Q: RAM - Råd søges ;-)
Fra : Leon Jessen

Dato : 03-01-02 15:11

Hejsa, overvejer at købe 1x512mb, SD133, 168pins, 1.parts.
Hvilken bør jeg købe?
Holde mig fra?
Hvordan er priserne for tiden?
Er det rigtigt at man skal holde sig til lige store 'klodser' på
motherboardet, altså undgå en 512 og en 128?

Pfh. Tak
Mvh. Leon

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-01-02 16:18

"Leon Jessen" <JessenLeon@Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa, overvejer at købe 1x512mb, SD133, 168pins, 1.parts.
> Hvilken bør jeg købe?
> Holde mig fra?

Genrelt kan alt andet end PQI anbefales
> Hvordan er priserne for tiden?

Meget høje i forhold til for 4-5 uger siden
Jeg gav 1606 kroner for 4 x 256 Mb Crucial reg. ECC PC2100 DDRram
For en uge siden kostede de samme ram over 3600 kroner hos Crucial.com/uk

> Er det rigtigt at man skal holde sig til lige store 'klodser' på
> motherboardet, altså undgå en 512 og en 128?

Det afhænger af dit OS.
Win9x/Me er generelt ikke så glade for rambanks større end 512 Mb.

Mvh

Jesper Nielsen

Fra : Seth

Dato : 03-01-02 16:30

"Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk> wrote in message

> Genrelt kan alt andet end PQI anbefales

Nu har jeg efterhånden sendt 6 maskiner som jeg har samlet til folk. Alle
havde PQI ram i sig og jeg har aldrig mødt bøvl med det mærke.
Selvfølgelig er de ikke gode at Overclocke pga. prisen, men til almindelige
kontormaskiner er de ikke dårlige.

Ellers hører jeg da gerne Jespers grund?

Seth

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-01-02 16:40

"Seth" <crow_104@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
almindelige
> kontormaskiner er de ikke dårlige.
>

> Ellers hører jeg da gerne Jespers grund?

Generelt anbefales Kingston, Huindai og Apacer i nyhedsgrupperne
PQI er sikkert ganske udmærket, men da de andre mærker ikke er nogen videre
dyrere, hvorfor så nøjes med PQI?

Mvh

Jesper Nielsen
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Carsten Keller

Dato : 03-01-02 18:54

"Seth" <crow_104@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> havde PQI ram i sig og jeg har aldrig mødt bøvl med det mærke.
> Selvfølgelig er de ikke gode at Overclocke pga. prisen, men til

Min erfaring er at der er meget højere defektrate på PQI. I en enkelt
sending havde vi omkring 50 %, men som regel omkring 10 %. Dette er meget
højere end for alle de andre fabrikater vi havde på min tidligere
arbejdsplads.
Keller

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 04-01-02 17:16