installation af Oracle 8.1.7 på RH7.1
Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 02-01-02 15:04

Hej

Jeg har lidt problemer med at installere oracle på min RedHat. Jeg har
prøvet at følge vejledningen her:

http://www.zx81.org.uk/computing/oracle/oracle-howto/oracle-howto-3.html

"Don't execute runInstaller as it almost always fails. Instead move to
install/linux on the CD and run runIns.sh while logged in as 'oracle'."

Jeg har slet ikke en runIns.sh i den Oracle distribution, jeg har hentet

er der nogen, der har en ide til, hvordan denne installation kan
gennemføres?

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Bo Lorentsen

Dato : 02-01-02 19:46

Kim Emax - ayianapa.dk wrote:

> "Don't execute runInstaller as it almost always fails. Instead move to
> install/linux on the CD and run runIns.sh while logged in as 'oracle'."
>
> Jeg har slet ikke en runIns.sh i den Oracle distribution, jeg har hentet

Jeg spørger måske lidt dumt, men hvad har du hentet og har du pakket din
tar fil ud ?

> er der nogen, der har en ide til, hvordan denne installation kan
> gennemføres?

Jeg har da være heldig at overleve en sådan installation engang

/BL

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 02-01-02 20:39

"Bo Lorentsen" <bl@nospam.lue.dk> skrev

> Jeg spørger måske lidt dumt, men hvad har du hentet og har du pakket din
> tar fil ud ?

Jeg har hentet en 8i Enterprise v. 8.1.7 og den er pakket ud. Alle filerne
ligger i et dir, der hedder Disk1

> Jeg har da være heldig at overleve en sådan installation engang

På en RH7.1? Har du tilfældigvis en installationsvejledning?

--
Danmarks mest avancerede VinWebShop

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-01-02 20:49

Kim Emax - ayianapa.dk skrev:

> Jeg har hentet en 8i Enterprise v. 8.1.7 og den er pakket ud. Alle
> filerne ligger i et dir, der hedder Disk1

Er der nogen speciel grund til, at du ikke har hentet 9i?

http://otn.oracle.com/software/products/oracle9i/htdocs/linuxsoft.html

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 02-01-02 20:59

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev

> Er der nogen speciel grund til, at du ikke har hentet 9i?
>
> http://otn.oracle.com/software/products/oracle9i/htdocs/linuxsoft.html

næææ, egenligt ikke, ved du om den også skaber sig?

Kim

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-01-02 21:09

Kim Emax - ayianapa.dk skrev:

http://otn.oracle.com/software/products/oracle9i/htdocs/linuxsoft.html

> næææ, egenligt ikke, ved du om den også skaber sig?

Jeg har aldrig prøvet. Jeg undrede mig bare over, hvorfor 8'eren ofte
bliver omtalt, når der længe har været en 9'er ude.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 02-01-02 21:15

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev

> Jeg har aldrig prøvet. Jeg undrede mig bare over, hvorfor 8'eren ofte
> bliver omtalt, når der længe har været en 9'er ude.

så vidt jeg kan se, så kræver 9eren endnu mere af din maskine end 8eren...
nu er det de 600 mb jeg har hentet, så jeg ville lige prøve med dem.. men
hold kæft for en prøvelse. Man får alle slags råd "install RH6.2, that would
work" hmm...

Kim

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-01-02 21:23

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@fjerndette-ayianapa.dk> writes:

> så vidt jeg kan se, så kræver 9eren endnu mere af din maskine end 8eren...

Du skal kun installere javadelen hvis du virkelig, virkelig har brug
for den. Herefter er det ikke helt saa slemt.

--
Thorbjørn Ravn Andersen 'He should have a red hat,' said
http://bigfoot.com/~thunderbear Twoflower. 'And he certainly ought to be

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 02-01-02 21:26

"Thorbjoern Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev

> Du skal kun installere javadelen hvis du virkelig, virkelig har brug
> for den. Herefter er det ikke helt saa slemt.

ok, men kan det passe at den fylder over en 1GB? Jeg formoder at jeg skal
hente alle 3 cpio.gz filer, ikke sandt?

Kim

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 02-01-02 22:27

Kim Emax - ayianapa.dk skrev:

> ok, men kan det passe at den fylder over en 1GB? Jeg formoder at jeg
> skal hente alle 3 cpio.gz filer, ikke sandt?

Det vil jeg tro. Jeg droppede også at lege med den, da jeg så, hvor
meget den fyldte. Min bærbare har "kun" 800 MB tilbage : )

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-01-02 21:01

> Jeg har hentet en 8i Enterprise v. 8.1.7 og den er pakket ud. Alle filerne
> ligger i et dir, der hedder Disk1

> På en RH7.1? Har du tilfældigvis en installationsvejledning?

Efter at have boevlet med noget tilsvarende, kan jeg sige at der er
_meget_ mindre besvaer med en 9i'er. Har du mulighed for det?

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 02-01-02 21:16

"Thorbjoern Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev

> Efter at have boevlet med noget tilsvarende, kan jeg sige at der er
> _meget_ mindre besvaer med en 9i'er. Har du mulighed for det?

tjaee, det kunne jeg vel godt. Men jeg er lidt nervøs ved om min laptop kan
klare det:

P366mhz, 192 mb ram, 10 Gb HD, 8 mb fri endnu...

hvad mener du?

Kim

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-01-02 21:28

> [...]

> klare det:
>
> P366mhz, 192 mb ram, 10 Gb HD, 8 mb fri endnu...

Du skal nok frigive noget harddiskplads.

Maskinen kan formentlig nok traekke det, men det afhaenger helt af
belastning. Er det udvikling eller drift?

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 02-01-02 21:47

"Thorbjoern Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev

> Du skal nok frigive noget harddiskplads.
>
> Maskinen kan formentlig nok traekke det, men det afhaenger helt af
> belastning. Er det udvikling eller drift?

ren udvikling og nysgerrighed...

Det var naturligvis 8 GB fri, mon ikke det rækker?

Kim

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-01-02 21:52

> ren udvikling og nysgerrighed...
>
> Det var naturligvis 8 GB fri, mon ikke det rækker?

Formentlig ja. Giv den godt med swap, og se hvad der sker.

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 02-01-02 22:37

"Thorbjoern Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev

> Formentlig ja. Giv den godt med swap, og se hvad der sker.

jeg _er_ i gang med at DL, har du tilfældigvis lavet en inst. vejledning?

kim

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 02-01-02 23:03

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@fjerndette-ayianapa.dk> writes:

> "Thorbjoern Ravn Andersen" <thunderbear@bigfoot.com> skrev

> jeg _er_ i gang med at DL, har du tilfældigvis lavet en inst. vejledning?

Nej, men det har Oracle. Spar dig for boevl - laes den inden du gaar
i gang.

Fra : Bo Lorentsen

Dato : 02-01-02 23:33

Kim Emax - ayianapa.dk wrote:

> Jeg har hentet en 8i Enterprise v. 8.1.7 og den er pakket ud. Alle filerne
> ligger i et dir, der hedder Disk1

Hmm, derunder plejer der at ligge en eller anden "*.sh" fil. Ellers
ligger den i et underbibliotek, som jeg ikke kan huske navnet på.

Problemet er at Oracle installeren vil starte sin ejen Java mfl. op, da
dette er den måde den installerer på.

> På en RH7.1? Har du tilfældigvis en installationsvejledning?

Nix, jeg er kommet til at slette alle filer (RAID backup , og jeg
brugte mest min intuition

/BL

Fra : Jan Eliasen

Dato : 04-01-02 09:34

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 04-01-02 10:44

"Jan Eliasen" <eliasen@cs.auc.dk>

> Lad mig da lige komme med et par kommentarer. Jeg har oracle9i kørende på
> en redhat 72 her og nu. Min maskine er en pentiumII-350 med 512MB RAM og
> 1,6GB swap.
>
> Hvis du "kun" har 192MB RAM, så skal du efter mit skøn have minimum 500MB
> swap bare for at installere. Mine 512MB RAM var i hvert fald ikke nok -
> der måtte swappes.

hmm... jeg syns at erindre at jeg ikke kunne lave en swap større end 128
(med partition magic)

<laaang inst. vejledning>

tak for denne, dejligt udførligt. Har du overvejet at lægge den online? Og
kunne man forstille sig at ld problemet ikke eksisterer på en RH7.1? min
version er "GNU ld version 2.10.90 (with BFD 2.10.0.18)"

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Jan Eliasen