Opsætning af netværk
Fra : Jens Ulrik Hogrefe

Dato : 01-01-02 14:00

Hej gruppe

Jeg er ejer af en D-Link 804 router med Bredbånd ADSL med 2 computere koblet
sammen i intranet.

Jeg har fået internettet til at fungere, men de 2 computere kan ikke se
hinanden på intranettet med TCP/IP protokollen.
De 2 computere har hver deres specifikke IP-adresse tildelt af routeren, de
deler samme undernetmaske og de er tilsluttet samme arbejdsgruppe i Win 2k.

Efter at have læst her i gruppen, har jeg installeret NetBEUI protokollen.
Nu virker både internettet og de 2 computere kan se hinanden på intranettet.

Hvorfor virker det ikke med TCP/IP protokollen og har det nogen indflydelse
istedet at bruge NetBEUI til intranet?
Skal routeren konfigureres på en bestemt måde for kun at gøre brug af TCP/IP
protokollen til både internet og intranet?

På forhånd tak

Jens Ulrik

Fra : Regnar Ingversen

Dato : 01-01-02 19:17

Prøv at ændre pc'erne til at bruge en statisk IP-adresse, hvor routeren
stadig er default gateway. Fravælg NetBEUI, kan de se hinanden efter
genstart?

-Regnar