Okesehjerte som fodder
Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 02-01-02 13:26

Hej

Hvordan fodrer man sine discus med oksehjerte ? Skal det hakkes ?
Kan det fryses ?

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Fra : thomas schreiber

Dato : 02-01-02 13:49

Ja og Ja

Det rives og fryses. Derefter kan det fodres med som for eks. frosne
myggelarver etc.

Thomas Schreiber
-
http://www.stall.dk

Fra : Hans K.

Dato : 02-01-02 16:57

"Esben Haabendal Soerensen" <esben@haabendal.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvordan fodrer man sine discus med oksehjerte ? Skal det hakkes ?
> Kan det fryses ?

Et par tips:

Rengør oksehjertet for fedt og sener.
Hak det med en af de hersens hakkemaskiner med en skarp kniv i.
Du kan blande rejer (med skald), spinat, vitaminer og andre ting i.
Put en passende mængde i en frostpose og rul den flad med en
kagerulle til den har ca ½ cm tykkelse. Put posen/poserne i fryseren.
Bliver posen for tyk, er den svær at knække passende stykker af efter
frysning.
Du kan fodre direkte med de frosne stykker.
Brug ikke mere foder, end at det bliver spist ret hurtigt, for det sviner
meget.

Mvh
Hans

Fra : Henrik

Dato : 02-01-02 19:00

"Hans K." <hans-k@post5.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Du kan fodre direkte med de frosne stykker.
> Brug ikke mere foder, end at det bliver spist ret hurtigt, for det sviner

Jeg har flere gange anvendt fryseposer til "isterninger" selvfølgelig også
rullet flade, met det giver nogle dejlige stykker som er nemme at adskille
istedet for et stort stykke.

Mvh
Henrik

Fra : thomas schreiber

Dato : 02-01-02 19:06

Skal det du hælder i posen ikke være MEGET tyndtflydende for at det kan
komme i posen?

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy

Fra : Henrik

Dato : 02-01-02 22:55

Meget tyndtflydende er vel relativt, men samme konsistens som Yougurt måske
lidt
tykkere går meget godt, jeg har dog også anvendt lidt husblads som stivelse
for at stykkerne
ikke er flydende når der er optøede.

Mvh
Henrik

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 03-01-02 10:50

"Henrik" <Akvarie@frickes.dk> writes:

> [...]
> Yougurt måske lidt tykkere går meget godt, jeg har dog også anvendt
> lidt husblads som stivelse for at stykkerne ikke er flydende når der

Lyder som en ganske god ide!

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 02-01-02 21:33

"Hans K." <hans-k@post5.tele.dk> writes:

> [...]
> direkte med de frosne stykker. Brug ikke mere foder, end at det
> bliver spist ret hurtigt, for det sviner meget.

Tak. Det lyder jo ganske nemt at have med at gøre. Så mangler jeg
bare at finde et oksehjerte. Men mon ikke en tur til den nærmeste
slagter vil hjælpe.

/Esben
--
caffeine low .... brain halted

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 03-01-02 17:58

> Tak. Det lyder jo ganske nemt at have med at gøre. Så mangler jeg
> bare at finde et oksehjerte. Men mon ikke en tur til den nærmeste
> slagter vil hjælpe.

Der finder du dem ofte kun i frossen tilstand. Bilka har hjerte skåret ud i
skiver, til rimelige penge.

Torben

Fra : Esben Haabendal Soer~

Dato : 03-01-02 19:52

"Torben Mathiassen" <torben.mathiassen@get2net.dk> writes:

> Der finder du dem ofte kun i frossen tilstand. Bilka har hjerte skåret ud i
> skiver, til rimelige penge.

Ok. Tak for tippet. Jeg skal alligevel ud at bytte lidt gaver i
Bilka en af de nærmeste dage, så.... :)

--
caffeine low .... brain halted