Bagrund og Links
Fra : Ostekongen

Dato : 03-01-02 22:37

Jeg har ligeto spørgsmål:

1. Nogen der ved hvor eg kan finde noge flotte, gratis baggrunde??

2. Nogen der ved hvordan man laver nogle smarte links, eller hvor man kan
finde nogle ?

Tak,

Ostekongen

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 03-01-02 23:29

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> skrev

Prøv http://images.google.com Der kan du søge efter billeder...

> 2. Nogen der ved hvordan man laver nogle smarte links, eller hvor man kan
> finde nogle ?

Hvilken type links snakker vi om her? En menu? Prøv på
http://www.dynamicdrive.com

--
/Kasper
Anders Fogh - Han er go'

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 03-01-02 23:30

> 1. Nogen der ved hvor eg kan finde noge flotte, gratis baggrunde??

> 2. Nogen der ved hvordan man laver nogle smarte links, eller hvor man kan
> finde nogle ?

1) Normalt er det jo absolut fedest at lave sine egne baggrunde.... Men hvis
du vil "stjæle" dem andre steder fra, er det jo bare at bruge en god
søgemaskine og søge på "Baggrunde"... Du vil blive forbavset over hvor mange
personlige hjemmesider, der har et stort udvalg af baggrunde, som du frit
kan bruge....

2) En ting der gør et link sjovt, er jo hvis der sker noget, når man holder
musen henover det......... Brug fx. funktionen OnMouseOver...... Læs
tutorialsene her på stedet, for at lære mere om emnet ...

Med web-lig hilsen

Daniel Pedersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-01-02 00:22

"Daniel Pedersen" <Darkey@Darkey.dk> skrev

> Du vil blive forbavset over hvor mange personlige
> hjemmesider, der har et stort udvalg af baggrunde,
> som du frit kan bruge....

Hvem siger at de frit kan bruges? Når du henter et billede
fra en privat hjemmeside der tilbyder sådan noget, så ved
du ikke præcis hvor det kommer fra - og om det må bruges,
da du ikke kender den oprindelige ophavsmand. Det meste
af det jeg har set af den slags, er stjålet fra andre steder.

> Brug fx. funktionen OnMouseOver...... Læs tutorialsene her
> på stedet, for at lære mere om emnet ...

Hvilket sted?

Du befinder dig på usenet, som er et net hvor dine indlæg kan
læses over hele kloden.

At du kører dit usenet gennem html.dk har IKKE noget med html.dk
at gøre - de tilbyder bare denne service - jeg troede bare at Jonas
Astrup havde gjort det tydeligt, men det er åbenbart ikke tilfældet?

--
Allan

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 03-01-02 23:34

Ostekongen skrev: (messageID: <news:3c34cef7$0$99225
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>)

> 1. Nogen der ved hvor eg kan finde noge flotte, gratis baggrunde??

Microsoft har deres Design Gallery Live, hvor der bl.a. findes en række
baggrunde:
http://dgl.microsoft.com/

Clipart.dk har også en del:
http://www.clipart.dk/clipart.asp?kategori=baggrunde

> 2. Nogen der ved hvordan man laver nogle smarte links, eller hvor man kan
> finde nogle ?

Øhhh, hvad tænker du på? Hvis du mener smarte effekter på selve linkteksten,
så er det cascading style sheets (css) du skal se på:
http://www.w3.org/Style/CSS/

En nem begynderguide til css findes på html.dk:
http://www.html.dk/tutorials/css/

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net