tvunget ferie
Fra : Ukendt

Dato : 02-01-02 15:40

Jeg kunne ikke finde en bedre gruppe end den her, så "here we go"

Jeg har lige fået job, og har derfor ikke optjent ferie. Men jeg har fået
min løningsseddel fra sidste måned, og jeg kan se at de har trukket 5
dage... Jeg har haft fri fra fredag d. 21 til og med idag. Er det 5 dages
tvunget ferie?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-01-02 16:54

Du er sandsynligvis blevet trukket i løn for følgende dage:
24-12
27-12
28-12
31-12
2-1

Om det er tvungen ferie? Det er det mange steder, så mon ikke også på
din arbejdsplads.

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-02 18:22

er 24-12 en hel arbejds dag?

Fra : Erik G Christensen

Dato : 02-01-02 19:10

peet_dk wrote:
> [...]
> min løningsseddel fra sidste måned, og jeg kan se at de har trukket 5
> dage... Jeg har haft fri fra fredag d. 21 til og med idag. Er det 5 dages

Har du arbejdet fra 21.12 til 31.12 ?

Eller har du været arbejdsløs før, så A-kasse,
eller er du udlært i 2001, så Arbejdstilsynet.

Og er du ophørt i job, så burde du have et feriebevis ?

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-02 19:39

jeg var færdiguddannet i november, og skal skrive til A-kassen om hvor mange
dage. JEg vidste bare ikke at 24 og 31 var en hel arbejds dag.

Fra : Zacho

Dato : 01-01-02 22:51

"peet_dk" <svar i gruppen!> skrev i en meddelelse
> jeg var færdiguddannet i november, og skal skrive til A-kassen om hvor
mange
> dage. JEg vidste bare ikke at 24 og 31 var en hel arbejds dag.

Hvad siger overenskomsten ?

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-01-02 22:52

"Zacho" <no@email.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad siger overenskomsten ?

....at det er selvbetalte tvungne fridage.

mvh
Bjørn

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 02-01-02 23:56

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@FJERNDETTEpost3.tele.dk> wrote in message
> ...at det er selvbetalte tvungne fridage.

Det afhænger nu af overenskomst / lokale forhold. For mit vedkommende er
både 24-12 og 31-12 arbejdsgiverbetalte fridage.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 02-01-02 23:57

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det afhænger nu af overenskomst / lokale forhold. For mit vedkommende er
> både 24-12 og 31-12 arbejdsgiverbetalte fridage.

Ok - du/I har så en lokal særaftal/overenskomt. Der kan jeg naturligvis ikke
snakke med...

mvh
Bjørn