sikkerhed?
Fra : C A

Dato : 02-01-02 16:48

Jeg har en ADSL forbindelse med fast ip hos teleDK.
Når jeg er online bliver jeg temmelig ofte pinget af andre - dette stopper
Zonealarm - næsten alle de ip-adresser der prøver at komme ind på min pc
tilhører teleDK. Men tele DK vil ikke gøre noget ved det! Og hvad gør man
så? Er det politiet man skal henvende sig til eller hva´?

Jeg bliver fx ofte generet af 80.196.13.63 og på
http://www.ripe.net/perl/whois kan man så chekke hvor den hører hjemme.

Der er også en abuse@ adresse som jeg har skrevet til, men de skriver ikke
tilbage...
Erfaringer efterlyses?

Hilsen C A

Fra : Morten Boysen

Dato : 02-01-02 17:10

"C A" <mail@NOSPAM.dk> wrote in message
> [...]
gør man
> så? Er det politiet man skal henvende sig til eller hva´?

Hvorfor vil du dog melde det til politiet? Er den indkommende trafik
af en sådan natur, at din maskine er under angreb? Hvad er det, der er
så farligt ved de pingpakker?

> Jeg bliver fx ofte generet af 80.196.13.63 og på
> http://www.ripe.net/perl/whois kan man så chekke hvor den hører
hjemme.

Hvorfor blive du generet? Er det fordi Zone Alarm dukker op, eller er
det selve trafikken, som giver dig problemer?

--
Morten Boysen

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 02-01-02 17:14

> [...]
> tilhører teleDK. Men tele DK vil ikke gøre noget ved det! Og hvad gør man
> så? Er det politiet man skal henvende sig til eller hva´?

At pinge andre er nomalt og ikke ulovligt. Især ikke hvis det er fra din
ISP.

mvh
db

Fra : Henrik Boegh

Dato : 02-01-02 19:36

C A told the rest of dk.edb.sikkerhed:

> [...]
> på min pc tilhører teleDK. Men tele DK vil ikke gøre noget ved det! Og
> hvad gør man så? Er det politiet man skal henvende sig til eller hva´?

Det er meget normalt at folk bliver pinget i flæng på internettet. Da
jeg i sin tid forsøgte at tælle det lå jeg på omkring 50 pings/døgn ~ 2
pings/time. De er (i princippet) ufarlige og optager ikke specielt
meget båndbredde. At kunne pinge er en meget rar ting og nogle servere
gør det også når man benytter services hos dem (news og ftp de to jeg
oftest støder på).
Hvad har du dog i mod disse søde små pakker?

> Jeg bliver fx ofte generet af 80.196.13.63 og på
> http://www.ripe.net/perl/whois kan man så chekke hvor den hører
> hjemme.

Hvor meget ud over at det er en TeleDK ADSL-ip kan du se på
www.ripe.net?

[...]

> Erfaringer efterlyses?

Eftersom det kun er ping-pakker skal du nok ikke regne med at blive
taget særligt seriøst hos abuse. Min erfaring siger mig endda at det er
sjældent at portscans (med mindst 25 porte) bliver behandlet. Der skal
meget mere "kød" på bordet før der sker noget.

I øvrigt er http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#fwinstall udemærket
læsning.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/index.php?side=usenet
*** There's an X_ to much in my email address ***