Via Hardware monitor !!!???
Fra : Baun666

Dato : 02-01-02 19:20

hvor vil det ikke køre sammen med Windows xp dk pro??

har et soltek sl75 drv2 motherboard

Kan i hjælpe mig :(((

Tak på forhånd

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-01-02 19:34

"Baun666" <baun666@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> hvor vil det ikke køre sammen med Windows xp dk pro??
>
> har et soltek sl75 drv2 motherboard
>
> Kan i hjælpe mig :(((

Prøv denne her:

http://www.soltek.com.tw/downloads/drivers/vhm.zip

Virker ivertfald på mit abit... Dog har den byttet rundt på cpu og system
temperatur!

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 02-01-02 23:40

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
>
> http://www.soltek.com.tw/downloads/drivers/vhm.zip
>
> Virker ivertfald på mit abit... Dog har den byttet rundt på cpu

Det er ikke programmet, Abit, Microstar og ECS kører med
"omvendt" mapping af sensorerne i VIA 686A og B.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-01-02 16:16

"Thomas Alexander Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke programmet, Abit, Microstar og ECS kører med
> "omvendt" mapping af sensorerne i VIA 686A og B.

Joee,, for da jeg kørte test af XP,, virkede programmet rigtigt nok... Og
har aldrig gjort det før nu!

Fra : Jan V.

Dato : 03-01-02 20:07

> Det er ikke programmet, Abit, Microstar og ECS kører med
> "omvendt" mapping af sensorerne i VIA 686A og B.
>
> --
> MVH
> Thomas A. Frederiksen
> Registered Linux user #168164, http://counter.li.org
> http://www.usenet.dk/netikette - på forhånd tak.

Det "sjove" er at problemet først opstod i version 2.05 af VIA HM. Før der
viste den temperaturerne korrekt. Se min løsning højere oppe i tråden.

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 04-01-02 18:32

Jan V. wrote:

<snip>
> Det "sjove" er at problemet først opstod i version 2.05 af VIA
> HM. Før der viste den temperaturerne korrekt. Se min løsning
> højere oppe i tråden.
<snip>

Ja, men derfor er problemet alligevel den mapping af hadwaren de
nævnte fabrikanter har benyttet sig af. "Problemet" er jo ikke
isoleret til monitor-programmer til w32-platformen...

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Jan V.

Dato : 02-01-02 20:36

> [...]
>
> http://www.soltek.com.tw/downloads/drivers/vhm.zip
>
> Virker ivertfald på mit abit... Dog har den byttet rundt på cpu og system

Prøv at åbne filen HMHARD.DAT i notesblok:

Læg så mærke til at der står 1 ved CPU_TEMP og 2 i SYSTEM_TEMP. Byt rundt på
disse, som vist i nedenstående:

CPU_TEMP_PIN = 2 // CPU temperture sensor connect to
SYSTEM_TEMP_PIN = 1 // System temperture sensor connect to
// 1: TSENS1(W13), 2: TSENS2(Y13), other:
inadmissible

Så virker det.