Rivanol - behandling af fisk med svamp
Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 01-01-02 15:45

Hej gruppe.
Jeg har netop siddet og kigget lidt i min grønne bibbel (Akvariets lexikon)
for at om mulig at finde ud af hvordan min kampfisk kan slippe af med et
kraftig svampeangreb som har har pådraget sig under langtransport. Og der
stod der at man kunne pensle rivanol på det angrebne området - men heller
ikke noget mere. Så jeg fandt lige ud af at jeg skulle foretage et søg via
google for at finde ud af noget mere.
Det så gør at jeg nu sidder med en kraftig bismag i munden er dette: Jeg
faldt over en side som var skrevet af en kineser som praktiserede som
fødselslæge. I Kina er der/har været en temmelig streng familjepolitik, og
det som gav bismagen, er at gravide kvindet får en indsprøjning med rivanol
for at framprovosere en abort. Angældne artikkel handlede om at barnet havde
overlevet rivanol behandlingen, og var født levende, bare for at blive
brutalt aflivet af myundighederne med en sprøjte med alkohol i det bløde
punkt i hovedet (jeg får kuldegysninger bare ved tanken...)
Det som nu er mit spørgsmål er: Er der nogen af jer som har erfaringer med
brug af dette middelet for at behandle svampeindfektion ?????
Jeg begynder nemlig at have sluppet op for gode ideer, og fisken vil jeg
altså have frisk igen - dels fordi jeg nu har brugt en del penge på medisin,
en masse tid på at behandle fisken, og det faktum at dette er en sommerfugl
kampfisk som jeg har forfærdelig lyst til at skulle bruge i avl.
På forhånd tak for svar.
Godt nytår
Ditte