apache - proxypass
Fra : Mickey

Dato : 03-01-02 23:03

Jeg vil gerne lave en proxypass i en virtualhost, så apache henter siden fra
en anden server på LAN.

Jeg har skrevet følgende i min httpd.conf:

<VirtualHost 191.168.1.100>
ServerName sub.domain.dk
ServerAlias *.sub.domain.dk
<IfModule mod_proxy.c>
ProxyPass / http://192.168.1.2/
</IfModule>
</VirtualHost>

Apache siger imidlertid at "proxypass, perhaps misspelled or defined by a
module not included". Jeg har tilføjet mod_proxy (som .so godt nok, men
siden den acceptere IfModule må det jo være godt nok)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Mads Toftum

Dato : 04-01-02 12:22

On Thu, 3 Jan 2002 23:03:12 +0100, Mickey <003@susie.dk> wrote:
> [...]
> module not included". Jeg har tilføjet mod_proxy (som .so godt nok, men
> siden den acceptere IfModule må det jo være godt nok)

Har du husket LoadModule og AddModule for at få loadet mod_proxy?

vh

Mads Toftum
--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall

Fra : Mickey

Dato : 04-01-02 14:22

"Mads Toftum" <mt@dev.null> skrev i en meddelelse

> Har du husket LoadModule og AddModule for at få loadet mod_proxy?

har brugt addso
- "apachectl configtest" siger god for httpd.conf...

I min httpd.conf:
LoadModule proxy_module libexec/mod_proxy.so

- sådan står det også med de andre moduler, de virker som de skal...

Fra : Mads Toftum

Dato : 04-01-02 15:32

On Fri, 4 Jan 2002 14:21:56 +0100, Mickey <003@susie.dk> wrote:
> [...]
> LoadModule proxy_module libexec/mod_proxy.so
>
> - sådan står det også med de andre moduler, de virker som de skal...

Der burde også være en: AddModule mod_proxy.c og se også efter at der
er et /path/to/apache/libexec/mod_proxy.so

vh

Mads Toftum
--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall

Fra : Mickey

Dato : 04-01-02 15:38

> Der burde også være en: AddModule mod_proxy.c og se også efter at der

den godtager fint :
AddModule mod_proxy.c
.... men godtager stadig ikke linien med "ProxyPass /
http://192.168.1.2"

> er et /path/to/apache/libexec/mod_proxy.so

check +

Fra : Mads Toftum

Dato : 05-01-02 16:26

On Fri, 4 Jan 2002 15:37:56 +0100, Mickey <003@susie.dk> wrote:
> den godtager fint :
> AddModule mod_proxy.c
> ... men godtager stadig ikke linien med "ProxyPass /
> http://192.168.1.2"

Hmmm - strange - jeg kan kun komme på at det evt. kan være
forkert seperator. Prøv evt. at starte gennem strace/truss:

strace ./httpd -X

vh

Mads Toftum
--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 07-01-02 21:55

Mickey wrote:

> Jeg vil gerne lave en proxypass i en virtualhost, så apache henter siden fra
> en anden server på LAN.
>
> Jeg har skrevet følgende i min httpd.conf:

Kik på rækkefølgen hvormed du inkludere modulerne i conf filen.

Fra : Mickey

Dato : 07-01-02 22:50

"Christian E. Lysel" <chlyshoswmdatapunktumcom@example.net> skrev i en
meddelelse

> Kik på rækkefølgen hvormed du inkludere modulerne i conf filen.

LoadModule bandwith_module libexec/mod_bandwith.so
LoadModule php4_module libexec/libphp4.so
LoadModule rewrite_module libexec/mod_rewrite.so
LoadModule info_module libexec/mod_info.so
LoadModule usertrack_module libexec/mod_usertrack.so
LoadModule perl_module libexec/mod_perl.so
LoadModule auth_sys_module libexec/mod_auth_sys.so
LoadModule filter_module libexec/mod_filter.so
LoadModule gzip_module libexec/mod_gzip.so
LoadModule proxy_module libexec/mod_proxy.so

- de er addet med apxs, går ud fra den ved lidt om det ?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis

<theo-> ADSL.....is that some sort of learning difficulty?
Problemer med forbindelsen ? - lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 07-01-02 23:07

Mickey wrote:

> - de er addet med apxs, går ud fra den ved lidt om det ?

Måske, måske ikke ... jeg har oplevet at rækkefølgen er vigtig, prøv at
bytte rundt på proxy_module.