Jeg gør et eller andet forkert - men hvad ~
Fra : Klaus Andersen

Dato : 01-01-02 23:24

Jeg har i forbindelse med opsætning af en NAT/proxyserver forsøgt
at pinge den anden maskine, (netværk: 2 maskiner, win98 & win95,
realtech RTL8139 PCI netværkskort) men den kan ikke finde den
når der pinges. Jeg kan finde begge maskiner under "andre computere"
og jeg kører fildeling over NetBEUI (ikke over tcp/ip) - jeg benytter
begge protokoller til netværkskortet for at kunne tildele netværkskortet
en IPadresse, men det virker ikke. Er der ikke en venlig sjæl der kan
give mig et par (eller en håndfuld) gode råd.

Mvh

KA

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-01-02 01:06

"Klaus Andersen" <klaus_andersen@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> en IPadresse, men det virker ikke. Er der ikke en venlig sjæl der kan
> give mig et par (eller en håndfuld) gode råd.

Hvilke IP-adresser og netmasks bruger du?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Klaus Andersen

Dato : 02-01-02 09:43

Er der ikke en venlig sjæl der kan

> Hvilke IP-adresser og netmasks bruger du?
>
> --
> Mvh.
>
> Niels Andersen

Jeg benytter 10.0.0.2 & 10.0.0.1 som IP adresser og
255.255.255.1 & 255.255.255.2 som undernetmaske.

Jeg benytter følgende opsætning af TCP/IP -> Realtech RTL8139:

IP-adresse=10.0.0.1 & undernetmaske=255.255.255.1
WINS-konfig. = deaktiver WINS
GATEWAY= ingen
DNS-Konfig=deaktiver DNS
NetBIOS=feltet er gråt, m. flueben i aktiver netbios over tcp/ip
Avnceret=ingen
Bindinger=klientprogram til microsoft-netværk

følgende opsætning på TCP/IP->opkaldskort:

IP-adresse=ingen & undernetmaske=ingen
WINS-konfig. = Benyt DHCP til WINS

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-01-02 09:47

On Wed, 2 Jan 2002 09:42:33 +0100, "Klaus Andersen"
<klaus_andersen@yahoo.com> wrote:

> Jeg benytter 10.0.0.2 & 10.0.0.1 som IP adresser og
> 255.255.255.1 & 255.255.255.2 som undernetmaske.

Det er forkert. Adresserne skal være forskellige, men masken for
maskiner på samme net skal være ens, her fx. 255.255.255.0.

-A

Fra : Klaus Andersen

Dato : 02-01-02 12:00

> Det er forkert. Adresserne skal være forskellige, men masken for
> maskiner på samme net skal være ens, her fx. 255.255.255.0.
>
> -A

Aaaarrgghh

Det ser ikke ud til at gøre nogen forskel, - jeg kan stadig
ikke pinge den, og får meddelelsen: "forespørgsel fik timeout"

mystisk... hmmm !hjæææælp

Mvh

KA

Fra : Klaus Andersen

Dato : 02-01-02 13:35

> [...]
>
> Det ser ikke ud til at gøre nogen forskel, - jeg kan stadig
> ikke pinge den, og får meddelelsen: "forespørgsel fik timeout"

Jeg fatter ikke en #¤%&%(? - efter at have pillet hele lortet
fra hinanden og samlet det igen virker det stadig ikke, men
nu lyder fejlmeddelelsen: " Destination host unreachable"

?? Hvad er det jeg ikke gør rigtigt ??

Mvh

KA

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-01-02 23:12

On Wed, 2 Jan 2002 13:35:29 +0100, "Klaus Andersen"
<klaus_andersen@yahoo.com> wrote:

> Jeg fatter ikke en #¤%&%(? - efter at have pillet hele lortet
> fra hinanden og samlet det igen virker det stadig ikke, men
> nu lyder fejlmeddelelsen: " Destination host unreachable"

Det lyder som om du (også) mangler en default gateway, hvilket
passer med det konfigurationsinfo du sendte. Hvad er det du
pinger?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Klaus Andersen

Dato : 02-01-02 23:31

> Det lyder som om du (også) mangler en default gateway, hvilket
> passer med det konfigurationsinfo du sendte. Hvad er det du
> pinger?

Jeg forsøger at pinge den anden maskine på 10.0.0.2

Hvis jeg forsøger at pinge denne maskine på 10.0.0.1
får jeg naturligvis et svar.

jeg har forsøgt at køre command og så ipconfig, og sandt
nok er der ikke nogen standardgateway at se på
netværkskortet - kun ip og undernetmaske - er det det
der er galt/hvor skriver man den ind ?

Mvh

KA

Fra : Klaus Andersen

Dato : 02-01-02 23:42

> [...]
> nok er der ikke nogen standardgateway at se på
> netværkskortet - kun ip og undernetmaske - er det det

Først tænke - så spørge ....He - fandt det naturligvis under
"Gateway" - det virker fint nu -

Mange tak for hjælpen

Hjertligste nytårshilsener

Mvh

KA

Fra : Klaus Andersen

Dato : 02-01-02 23:45

Men nu til næste spørgsmål - hvorfor virker
det kun når jeg ikke er på nettet ?

Mvh

KA

Fra : Klaus Andersen

Dato : 03-01-02 06:29

> Men nu til næste spørgsmål - hvorfor virker
> det kun når jeg ikke er på nettet ?

Hmm - jeg var vist lidt træt i går aftes -
Man skal naturligvis sørge for at undernetmasken
på netværkskortet er den samme som den der
tildeles opkaldskortet (255.0.0.0 i dette tilfælde)
- så virker det også når jeg er på nettet.

Tak for hjælpen til alle

Mvh

KA