ændringer i iptables virker ikke!???
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 02-01-02 00:42

Min linux spand krøller da vist helt af... Den er som en mere end godt
og grundig opfukket windows maskine der rigtig trænger til at blive
formateret.

Mit system er en rødhætte 7.1 og kører med kerne 2.4.10.

Mit problem er når jeg udkommenterer linjen ( $IPC -t nat -A PREROUTING
-i $lan -p tcp --dport 80 -j REDIRECT --to-port 3128 ) i mit script,
skriver killall squid, så kan jeg pludselig ikke surfe rundt længere.
Starter jeg så squid igen virker det fint igen. Og nej jeg har ikke min
IE til at bruge proxy, det skulle gerne virke transperent. På mig virker
det som maskinen den kører et andet script, eller ikke opdater
instillingerne hvad angår proxy.

Jeg fatter det ganske enkelt ikke. Det er ligefør jeg tror den har fået
en vira

Jeg synes jeg skulle slette chainsene ved at skrive:
iptables -X
iptables -F
iptables -Z

Nogen forslag.