Deling af inet over HuB
Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 03-01-02 02:50

Hej I n.g

Jeg har Stofa-net drønet over en hub via up-link, og så 2 pc ´ere. Nu kunne
jeg tænke mig at begge maskiner havde adgang, og jeg har været ude og snuse
til hvordan.
7 ud af 10 x får jeg at vide der skal indstall. et program af en server-type
(?) men der er ingen der kan give info på hvilket program !
Jeg giver her bolden til jer ........_Hjælp_!*hulk*

Hilsen

H;p

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-01-02 09:14

On Thu, 3 Jan 2002 02:50:22 +0100, [KTN]FalkenDK <hpaalling@hotmail.com> enlightend everyone in dk.edb.netvaerk with:
>7 ud af 10 x får jeg at vide der skal indstall. et program af en server-type
>(?) men der er ingen der kan give info på hvilket program !

Uden at kende til detaljer om hvordan stofa net fungere, vil jeg foreslå, at
du kigger på <URL:http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare>
der er lidt info, og links til 3 programmer der kan bruges.

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 05-01-02 11:00

> [...]
<URL:http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare>
> der er lidt info, og links til 3 programmer der kan bruges.

Eller på:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/index.htm
(ICS - Internet Connection Sharing)

Mvh.
Mikael

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 05-01-02 13:52

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> writes:

> <URL:http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare>
>
> Eller på:
> http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/index.htm

Du læste ikke det første link, vel?

Det beskriver et par forskellige måder at gøre tingene på. En af dem
er beskrevet på det link du giver, og der den side linkes der så til
fra den net-faq.dk. Jeg synes med andre ord det giver mere mening at
henvise til det første link.

--
Jacob - www.bunk.cc
Booze is the answer. I don't remember the question.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-01-02 19:02

> Du læste ikke det første link, vel?

Nej, men synes bare det er en bedre løsning end fx Sygate.
- Og så er det jo et direkte link.

Mvh.
Mikael

Fra : Jackster

Dato : 03-01-02 10:48

Hej

Det du skal er at sætte to netkort i den ene pc også på den måde dele
forbindelse. Så den ene pc skal være tænd hele tiden.

Ellers skal en router til hvis hvis du ikke vil have en pc tændt hele tiden.

Stofa forbidelsen vil kun køre med en MAC adresse.

/Jackster

Fra : J@n

Dato : 04-01-02 21:08

Et forslag kunne være D-Link 704 el. 804, Edimax 6004, fælles for alle tre
er at det er en router m/indbygget 4 ports switch.
/Jan

Fra : Kim Greve

Dato : 08-01-02 22:54

> [...]
> (?) men der er ingen der kan give info på hvilket program !
> Jeg giver her bolden til jer ........_Hjælp_!*hulk*

Har du overvejet at købe en IP mere?, det var måske at fortrække. OK det koster selvfølgelig mere end hvis du bruger ICS, men du slipper så tilgængæld for at delecomputeren hele tiden skal være tændt.

--
Kim Greve.