Se windows partittion i linux
Fra : Cerberus

Dato : 04-01-02 10:08

Hej ng.
Her kommer endnu et spørgsmål fra en newbie.
Hvordan finder de filer jeg har liggende på mine windows partitioner,
f.eks. mp3 divx osv. Kan det overhovedet lade sig gøre at se divx med linux?
Kører mandrake 8.1

--
Venlig Hilsen Kasper
hr_overgeneral@hotmail.com

Fra : Niels Andersen

Dato : 04-01-02 12:37

"Cerberus" <hr_overgeneral@hotmail.com> wrote in message
> Hvordan finder de filer jeg har liggende på mine windows partitioner,
> f.eks. mp3 divx osv. Kan det overhovedet lade sig gøre at se divx med
linux?

Sagtens. I hvert fald hvis windows-partitionerne er FAT, og ikke NTFS. Hvis
det er NTFS er der vist noget med, at du kun læse dem, eller sådan noget...
Hvad ved jeg... :)

Først skal du finde ud af hvad partitionerne hedder i Linux-sprog. Det kan
fx. være "/dev/hda1". Så kan du mounte manuelt, eller skrive det ind i
/etc/fstab.

Tip: FAT med understøttelse af lange filnavne osv. heddet "vfat" i linux.

Har lige travlt med andre ting, så du får ikke lige alle detaljerne her.
Men det var de ting der drillede mig, da jeg selv skulle finde ud af det i
sin tid.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-01-02 13:13

Cerberus wrote:
> Kan det overhovedet lade sig gøre at se divx med
> linux? Kører mandrake 8.1

Se <http://xine.sourceforge.net>, den virker fint for mig Lidt
popsmart, men den virker

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Bo Simonsen

Dato : 04-01-02 13:31

On Fri, 04 Jan 2002 13:12:34 +0100, Jes Vestervang wrote:

> Se <http://xine.sourceforge.net>, den virker fint for mig Lidt
> popsmart, men den virker

Jeg kan bedst lide MPlayer, den tager næsten alt, og virker perfect.
<http://www.mplayerhq.hu/homepage/>

Og til mp3 kan jeg bedst lide xmms .. <http://www.xmms.org/>

Bo Simonsen

Join the GNU generation

Fra : dudsen

Dato : 05-01-02 17:47

Cerberus wrote:

> Hej ng.
> Her kommer endnu et spørgsmål fra en newbie.
> Hvordan finder de filer jeg har liggende på mine windows partitioner,

De ligger formenteligt på /mnt/windows.
instalations programmet har taget sig af det besværlige for dig.