Netværks problemer!
Fra : Bent

Dato : 03-01-02 17:30

Hej
Har problemer med at få mit hjemmenetværk til at køre. XP Pro via Realtek
kort og Surecom hub til Win98 også med Realtekkort. Har samtidig et andet
Realtekkort der kører Stofanet. Kort 1 er sat til at køre 192.168.0.1 og
kort 2 til Stofanet med automatisk IP. Kortet i Win 98 maskinen er sat til
192.168.0.2 og med gateway til 192.168.0.1. Ved ping kommer der timeout!
Hvad betyder det og hvad skal laves om? Firewall i XP er slået fra! Har dog
Zonealarm.

Hjælp please.

Mvh.

Bent

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 03-01-02 21:03

disable zonealarm !

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 03-01-02 21:28

skub først begge "skydere" ...dem i zonealarm der bestemmer sikkeheden på
intranet og internettet HELT i bund og disable zonealarm bagefter !

mvh
brian

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-02 21:54

> skub først begge "skydere" ...dem i zonealarm der bestemmer sikkeheden på
> intranet og internettet HELT i bund og disable zonealarm bagefter !

Og så afinstallere Zonealarm og smide maskinen ud af vinduet?
Lavt niveau på "inderside"-slideren kan nu gøre det. Disable ZA er ikke
nødvendigt.

/Chr

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 03-01-02 22:02

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> skrev i en meddelelse

> Og så afinstallere Zonealarm og smide maskinen ud af vinduet?
> Lavt niveau på "inderside"-slideren kan nu gøre det. Disable ZA er ikke
> nødvendigt.

Hej

ja...ja....jeg snakkede jo ikke om at man skulle disable zonealrm for ALTID
!, kun mens man fandt ud af om netværket virkede, eller om det var zonealarm
der drillede !

mvh

brian

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 04-01-02 01:20

Brian Kristiansen <brian@xxxxx.xx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a12gtd$2uk5$1@news.cybercity.dk...
> [...]
ALTID
> !, kun mens man fandt ud af om netværket virkede, eller om det var

ZoneAlarm driller mit netværk.
Jeg har sat lokal netværk helt i bund samt konfigureret de rigtige
IP-adresse, men stadig bliver der lukket.
Fejlen siger noget om NetbEUI, som slet ikke er installeret på maskinen...

Nogen hjælp at hente ??

Jon

Fra : Bent

Dato : 04-01-02 08:47

"Jon Klose Larsen" <klose@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Brian Kristiansen <brian@xxxxx.xx> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:a12gtd$2uk5$1@news.cybercity.dk...

> ikke

Tak til Brian med tippet. Det hjalp hos mig at sætte ve. skydetast i bund.
Resten kører på høj.

Mvh.

Bent

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 05-01-02 01:26

> [...]
> IP-adresse, men stadig bliver der lukket.
> Fejlen siger noget om NetbEUI, som slet ikke er installeret på maskinen...

Hej

hvad er "de" rigtige ip adresser ? (hos Cybercity er de feks 10.0.0.2 fo
maskine 1, 10.0.0.3 for maskine 2, osv....

Prøv at lave en ip range istedet (du skal jo teoretisk åbne for 2 maskiner).
lav en ping i en dos promt "ping navn på anden maskine" og gø det samme fra
den anden maskine for at se ip range !

mvh
brian

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 05-01-02 02:24

Brian Kristiansen <brian@xxxxx.xx> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a15h7g$k33$1@news.cybercity.dk...
> [...]
maskiner).
> lav en ping i en dos promt "ping navn på anden maskine" og gø det samme

Begge netkort er sat op med faste IP.. 10.0.0.1 og 10.0.0.2

Disse vises også når jeg "pinger" dem uden zonealarm..

Jon

Fra : Musikhjornet Taastru~

Dato : 05-01-02 11:11

> den anden maskine for at se ip range !
> >

> Begge netkort er sat op med faste IP.. 10.0.0.1 og 10.0.0.2
>
> Disse vises også når jeg "pinger" dem uden zonealarm..

Hej

jamen så lav den ip range fra 10.0.0.1 til 10.0.0.2 !

vend lige tilbage om det hjælper !

Mvh
brian

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 05-01-02 11:11

Musikhjornet Taastrup <noway@test.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:GhAZ7.8991$aS.1330139@news010.worldonline.dk...
> "Jon Klose Larsen" <klose@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> jamen så lav den ip range fra 10.0.0.1 til 10.0.0.2 !
>
> vend lige tilbage om det hjælper !

Det hjælper heller ikke- desværre

Jon

Fra : Musikhjornet Taastru~

Dato : 05-01-02 11:13

Hej igen

iøvrigt ...hvorfår kører du ikke bare med dhcp ? (meget nemmere !)

mvh

brian

Fra : Jon Klose Larsen

Dato : 05-01-02 11:15

Musikhjornet Taastrup <noway@test.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:0jAZ7.8998$aS.1329914@news010.worldonline.dk...
> Hej igen
>
> iøvrigt ...hvorfår kører du ikke bare med dhcp ? (meget nemmere !)
>
> mvh
>
> brian

Hvordan gør jeg det ?

Jeg er ny til det her med netværk, så al hjælp til at gøre tingene nemmere
er meget velkommen.

Jon

Fra : Musikhjornet Taastru~

Dato : 05-01-02 11:23

> Hvordan gør jeg det ?
>
> Jeg er ny til det her med netværk, så al hjælp til at gøre tingene nemmere
> er meget velkommen.
>
> Jon

ARGHHHH

hvis du kører med fast ip (tror jeg nok at du skal disable DHCP i routeren
...tror jeg nok !!), men som default er den aktiveret
så.....................istedet for at skrive subnet masks..ip adresser, kan
du bare krydse af i at den selv skal finde det hele !

derefter slukker du hele svineriet og genstarter ! (du kører med adsl
og har en router (cisco) ikke ellers glem det jeg lige har skrevet !!!!)

mvh

brian

Fra : Musikhjornet Taastru~

Dato : 05-01-02 11:19

> [...]
> IP-adresse, men stadig bliver der lukket.
> Fejlen siger noget om NetbEUI, som slet ikke er installeret på maskinen...

Hej (igen igen)

Hvor får du den fejl meddelse ?

Prøv evt at slette dit netværk og genstart ! og instaler netværket igen !

mvh

brian