Luther og "at måle med skriften"
Fra : Michael Toftdal

Dato : 23-11-00 14:35

Jeg fik en gang at vide at Luther sagde at man skulle måle alt mod
Skriften.
Hvad er den præcise ordlyd? er der nogen der har en reference?

/Michael

Fra : Martin Bangsø

Dato : 23-11-00 14:41

On Thu, 23 Nov 2000 13:35:01 GMT, Michael Toftdal wrote:

> Jeg fik en gang at vide at Luther sagde at man skulle måle alt mod
> Skriften.
> Hvad er den præcise ordlyd? er der nogen der har en reference?

Sola scriptura (et sola fides).

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : Michael Toftdal

Dato : 23-11-00 14:45

"Martin Bangsø" wrote:

> Sola scriptura (et sola fides).

Okay, jeg troede bare at der fandet et berømt sted hvor han havde
knyttet en kommentar til dette :)
Tak

/Michael

Fra : Martin Bangsø

Dato : 23-11-00 22:52

On Thu, 23 Nov 2000 13:44:57 GMT, Michael Toftdal wrote:

> Okay, jeg troede bare at der fandet et berømt sted hvor han havde
> knyttet en kommentar til dette :)

Well, det er der også - men jeg husker ikke liiiige stedet. Han siger
det vist flere steder.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : N/A

Dato : 27-11-00 01:00

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-11-00 01:00

"Christian Wiedekamm" <charon@charon.dk> writes:

> En af de ting folkekirken glemmer at måle er Lüther selv!!
> Hvor mange mon ved at han stod bag et folkedrab, og at han sørgede for at
> ærkebispen i Nederlandene blev brændt på bålet, fordi han krævede voksen
> dåb??
> Dem der ved det kommer sikkert ikke i den forkælede folkekirke.

Og kristne spiser små børn...

Fra : Henrik KJ

Dato : 28-11-00 15:32

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

[ ..... ]
> Og kristne spiser små børn...

Og de skal helst være friturestegt ...

Henrik KJ

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 02-12-00 17:06

Henrik KJ skrev i meddelelsen ...
>"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
>Og de skal helst være friturestegt ...

De har dem på tilbud i Bilka i denne uge, tre for en hundredlap.
PEJ

Fra : Olav Grimdalen

Dato : 03-12-00 19:31

On Sat, 2 Dec 2000 17:05:31 +0100, "Poul Erik Jørgensen"
<poul.erik@mail1.stofanet.dk> wrote:

>De har dem på tilbud i Bilka i denne uge, tre for en hundredlap.
>PEJ

Til slike utsagn er det bare å be til Gud at han gir disse mennesker
et nytt hjerte, en ny Herre og en tro rettet mot Ham.

Olav

Fra : N/A

Dato : 03-12-00 22:11

Fra : Anders Jorga

Dato : 03-12-00 22:11

"Christina Puhakka Egholm" <christina.egholm@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:8dyW5.4821$_t3.480314@news101.telia.com...
> Olav Grimdalen <olavmo@c2i.net> skrev...

> ...eller at trække på smilebåndet og takke Gud for humoren...

Ja, hvad er livet uden humoren - alt for kedeligt!

Anders Jorga
- - - - -
"Jeg har besluttet, ikke at ville vide af andet end
Jesus Kristus, og det som korsfæstet" 1. Kor. 2, 2.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 27-11-00 02:07

"Christian Wiedekamm" <charon@charon.dk> mælte sligt:

>En af de ting folkekirken glemmer at måle er Lüther selv!!

Lüther?

>Hvor mange mon ved at han stod bag et folkedrab, og at han sørgede for at
>ærkebispen i Nederlandene blev brændt på bålet, fordi han krævede voksen
>dåb?? Dem der ved det kommer sikkert ikke i den forkælede folkekirke.

Nej, og dem, der ved, at Stalin myrdede en masse mennesker, stemmer
sikkert heller ikke på SF. Undersøg lige din ræssoneringskæde én gang
til.

--
-=-=-=-=-=-= The stylus is more potent than the claymore =-=-=-=-=-=-
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *