennemgå
og holde op mod programmets funktioner, for at se om der er noget vi kan
gøre endnu bedere, eller om der er noget vi har overset.

Dette arbejde vil nok vare en uges tid.
Vi har idag fastsat proceduren for arbejdet således.

1: Alle kommentarer og spørgsmål udtrækkes af denne diskusion.
2: hver enkelt spørgsmål og kommentar skal så katalogiseres op mod koden
såleds at den i en database bindes sammen med et modul der nettop omhandler
det pågældende spørgsmål eller konkrete kommentar.

Der er nu to muligheder som hver spørgsmål kan få.

Den pågældende kommentar eller spørgsmål er løst i koden
Den pågældende kommentar eller spørgsmål er ikke løst i koden

Hvis ja så hvordan, og er ressultattet tilfredsstillende ifølge målet.
Denne test foretages individuelt modul for modul sat op mod spørgsmålet og
påstanden.

Hvis nej så hvorfor ikke, og kan nej rettes til jeg og hvordan.

Hvis nej og hvis nej ikke kan rettes til nej skal der udarbejdes
dokumentation herfor, altså for hver kommentar der har været og for hver
spørgsmål der er stillet og som programmet ikke kan løse, skal der
udarbejdes en rapport om hvad det specefikt er og hvorfor det ikke kan
løses. samt E.vt. foreslag til hvordan det kunne løses.

Jeg har sat en af vore egne systemudviklere på sagen.
Men programmet testes faktisk lige nu, også af nogle af verdens førende IT.
sikkerhedsfirmaer, og deres konklusioner er ret anderledes og afvigende fra
denne gruppes.(Heldigvis da)
Det er også derfor jeg turde spå som jeg turde.

Så altså tager jeg faktisk nyhedsgruppens kommentarer dybt seriøst og
alvorlige.

Så tak for denne gang.
Med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Kent Friis

Dato : 10-01-02 22:27

Den Thu, 10 Jan 2002 22:01:19 +0100 skrev Bjarne Østergård:

>Nå jeg vil nu alligevl tillade mig at spå lidt.
>Hvis jeg skulle spå ville spådommen lyde "Om et år fra nu, vil de fleste af
>jer anvende omtalte program, og endda være glade for det"

Jeg tror ikke engang flertallet herinde kan køre dit program. Dit
program virker kun under Windows, og herinde er der temmelig mange
der bruger bl.a. FreeBSD, Linux og OpenBSD.

Mvh
Kent
--
Nu har jeg arbejdet i 40 år på at opnå den sublime "mærklighed" og så
har jeg da ikke tænkt mig at lave om på det.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 10-01-02 22:30

In <3c3e0125$0$35419$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> writes:

>Nå jeg vil nu alligevl tillade mig at spå lidt.
>Hvis jeg skulle spå ville spådommen lyde "Om et år fra nu, vil de fleste af
>jer anvende omtalte program, og endda være glade for det"

Hvor meget vil du vaedde ?

/Martin

Fra : Christian Andersen

Dato : 10-01-02 22:42

Bjarne Østergård wrote:

>Lige en korektion:

Har du ikke sagt farvel 3 gange nu?

Hvornår gør du egentlig alvor af det?

Ikke fordi det irriterer mig at du stadig er her, det er det et
killfilter er til for, men du virker en anelse useriøs og latterlig når
du højt proklamerer at du ikke vil deltage i gruppen længere og så
alligevel fortsætter.

--
<vittig bemærkning>

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 10-01-02 22:51

"Christian Andersen" <m4jni76ztglp001@sneakemail.com> wrote in message

> [...]
> killfilter er til for, men du virker en anelse useriøs og latterlig når
> du højt proklamerer at du ikke vil deltage i gruppen længere og så

Ja det kan du have ret i.
Men besvarer jeg ikke jeres spørgsmål er dommen den samme.

Hvordan løser jeg lige dette problem?

Så uanset hvad jeg svarer eller ikke svarer er konklusionen givet på
forhånd.

Men sådan skal det jo nok være her.

Hejsa
Og hilsen fra ham der ikke altid vil hyle med flokken.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-01-02 23:17

On Thu, 10 Jan 2002 22:01:19 +0100, "Bjarne Østergård"
<boe@gigasoft.dk> wrote:

> Jeg havde håbet på at nogle sikkerhedseksperter ville have downloadet det og
> testet det.
> Det er også sket, blot ikke af nogen af dem der har deltaget i debatten her.

Nu vil jeg ikke påstå, at jeg er sikkerhedsekspert, men blot
kommentere, at jeg faktisk har downloadet det og testet det.

Jeg konstaterede, at det er fuldstændig trivielt at omgå og
fjerne programmet, og at det derfor (for mig) også er fuldstændig
omsonst at bruge mere tid på det.

Du markedsfører det (for penge eller ej) med ordene: "Programmet
sikre at computere der stjæles, selv finder hjem, og samtidig
afslører det hvem tyven er". Det er notorisk forkert, for jeres
program *sikrer* ikke, at computeren kan findes igen, ligesom det
på ingen måde *sikrer*, at det afsløres, hvem tyven er. Det leder
mig til den konklusion, at du enten er inkompetent eller simpelt-
hen lyver om, hvad jeres produkt kan.

Jeg skal ikke udelukke, at nogen vil finde programmet interessant
selvom det ikke lever op til de lovord du selv giver det. Det er
blot ikke interessant for mig.

> Det underlige er bare at jeg har fået ros for programmet af næsten alle der
> har prøvet og testet det men kun ris fra all dem der ikke har.

Det skulle der være rettet op på nu.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 11-01-02 00:27

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Det skulle der være rettet op på nu.

Vil du så ikke godt være så venlig at fortælle mig hvordan du knækkede
krypteringsalgoritmen der laver licensnøglen, for jeg kan se at du aldrig
har fået en.

Og uden den kan programmet ikke starte.
Hvordan ?

Det er ellers en 128 bit kryptering, der er brugt til denne nøgle så du må
være skrap.

Men fortæl mig hvordan du gjorde det og helst sende nøglekoden med.

På forhånd tak
Bjarne Østergård.

Fra : Alex Holst

Dato : 11-01-02 00:40

> [...]
> Vil du så ikke godt være så venlig at fortælle mig hvordan du knækkede
> krypteringsalgoritmen der laver licensnøglen, for jeg kan se at du aldrig

Say what? Jeg gik ud fra, at det var en feature at man kunne springe
indtastningen af noeglen over. Det gjorde jeg her. Jeg broed ikke
krypteringen.

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 11-01-02 08:42

"Alex Holst" <a@area51.dk> wrote in message

> Say what? Jeg gik ud fra, at det var en feature at man kunne springe
> indtastningen af noeglen over. Det gjorde jeg her. Jeg broed ikke
> krypteringen.
Kunne du starte programmet uden at du indtastede en nøgle?

Mvh Bjarne

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-01-02 00:57

On Fri, 11 Jan 2002 00:27:12 +0100, "Bjarne Østergård"
<boe@gigasoft.dk> wrote:

> Vil du så ikke godt være så venlig at fortælle mig hvordan du knækkede
> krypteringsalgoritmen der laver licensnøglen, for jeg kan se at du aldrig
> har fået en.

Det gjorde jeg ikke. Jeg konstaterede som sagt, at programmet
kunne fjernes uden videre, og så gad jeg ikke bruge mere tid på
det.

Men iøvrigt gider du jo ikke forklare, hvordan du (forventer) at
dit program virker, og derfor kan du dårligt undres over, hvis
andre ikke gider forklare, hvordan de får det til ikke at virke.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 11-01-02 08:43

> Det gjorde jeg ikke. Jeg konstaterede som sagt, at programmet
> kunne fjernes uden videre, og så gad jeg ikke bruge mere tid på
> det.

Ok så er jeg med og tak.

Mvh Bjarne

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-01-02 16:48

"Bjarne Østergård" wrote:

> [...]
>
> Det underlige er bare at jeg har fået ros for programmet af næsten alle der
> har prøvet og testet det men kun ris fra all dem der ikke har.

Måske fordi dem, der har prøvet det, ikke har kunnet gennemskue, at det er
ligegyldigt at teste programmet, når idéen ikke holder?

Lad os antage, at en bruger downloader dit program for at prøve, om det
fungerer som du siger. Han oplever ingen fejl og de ting, han har mulighed for
teste, fungerer også som du har beskrevet. Derfor tror han, at hele programmet
fungerer som du lover.
Først når hans computer bliver stjålet, og den ikke finder tilbage, bliver han
skuffet. Kun en stjålet computer, det vender tilbage, kan bevise, at dit program
virker. Det eneste praktiske mål for dit programs funktion er derfor andelen af
stjålne computere med dit program installeret, der vender tilbage.
Der har været forslag til hvordan du kunne simulere en sådan test - den gik du
behændigt uden om. Indkøb af 10-20 computere kan da ellers ikke vælte budgettet
for en virksomhed, der søger US-patent og bruger 70.000(?) på
varemærke-registrering.

> Hvis jeg skulle spå ville spådommen lyde "Om et år fra nu, vil de fleste af
> jer anvende omtalte program, og endda være glade for det"

Hvad skal vi væde?

> Men næste gang jeg vil have testet sikkerhedsværdien af et stykke software,
> vil jeg nok spørge i en anden gruppe, da ingen af dem, der her i gruppen har
> udtalt sig, faktisk har testet eller prøvet programmet.

Hvorfor er du så ivrig efter at få testet programmet, når du er ligeglad med
om de bagvedliggende tanker holder vand? Er du bare interesseret i at få en
masse downloads, fordi et stort antal testere ser pænt ud i forretningsplanen?

> Vi har idag fastsat proceduren for arbejdet således.

Ros! Det lyder langt mere seriøst end noget du tidligere har præsenteret her i
gruppen. Hop nu ikke over hvor gærdet er lavest, når du laver dette.

> Men programmet testes faktisk lige nu, også af nogle af verdens førende IT.
> sikkerhedsfirmaer, og deres konklusioner er ret anderledes og afvigende fra
> denne gruppes.(Heldigvis da)

Jeg tror ikke på, at et "førende IT sikkerhedsfirma" vil lave en positiv
konklusion på en helhedsvurdering af dit projekt. Måske nogle firmaer for ussel
mammon vil vende det blinde øje til problemerne og skrive positivt om programmet
uden at vurdere dets muligeheder for at fungere i praksis.
Hvis du virkelig har fået et uafhængigt firma til at skrive noget positivt om
programmet, vil jeg gerne tilbyde - helt seriøst - at gennemlæse rapporten.
Gratis, og under tavshedserklæring, hvis du ønsker det.

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 24-01-02 22:33

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message

> Måske fordi dem, der har prøvet det, ikke har kunnet gennemskue, at det
er
> ligegyldigt at teste programmet, når idéen ikke holder?
Måske ja.
over 10.000 er så idioter nu

> [...]
for
> teste, fungerer også som du har beskrevet. Derfor tror han, at hele
Nej når det fungerer er det ikke en tro men fakta. Og omvendt.

> [...]
budgettet
> for en virksomhed, der søger US-patent og bruger 70.000(?) på
Våse, våse, våse, våse og våse Osv. mere vås

Jeg er snart ved at få nok af vås.

Mvh
Bjarne

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 24-01-02 22:39

> Måske ja.
> over 10.000 er så idioter nu

Du vil nok blive forbavset over hvor mange idioter der egentlig
er i denne verden, jeg kunen sagtens komme med eksempler, men jeg
gider ikke ud i en flamewar med alle dem der stemte på DF.

--
Christian Hemmingsen

Fra : Kent Friis

Dato : 24-01-02 22:42

Den Thu, 24 Jan 2002 22:33:16 +0100 skrev Bjarne Østergård:

> Våse, våse, våse, våse og våse Osv. mere vås
>
>Jeg er snart ved at få nok af vås.

Så lad være med at læse dine egne indlæg

Mvh
Kent
--
Der' ingen bånd der binder mig
ingen holder på mig, nej...

Fra : Jonathan Stein

Dato : 26-01-02 16:23

"Bjarne Østergård" wrote:

> der

> Måske ja.
> over 10.000 er så idioter nu

Du mener altså, at man er idiot, hvis man ikke kan gennemskue problemerne i
dit koncept? Så hårdt vil jeg ikke sige det - man skal faktisk have overvejet en
del aspekter inden man indser det.

> for
> programmet
> Nej når det fungerer er det ikke en tro men fakta. Og omvendt.

Når man _tror_ programmet funger, er det _tro_. Når man _ved_ programmet
fungerer, er det _fakta_, når man _tror_ at man _ved_, har man er problem...

Lad os lige tage grund-problemet igen: Mener du, at en bruger, som ikke
oplever nogle fejl kan konkludere, at programmet virker?
I så fald bør du skifte en af dine mange eksperter ud med en, som ved noget
mere om software-test (og ikke en som _tror_ han ved...).

> [...]
> gik du
> budgettet
> Våse, våse, våse, våse og våse Osv. mere vås

Så prøv at svare seriøst.

Er du uenig i, at der ikke findes andre praktiske mål for dit programs succes
end andelen af stjålne computere med dit program installeret, der vender
tilbage?

Jeg gentager lige de ting, du glemte at svare på:

Du turde ikke tage et væddemål om spådommen: "Om et år fra nu, vil de fleste
af jer anvende omtalte program, og endda være glade for det"?
Du forholdt dig ikke til, at du kun snakker om programmet uden at ville gå ind
i en diskussion om de bagvedliggende forudsætninger, når disse ikke er gunstige
for dit program.
Du forholdt dig heller ikke til min tvivl omkring et "førende IT-firma" -
eller mit tilbud om at gennemlæse deres rapport.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-01-02 01:22

On 06 Jan 2002 21:25:26 +0100, Stefan Holm <stefan@aub.dk> wrote:

> Se <http://a.area51.dk/diary/2002/january> 4. januar

Jeg har indtil nu undladt at kommentere den domæneregistrering,
fordi jeg håbede, det på en eller anden måde ville vise sig at
være en fejl eller misforståelse. Det ser desværre ikke ud til
ikke at være tilfældet.

Derfor vil jeg nu på det kraftigste udtrykke min misbilligelse af
det i ond tro at registrere andres (evt. kommende) navne som
domænenavne. Det er en af de basale måder at misbruge det åbne
net, og jeg er ualmindelig kedeligt overrasket over at skulle
opleve den slags fra Alex Holst.

Alex, hvis det var ment som en spøg, så er det ved at være langt
over tiden at indse, at den ikke var sjov og sørge for at få
rettet op på det. En offentlig, uforbeholden undskyldning samt en
øjeblikkelig overdragelse af domænet til Gigasoft bør være det
absolut minimale.

Man kan diskutere kvaliteten af Gigasofts software og Bjarne
Østergårds kompetence og motiver længe og inderligt, som det da
også er sket her i gruppen, og jeg skal ikke hælde mere vand på
den mølle. Men bevidst at søge at skade manden og firmaet på
deres levebrød ved simpelt domæne'tyveri', det er langt, langt
under lavmålet.

Med forundring og skuffelse,
-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 05-01-02 16:24

On Sat, 5 Jan 2002 16:01:45 +0100, "Bjarne Østergård"
<boe@gigasoft.dk> wrote:

>Hvis Alex når at fortryde inden mandag, kan han måske nå at spare en masse
>menneskers tid.

Husk også at sagsøg Omicon ApS fra Odense.

http://www.kob.dk/sogning/id.asp?kobnr=864742

(du kan oplyse dit patentbureau at estimeret søgetid var ~3 sekunder).

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 05-01-02 15:15

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote in message
> Det koster 150,- danske kroner at købe et dansk domain, i forhold til de
> 50.000-70.000, må det være at betragte som en lille udgift.

Kan du ikke gøre det for 60 kr?
http://www.difo.dk/regler.html

mvh
db

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-01-02 15:14

Daniel Blankensteiner wrote:

> "Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote in message

> Kan du ikke gøre det for 60 kr?
> http://www.difo.dk/regler.html

Jo, det er blevet billigere siden jeg sidst har rodet med dk domains.

Dett ændre ikke mit argument.

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 05-01-02 15:15

> Det koster 150,- danske kroner at købe et dansk domain, i forhold til
> de 50.000-70.000, må det være at betragte som en lille udgift.

Hvis jeg havde 50-70 kkr ude at svømme og jeg var afhængig af at kunne
få et domænenavn der kan fås 150kr, havde jeg nok købt domænenevnet
uden at tænke over det et sekund. Nej, det er simpelthen for langt
ude. Enten er det løgn, eller oxo er det totalt uigennemtænkt. Det
skulle ikke undre mig om det sidste ikke er tilfældet, det virker
rimelig symptomatisk......

--
Christian Hemmingsen

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-01-02 14:54

Bjarne Østergård wrote:

[omicon.dk - Gigasoft.dk skulle ændre navn til Omicon]

> [...]

[snip]

> [...]
>også selv om, at de selv tror man er fritaget og kan opføre sig som man vil.

Jeg tvivler på at en enkelt hændelse kan betegnes som chikane.

Men lad os høre hvad dk.videnskab.jura har at sige...

XFUT: dk.videnskab.jura

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med nedbrud!

Fra : Caspar Møller

Dato : 05-01-02 15:11

"Christian Andersen" <m4jni76ztglp001@sneakemail.com> wrote

> Jeg tvivler på at en enkelt hændelse kan betegnes som chikane.

Det kaldes cyber-squatting, og kan være en erstatningspådragende krænkelse
af reglerne om god markedsføringsskik, jf. mfl. § 1.

Mvh Caspar

Fra : Allan Joergensen

Dato : 05-01-02 20:02

Caspar Møller <usenet@e-box.dkX> wrote:

> Det kaldes cyber-squatting, og kan være en erstatningspådragende krænkelse
> af reglerne om god markedsføringsskik, jf. mfl. § 1.

Se Thomas Jensens indlæg.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"It's a Denver Pyle statue." -- Crow T. Robot

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-01-02 15:18

Bjarne Østergård skrev:

>Grunden til at vi ikke endnu havde fået købt navne var at vi har et
>patentbureau til at undersøge og varemærke registrere navnet i worldwide.
>Regningen er et sted mellem 50 og 70 tusinde kr.

*fnis*

>Men fra på mandag vil den ihvertfald blive ført på dommerkontoret.

Du så ikke det link til DIFO jeg tidl. sendte?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Lars Jensen

Dato : 05-01-02 15:33

"Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> wrote in message

> [...]
> patentbureau til at undersøge og varemærke registrere navnet i worldwide.
> Regningen er et sted mellem 50 og 70 tusinde kr.

Det bliver nok svært når der nu der findes en hel del andet med navnet
omicon.

--

Mvh.

Lars [ZulFo] Jensen

Fra : Niels Callesøe

Dato : 05-01-02 14:46

Hans Andersen wrote in

[snip surt opstød]

> Og lad os så få droppet denne væmmelige tendens til ulve kobbel i
> fremtiden, medmindre at i vil skræmme nye brugere langt væk fra dette
> forum.

Nu kan jeg af gode grunde ikke tale på andres vejne end mine egne, men
jeg er personligt dybt uenig i din vurdering, af situationen i gruppen.
Det er ganske korrekt, at dk.edb.sikkerhed er en gruppe der ikke er så
tilgivende som for eksempel dk.velkommen på mange områder, men det er
mit klare indtryk at en væsentlig del af gruppens læsere helst vil have
det på den måde.

Der er ikke nogen der forsøger at skræmme nye brugere væk. Alligevel
synes jeg faktisk det er forfriskende at denne gruppe er en af de
relativt få tilbageværende grupper under dk.* hvor der aktivt gøres en
indsats for at indskærpe at også nye brugere bør overholde de
grundlæggende spilleregler for et seriøst diskussionsforum. Jeg synes
ikke der er noget som helst urimeligt i at forvente at brugere der
ønsker at deltage i debatter og vidensdeling i gruppen gør en smule
forarbejde først.

Dette forarbejde kunne for eksempel være:

- At følge gruppen i en periode inden man blander sig i diskussionen,
således at man er bekendt med tonen i gruppen.
- At læse relevant baggrundsinformation for gruppen (dvs. gruppens
fundats samt dens omfattende OSS).
- At gøre en indsats for at sætte sig ind i stoffet, i hvert fald nok
til at kunne skrive forståelige spørgsmål.
- At forsøge at formulere sig forståeligt og på nogenlunde korrekt
dansk (ingen forventer at alle er eksperter i stavning og grammatik -
alligevel er det meget let af mærke om afsenderen af et indlæg har
gjort en indsats på dette punkt eller ej).
- At leve op til den almindelige netikette, uden at skulle mindes om
den hvert andet øjeblik.

Alle de ovenstående eksempler handler om almindelig respekt for
hinanden i gruppen og for gruppens diskussioner. Det er i virkeligheden
ikke ret svært at overholde de simple standarder for diskussion -
heller ikke for gruppens nye medlemmer. Alt andet lige, så handler det
ganske enkelt om at fordre et miljø der giver de bedste forhold for
aktiv kommunikation, både for de "nye" og de "gamle" i gruppen.

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 05-01-02 15:10

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> wrote in message
> Dette forarbejde kunne for eksempel være:
>
> - At følge gruppen i en periode inden man blander sig i diskussionen,
> således at man er bekendt med tonen i gruppen.

*G* Det kan du ikke mene. Jeg er "medlem" af 12 grupper. Skulle jeg sætte
mig ind i og læse SSO'erne til dem alle?
Nej, folk tolerance herinde skulle forbedres istedet for.

> - At læse relevant baggrundsinformation for gruppen (dvs. gruppens
> fundats samt dens omfattende OSS).

Se ovenstående svar.

> - At gøre en indsats for at sætte sig ind i stoffet, i hvert fald nok
> til at kunne skrive forståelige spørgsmål.

Ja, men igen vil nybegyndere have svært ved at skrive ind, fordi de ikke ved
nok om tingene eller er bange for om de nu har gjort forarbejdet godt nok.

> [...]
> alligevel er det meget let af mærke om afsenderen af et indlæg har
> gjort en indsats på dette punkt eller ej).

Øh, ja ok.

> - At leve op til den almindelige netikette, uden at skulle mindes om
> den hvert andet øjeblik.

Ja.

mvh
db

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-01-02 15:09

Daniel Blankensteiner wrote:

> *G* Det kan du ikke mene. Jeg er "medlem" af 12 grupper. Skulle jeg sætte
> mig ind i og læse SSO'erne til dem alle?

Nej, men hvis du vil vide noget, bør du først finde ud at om du kan
finde det i gruppens FAQ/OSS.

Eventuelt bør du også søge information i allerede postet indlæg.

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 05-01-02 15:22

> Nej, men hvis du vil vide noget, bør du først finde ud at om du kan
> finde det i gruppens FAQ/OSS.
>
> Eventuelt bør du også søge information i allerede postet indlæg.

Ja, men hvad siger du til "At følge gruppen i en periode inden man blander

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-01-02 15:20

Daniel Blankensteiner wrote:

> Ja, men hvad siger du til "At følge gruppen i en periode inden man blander
> sig i diskussionen,
> således at man er bekendt med tonen i gruppen."?

Tonen bør selvfølgelig være god, det vil jeg selvfølgelig ikke
argumentere imod.

Det kan dog nogle gange være svært altid at kører det i en god tone.

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 05-01-02 15:36

> Tonen bør selvfølgelig være god, det vil jeg selvfølgelig ikke
> argumentere imod.

Ja, den skal være god. Men mere synes jeg ikke man skal gøre ud af tonen.

> Det kan dog nogle gange være svært altid at kører det i en god tone.

Jep.

mvh
db

Fra : Martin Schultz

Dato : 05-01-02 15:23

"Daniel Blankensteiner" <db@traceroute.dk> writes:
> Ja, men hvad siger du til "At følge gruppen i en periode inden man blander
> sig i diskussionen,
> således at man er bekendt med tonen i gruppen."?

Det synes jeg gennerelt er en god ide.

/Martin

Fra : Finn Jensen

Dato : 05-01-02 15:52

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
meddelelse news:3C370908.7010705@example.net...

> Nej, men hvis du vil vide noget, bør du først finde ud at om du kan
> finde det i gruppens FAQ/OSS.

Det kræver jo ligesom at man ved hvor faq´en findes henne ?.
At den så findes på et domæne navn som forveksles med en bedre operativ
flyevestation er en anden sag !

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-01-02 15:54

Finn Jensen wrote:

> Det kræver jo ligesom at man ved hvor faq´en findes henne ?.
> At den så findes på et domæne navn som forveksles med en bedre operativ
> flyevestation er en anden sag !

Det er også et at de store problemer med nyhedsgruppen.

I nogle postgruppe, sender man en gang imellem (hver uge, hver anden uge
eller en gang om måneden) FAQ'en eller OSS'en.

Måske skulle vi gører dette?

Fra : Finn Jensen

Dato : 05-01-02 16:22

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
meddelelse news:3C371395.8060907@example.net...
> Det er også et at de store problemer med nyhedsgruppen.
>
> I nogle postgruppe, sender man en gang imellem (hver uge, hver anden uge
> eller en gang om måneden) FAQ'en eller OSS'en.
>
> Måske skulle vi gører dette?

Det ville være en fin hjælp for nyankommende for dk.edb.sikkerhed er jo
"anelsen" speciel !.
Men om det hjælper ved jeg ikke når man generalt ser den udvikling der er
sket på usenet hvor folk knap efterhånden kan quote længere, så at forlange
at man også skal forstå faq´en er nok tvivlsom for oftes er det folk med
kendskab der skriver faq´en og så bliver det måske ikke så pædagogisk
forståeligt for Fru Madsen, så hun vil alligevel spørge her og samtidig
quote forkert

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 05-01-02 17:48

Finn Jensen wrote:

> [...]
> kendskab der skriver faq´en og så bliver det måske ikke så pædagogisk
> forståeligt for Fru Madsen, så hun vil alligevel spørge her og samtidig

Folk bliver sjældent overfaldet for at skrive, at der er noget i FAQ'en, de
ikke forstår. Tværtimod kan det hjælpe til at forbedre den.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Alex Holst

Dato : 05-01-02 16:01

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:
> Det kræver jo ligesom at man ved hvor faq´en findes henne ?.
> At den så findes på et domæne navn som forveksles med en bedre operativ
> flyevestation er en anden sag !

Der er et link til OSS'en fra usenet.dk:

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.sikkerhed

og Google kender den:

http://www.google.com/search?q=dk.edb.sikkerhed+OSS

Mon flere ville laese den hvis den blev postet en gang om maaneden? Jeg
tvivler, men lytter gerne paa argumenter med et aabent sind.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-01-02 16:13

Alex Holst wrote:

> [...]
>
> Mon flere ville laese den hvis den blev postet en gang om maaneden? Jeg
> tvivler, men lytter gerne paa argumenter med et aabent sind.

Jeg kendte fx www.usernet.dk eller for sags skyld forkortelsen OSS, og
startede med at bruge netnews for over 6 år siden.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-01-02 16:22

Alex Holst wrote:

> [...]
>
> Mon flere ville laese den hvis den blev postet en gang om maaneden? Jeg
> tvivler, men lytter gerne paa argumenter med et aabent sind.

Jeg kendte fx ikke umiddelbart www.usernet.dk eller for sags skyld
forkortelsen OSS. Jeg startede med at bruge netnews for over 6 år siden.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-01-02 17:45

On Sat, 05 Jan 2002 16:21:45 +0100, "Christian E. Lysel"
<chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> wrote:

> Jeg kendte fx ikke umiddelbart [www.usenet.dk] eller for sags skyld
> forkortelsen OSS.

Are you kidding?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-01-02 17:56

Asbjorn Hojmark wrote:

> Are you kidding?

Nej, usenet.dk ejes af Netcetera, Ask Bjoern Hansen. Hvorhenne i netnews
finder man ud af at der er noget der hedder www.usenet.dk eller OSS?
Man finder ud af dette ved at læse indlæggende i de forskellige grupper.

Jeg foreksempel startede en newsreader op og oprettet en profil til
news.sunsite.dk, herfra tilmeldte jeg mig nogle interessante grupper,
men fik på intet tidspunkt oplyst at www.usenet.dk og OSS eksitere

Selvfølig har jeg stille og roligt fundet ud af det :) Men for 6 år
siden, blev det ikke drevet på den måde.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 05-01-02 18:09

On Sat, 05 Jan 2002 17:55:59 +0100, "Christian E. Lysel"

jeg vil skyde på at usenet.dk slet ikke fandtes for 6 år siden

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-01-02 21:41

> Nej

OK. Det troede jeg.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jan Boegh

Dato : 05-01-02 18:10

Det gør min nameserver heller ikke, hvorimod www.usenet.dk går fint igennem

> forkortelsen OSS. Jeg startede med at bruge netnews for over 6 år siden.

Ja ja - min kone har boet ved havet hele sit liv og kan ikke svømme....

mvh
Jan

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-01-02 16:19

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

>Det kræver jo ligesom at man ved hvor faq´en findes henne ?.

Det finder man da hurtigt ud af, hvis man følger gruppen et stykke
tid, inden man poster første gang.

Og jeg er ærlig talt rystet over, at DB ikke mener, han kan afse tid
til at tage det hensyn til sine medmennesker.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 06-01-02 01:27

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> wrote in message
> Det finder man da hurtigt ud af, hvis man følger gruppen et stykke
> tid, inden man poster første gang.
>
> Og jeg er ærlig talt rystet over, at DB ikke mener, han kan afse tid
> til at tage det hensyn til sine medmennesker.

Jeg gider da ikke følge gruppen og finde tonen, hvis jeg har et spørgsmål
jeg skal have svar på her og nu.

mvh
db

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-01-02 01:40

>Jeg gider da ikke følge gruppen og finde tonen, hvis jeg har et spørgsmål
>jeg skal have svar på her og nu.

Og det er præcis den arrogance jeg snakker om.

--
<vittig bemærkning>

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 06-01-02 01:49

> Og det er præcis den arrogance jeg snakker om.

Uddyb.......

db

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-01-02 01:46

>Uddyb.......

Ingen respekt for andre folks tid og indsats.

--
<vittig bemærkning>

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 06-01-02 01:55

> Ingen respekt for andre folks tid og indsats.

Der er noget du helt har misforstået!! Denne nyhedsgruppe fylder meget lidt
i mit liv. Hvis jeg kan hjælpe nogen herinde gør jeg det, skal jeg selv have
hjælp skriver jeg herind. Jeg kan ikke se, hvad det har med respekt for
andre folks tid og indsats at gøre.

db

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-01-02 02:05

> [...]

>hjælp skriver jeg herind. Jeg kan ikke se, hvad det har med respekt for

Jeg stiller lige et retorisk spørgsmål.

Når du kommer ind et nyt sted, stiller du dig så med det samme op på et
bord og begynder at råbe ud i lokalet?

Det er det jeg snakker om. Den tid man bruger på at liiiige stikke
fingeren i jorden og finde ud af omgangstonen, eventuelt læse OSS'en,
kan komme tifold tilbage.

Bare se på Heidi tidligere i dag der fik god, kvalificeret og korrekt
hjælp på sit spørgsmål. Hun læste OSS'en og stillede et godt,
velunderbygget spørgsmål.

Hun viste at hun havde "clue".

Hvorimod folk der poster deres logfil og spørger: "Hvad betyder det"
som regel kun får et enkelt link smidt i hovedet. Som jeg tidligere
gjorde ved den person der spurgte om hvad der var galt med hans
FTP-klient.
Linket forklarer fint hvad problemet er, men det kræver lidt hjernearbejde
på hans side at finde ud af det. På en måde hjælper jeg ham faktisk. Jeg
lærer ham at udtrække den relevante information fra en hel side af
informationer. Det er nyttigt. Desuden kan det måske hjælpe ham næste
gang han har et problem. Nu kender kan linket til net-faq.dk og vil
måske prøve der først næste gang.

Dette link forklarer meget bedre hvad jeg mener:

http://www.tuxedo.org/~esr/faqs/smart-questions.html

--
<vittig bemærkning>

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 06-01-02 02:30

> Jeg stiller lige et retorisk spørgsmål.
>
> Når du kommer ind et nyt sted, stiller du dig så med det samme op på et
> bord og begynder at råbe ud i lokalet?

Dette er en nyhedsgruppe og den er til for at hjælpe og samle folk med int.
indenfor sikkerhed.

> Det er det jeg snakker om. Den tid man bruger på at liiiige stikke
> fingeren i jorden og finde ud af omgangstonen, eventuelt læse OSS'en,
> kan komme tifold tilbage.

Stikker en finger i jorden.......nej, dette er stadig bare en nyhedsgruppe.
Men ja man burde måske læse OOS'en, hvis man har en fornemelse af at det er
et OSS man nu vil stille.

> [...]
> måske prøve der først næste gang.
>
> Dette link forklarer meget bedre hvad jeg mener:

Tja, så kunne man jo også bare skrive "www.altavista.com" til alle der
skriver herind
Ej, jeg forstår hvad du mener, men igen synes jeg at denne holdning skræmmer
de nye væk.
Men på den anden side, vil det være rart at slippe for alle de ZoneAlarm
spørgsmål.

db

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 06-01-02 05:33

"Daniel Blankensteiner" skrev

> Men ja man burde måske læse OOS'en, hvis man har en fornemelse af at
> det er et OSS man nu vil stille.

Den fornemmelse kan man kun få, ved at læse i gruppen og se om ens
spørgsmål har været oppe før.

> Tja, så kunne man jo også bare skrive "www.altavista.com" til alle
> der skriver herind

Du har læst hvad der rent faktisk står på siden, nej? Det virker som
om du bevidst misforstår det Christian skriver.

> Ej, jeg forstår hvad du mener, men igen synes jeg at denne holdning
> skræmmer de nye væk.

Tjah, skal de faste brugere skræmmes væk, eller skal eventuelt nye
brugere skræmmes væk? Hvis de faste (vidende) brugere skræmmes væk, har
de nye (uvidende) ingen at stille spørgsmål til.

Dette er ikke videre ontopic, så jeg laver opfølgning til en mere
passende gruppe at diskutere dette i: <URL: news:dk.admin >

Med venlig hilsen

Peder

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 06-01-02 11:23

In article <3c37a79d$0$37980$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Daniel Blankensteiner wrote:

> Dette er en nyhedsgruppe og den er til for at hjælpe og samle folk med int.
> indenfor sikkerhed.

Men man stiller ikke spørgsmål der er besvaret før.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Lost interest? It's so bad I've lost apathy.

Fra : HALLUM

Dato : 06-01-02 11:38

> Men man stiller ikke spørgsmål der er besvaret før.

Uhadada... så er der sørme ikke mange spørgsmål tilbage at stille !

Fra : Jens Gade

Dato : 06-01-02 11:48

On Sun, 6 Jan 2002 10:23:06 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Men man stiller ikke spørgsmål der er besvaret før.

Ellers får man en spand lort i hovedet, eller hvad?
Hvor langt skal man gå tilbage?

Hvis jeg ny-abonnerer på en gruppe er der normalt flere tusinde indlæg
at gennemgå. En søgning på ord i Subject linien giver ikke altid
resultat, fordi en tidligere spørger måske har spurgt anderledes en
jeg selv vil.

Hvor mange indlæg forventes det at man skal gennemgå?

--
Hilsen/regards
Jens Gade

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-01-02 15:45

Jens Gade skrev:

>Hvor langt skal man gå tilbage?

Der er ikke nogen regler om det, men det er ren logik og
almindelig høflighed. Jeg tror aldrig jeg har set nogen få
dårlige svar ved at indlede:

   Hej, jeg har lige kikket tilbage i gruppen men kunne ikke
   umiddelbart finde ...

Et sådant indlæg kan godt besvares med en message-ID eller navnet
på en tråd med svar på spørgsmålet.

--
Bertel

Fra : Michael Knudsen

Dato : 06-01-02 21:34

Hej Jens

> Ellers får man en spand lort i hovedet, eller hvad?
> Hvor langt skal man gå tilbage?

Det er jo en vurderingssag. Har man spørgsmål til den seneste udgave af
OpenSSH, er der nok ikke megen idé i at kigge i tråde fra 1987.

> [...]
> at gennemgå. En søgning på ord i Subject linien giver ikke altid
> resultat, fordi en tidligere spørger måske har spurgt anderledes en

Det har tidligere været et problem, men udviklingen hjælper lidt på det.
Et godt sted at kigge er:

   http://groups.google.com/

> Hvor mange indlæg forventes det at man skal gennemgå?

Igen en vurderingssag. Hvis der er mange, der bevæger sig omkring
området, kan man jo passende lede dem alle igennem. Det er vel kun
rimeligt, at man selv gør dette, da andre vil have lige så stort et
arbejde ud af det, og i sidste ende er det jo dig selv, der skal have
glæde af det.

Mvh. Michael

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-01-02 21:48

Kan en eller anden ikke begynde at snakke om nazister så tråden kan erklæres for død...

Fra : Stefan Holm

Dato : 06-01-02 21:50

Martin Schultz <me@privacy.net> writes:

> Kan en eller anden ikke begynde at snakke om nazister så tråden kan
> erklæres for død...

Nazister er som biler ...

FUT!
--
"If it's not too much to ask, could you hover?"

Fra : Allan Olesen

Dato : 06-01-02 21:52

Martin Schultz <me@privacy.net> wrote:

>Kan en eller anden ikke begynde at snakke om nazister så tråden kan erklæres for død...

Nu kan man jo diskutere, om du lige har gjort det.

Men derudover er det en misforståelse. Godwins lov stopper sjældent en
tråd - den udpeger kun en taber af diskussionen.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Martin Schultz

Dato : 06-01-02 22:01

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:
> Nu kan man jo diskutere, om du lige har gjort det.

Hmmm

> Men derudover er det en misforståelse. Godwins lov stopper sjældent en
> tråd - den udpeger kun en taber af diskussionen.

Satans, hvad gør man så.... ;)

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 06-01-02 22:29

On 06 jan 2002 Martin Schultz enriched usenet with:

> Satans, hvad gør man så.... ;)

Jedi mind trick.
This is not the thread you're looking for.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

The place to be

Fra : Doc Nielsen

Dato : 16-01-02 06:37

> Jedi mind trick.
> This is not the thread you're looking for.

ROFL

--
Nogle her som kan anbefale en bedre
news-reader end outlook express?

Fra : Allan Olesen

Dato : 06-01-02 11:40

"Daniel Blankensteiner" <db@traceroute.dk> wrote:

> [...]
>hjælp skriver jeg herind. Jeg kan ikke se, hvad det har med respekt for

Hvis man stiller et spørgsmål, som en masse mennesker skal bruge tid
på at læse, og man ikke mener, at man kan spilde sin tid med først at
checke, om det har været besvaret før eller er off topic i gruppen -
så har man tilkendegivet, at man finder sin tid mere kostbar end
læsernes tid.

Det er arrogance. Som regel kommer den kun til udtryk i folks
handlinger, men i dit tilfælde kommer den tilsyneladende også til
udtryk i de holdninger, du fremfører, og det er efter min mening langt
værre.

Men det er en problematik, der er fælles for alle grupper, så jeg
laver lige en XFUT til dk.admin.netikette, selv om jeg egentlig ikke
bryder mig om alt det FUTteri.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 06-01-02 12:06

Allan Olesen wrote in

> [...]
> først at checke, om det har været besvaret før eller er off topic
> i gruppen - så har man tilkendegivet, at man finder sin tid mere

Fuldstændig enig. Allan udtrykker her meget klart hvad jeg også har
forsøgt at sige i flere af mine indlæg, så jeg vil ikke bruge
yderligere krudt på at sige det samme.

(Jeg har dog valgt ikke at følge Allan's FUT, da jeg mener denne
diskussion handler primært om forholdene i dk.edb.sikkerhed, selvom den
måske godt kunne - eller burde - have relevans for mange andre grupper)

Fra : Michael Knudsen

Dato : 06-01-02 21:25

Hej Daniel

Enig.

> Jeg gider da ikke følge gruppen og finde tonen, hvis jeg har et spørgsmål
> jeg skal have svar på her og nu.

Så kan du heller ikke forvente at få et svar. Hvis du ikke _gider_ bruge
tid på at skrive et iflg. gruppen ordentligt indlæg, er det kun
rimeligt, at de ikke _gider_ bruge tid på dig.

Mvh. Michael

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-01-02 17:43

On Sat, 5 Jan 2002 15:52:17 +0100, "Finn Jensen"

> Det kræver jo ligesom at man ved hvor faq´en findes henne ?

Ja, så er man jo ude i en af de rigtig svære opgaver, der kræver
at man ser samme sted, som hvis det var fundatsen man ledte efter
dvs. http://www.usenet.dk/, De danske nyhedsgrupper, dk.edb,
dk.edb.sikkerhed [OSS].

Uha, det var en af de voldsomme.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Thomas

Dato : 07-01-02 10:08

Asbjorn Hojmark wrote:

[...]

> Uha, det var en af de voldsomme.

Ja du skrev _hele_ 5 linier ;)

--
Don't waste space

Fra : Niels Callesøe

Dato : 05-01-02 15:35

> *G* Det kan du ikke mene. Jeg er "medlem" af 12 grupper. Skulle
> jeg sætte mig ind i og læse SSO'erne til dem alle?
> Nej, folk tolerance herinde skulle forbedres istedet for.

Fair nok, det er så din holdning. Personligt skulle der være en meget
god grund (som for eksempel en enkeltstående FUT) til, før jeg kunne
finde på at blande mig i en gruppes diskussioner uden først at læse
gruppens OSS, hvis en sådan fandtes. For mig handler det - som nævnt -
om respekt for de der allerede bruger gruppen. YMMV.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 06-01-02 21:22

Hej Daniel

> *G* Det kan du ikke mene. Jeg er "medlem" af 12 grupper. Skulle jeg sætte
> mig ind i og læse SSO'erne til dem alle?
> Nej, folk tolerance herinde skulle forbedres istedet for.

Antag, at jeg er langturschauffør. Jeg kører bil i tolv lande. Skulle
jeg lære trafikreglerne i samtlige tolv lande? Ja, det skal jeg, for
ellers kører jeg måske ind i de andre. Jeg ved godt, at analogien ikke
er fuldkommen, men hvis man er et sted, opfører man sig ordentligt, dvs.
som det forventes. Hvis man ikke vil dette, holder man sig væk. Almen
velopdragenhed.

> Se ovenstående svar.

Se ovenstående svar.

> Ja, men igen vil nybegyndere have svært ved at skrive ind, fordi de ikke ved
> nok om tingene eller er bange for om de nu har gjort forarbejdet godt nok.

Enig. Man kunne godt savne en 'autorativ kilde' ang. usenet. Jeg ved
godt, at man kan kigge på usenet.dk, men hvor mange nye newslæsere
kender til dette? Dette bør dog ikke være en undskyldning for ikke at
tage et kig på google.

> Øh, ja ok.

Det bør man altid. Jeg bliver arrig, når jeg modtager email, der
tydeligt bærer præg af at være skrevet i en fart uden større omtanke.

> Ja.

Igen, den kender 'de nye' ofte ikke.

Mvh. Michael

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-01-02 00:03

Michael Knudsen wrote in news:3C38B1E7.2EEA9B6C@but.auc.dk:

> [...]
> er fuldkommen, men hvis man er et sted, opfører man sig ordentligt,
> dvs. som det forventes. Hvis man ikke vil dette, holder man sig væk.

Men er problemet ikke, at det hurtigt bliver en "hønen/æg" diskussion at
prøve at definere om man skal lære hen ad vejen eller lære en masse først ?
De "formastelige sjæle", der stiller 117x spørgsmålene har som oftest et
meget overfladisk kendskab til usenet - og desværre også til Internet
generelt. Det er [1] typisk folk, der har leget lidt med HTML og lavet sider
som ham klovnen fra Randers med kæresten i Slagelse [2]. Nu installerer de
så ZoneAlarm og bliver forvirret. En af deres venner siger så, at der er
noget i deres OE, der kaldes nyhedsgrupper, og "der kan man spørge om alt".
Hvis favoritterne i browseren er kendetegnet ved sites som scor.dk,
pollefiction.dk og ringetoner.dk, så er det vel evident, at tonen i deres
indlæg "falder igennem". Det gør jo dog desværre ikke deres problemer mindre
vigtige (for dem).

Hvorfra skulle de vide, at der er noget, der hedder usenet.dk eller ligefrem
groups.google.com ? Hvorfra skulle de vide, hvad en OSS er ? Når en
nyhedsgrupppe hentes ind i OE, så hentes kun de 300 nyeste indlæg, og med
den størrelse trådene med Bjarne har, så er der ikke meget plads til at søge
i gruppen efter indlæg med ZoneAlarm eller lignende :)

Jeg siger ikke, at det er en s**** god undskyldning, men det er imo vigtigt
at forstå, hvor disse mennesker kommer fra.

enig :) Man ser ofte svar på usenet i stil med "prøv da at søge på google
før du svarer" - men det kræver jo, at man ved, hvad det er man ikke ved.
Som I jo nok ved, så er det at bruge fx google lidt en kunst i sig selv, og
bestemt ikke trivielt hvis man ikke ønsker 2^256 resultater på en søgning.

> [...]
> godt, at man kan kigge på usenet.dk, men hvor mange nye newslæsere
> kender til dette? Dette bør dog ikke være en undskyldning for ikke at

.... hvis man kender den. Min erfaring er, at uerfarne brugere sjældent
kender til andre søgemaskiner end jubii og opasia.

[1] Min vurdering
[2] Lotte postede et link til hans side for en dags tid siden
--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Fra : HALLUM

Dato : 07-01-02 00:18

Sig mig engang - er det ikke snart på tide at skifte gruppe - jeg synes jeg
diskussion er ret Off Topic efterhånden - tonelejet og sproget i Jeres tråd
er også ret pinlig efterhånden - er jeg den eneste der har det sådant ?

mvh.
Hallum

Fra : Kim Petersen

Dato : 05-01-02 15:16

hansandersen10@hotmail.com (Hans Andersen) writes:

> [...]
> opkøb af diverse domæne navne. Det er jeg ret ligeglad med.
>
> MEN, at der er folk som mellem linierne mener at det er helt ok.

Hold dog op.... Det var sgu da morsomt. [specielt den oprindelige side]

Indtil videre har du en (læs: een) ensidig udtalelse om hvad der er sket...

--
Mvh. Kim Petersen /| Tlf: +4575831551 |\ Jomfru Ingefreds Vej 18
Software Engineer / | Fax: (none atm.) | \ 7100 Vejle

Fra : HALLUM

Dato : 05-01-02 15:57

Har tænkt mig på mandag kl. 0830 at købe domænet ;

www.hvorerdetnoglegangepinligtatlæsedknyhedsgrupperne.dk

- det er min min min !

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-01-02 17:13

Hans Andersen skrev:

>At der er folk som ...

En tråd der var beregnet på at sætte en stopper for pladderet,
voksede i løbet af kort tid til 34 indlæg.

Var det muligt at vi kunne få lidt mere seriøsitet og lidt mere
reel snak om sikkerhed her i gruppen?

Dette er ikke rettet mod Hans, men mod alle dem der fulgte op med
andet end korte enighedstilkendegivelser.

--
Bertel