load frame
Fra : petersen_michael

Dato : 01-01-02 20:39

Hejsa og godt nytår

jeg håber jeg har ramt den rigtige NG, til mit spørgsmål
ellers puf mig blidt i den rigtige retning

jeg arbejder på en web, der kører i en H og en V frame
mit problem er at hvis man kommer ind på webben, på
andevis, end med index.html filen, så kan man ikke se V frame
det vil jeg gerne have ændret, så at uanset hvilken vej man havner
på min web, så får man V frame med..
jeg lurer på en javascript løsning, men mit kendskab til javascript er
_meget_ begrænset..

jeg kan se at Dahl, og Stig Nygaard havde en debat 26-27 Dec.
"refresh af side i anden frame"
men kan ikke rigtigt lurer koden af - konverterer den til mit behov
så i er meget velkomne til at hjælpe
--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Mickey

Dato : 01-01-02 20:46

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemaage.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3c32105d$0$55634

> [...]
> på min web, så får man V frame med..
> jeg lurer på en javascript løsning, men mit kendskab til javascript er

Jeg tror det er en som denne du tænker på:

<SCRIPT language="JavaScript" type="text/javascript">
<!-- // Frame Breaker: just add in your own page
setTimeout ("changePage()", 100);
function changePage() {
if (self.parent.frames.length != 0)
self.parent.location="http://dinside.tld/frame.html";
}
// -->
</SCRIPT>

Den sørger for at din side ikke kan loades i en andens frame

Spørgsmålet hører egentlig til i clientside, så fut dertil

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : jopa

Dato : 01-01-02 21:00

"petersen_michael" skrev bla.
så at uanset hvilken vej man havner
> på min web, så får man V frame med..
> jeg lurer på en javascript løsning, men mit kendskab til javascript er
> _meget_ begrænset..

Spørgsmålet hører hjemme i news:dk.edb.internet.webdesign.clientside
Men siden det er den 1/1-2002 får du den her
Sættes i din header

-
<script>
if (top.location == self.location)
{
top.location.href = "frameset.htm"
}
</script>
Frameset.htm rettes til den side der indeholder dit frameset feks. index.htm

Håber det var det du spurgte om

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : ha

Dato : 01-01-02 21:04

Følgende indsættes i head

<script>
if (top.location == self.location)
{
top.location.href = "www.din-index-side.dk"
}
</script>

mvh
ha

Fra : petersen_michael

Dato : 01-01-02 23:07

ha skrev i meddelelsen
<3c321623$0$94881$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

tak for råd og vejledning, jeg har set opfordringen til FUT
men da jeg tror tråden kan ende her, vælger jeg at se bort fra det

>Følgende indsættes i head

> top.location.href = "www.din-index-side.dk"

det virker, som jeg ønsker det, der skal bare kun stå
top.location.href="/index.html" nej jeg ved ikke lige hvorfor,
men det virker

EOD

Fra : Mickey

Dato : 01-01-02 23:50

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemaage.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3c32330d$0$55619$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> ha skrev i meddelelsen
> <3c321623$0$94881$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>
> tak for råd og vejledning, jeg har set opfordringen til FUT
> men da jeg tror tråden kan ende her, vælger jeg at se bort fra det

så iorden

> det virker, som jeg ønsker det, der skal bare kun stå
> top.location.href="/index.html" nej jeg ved ikke lige hvorfor,
> men det virker

hmm, der burde stå top.location.href = "http://www.din-index-side.dk", men
lad nu det ligge ;)