Deling af TDC BB med en statisk IP
Fra : Flare

Dato : 02-01-02 21:33

Efter at hve læst et par guider på nettet om hvordan man (kan) gøre, forslår
de allesammen at den computer som skal "styre" ADSL forbindelsen har 2
netkort. Et til ADSL et andet til LAN netværket. Men er det ikke på en eller
anden måde mulæigt at sætte ADSL modem diretkte til min SWITCH og så koble
de 2 computere til switcehn så jeg undgår at skulle have 2 netkort i den
ene?

Håber nogen kan hjælpe.

Anders

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-01-02 00:51

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> wrote in message
> anden måde mulæigt at sætte ADSL modem diretkte til min SWITCH og så koble
> de 2 computere til switcehn så jeg undgår at skulle have 2 netkort i den
> ene?

Ikke når du har statisk IP. Du har jo kun én IP-adresse og alle maskiner der
skal på nettet skal bruge en hver. Det løser du ved at have et privat
IP-space og en router imellem.

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mark Petersen

Dato : 04-01-02 15:55

> [...]
> de 2 computere til switcehn så jeg undgår at skulle have 2 netkort i den

Kun hvis du køre med linux
da linux understøtter DHCP samtidig med statisk ip

prøv eventuelt med en 3part DHCP client til din Windows