Tumben fortsætter :-)
Fra : MB

Dato : 01-01-02 11:09

Hej
Først tak til alle de der hjalp mig med at finde ud af hvilken linux en
tumbe som mig skulle vælge.
Valget faldt på mandrake (8,1) men jeg kan ikke rigtigt få internettet op at
køre. Er der en grundig beskrivelse et eller andet sted for tumber, fordi
man skal svare på en masse spørgsmål omkring

Ip adresse, DNS, adresse osv og det ved jeg ikke.
Jeg har tdcadsl uden router eller swich, jeg har bare sat en hub på modemet
på vægen og så regnede jeg med at den kunne fodre både min almindelige Win
XP maskine og min nye Linux maskine?

Ja jeg ved ikke om det giver meget mening, men hjælp øsnkes

Til sidst ønskes alle et godt nytår.

MVH
MB

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 01-01-02 11:55

MB wrote:

<snip>
> [...]
> hub på modemet på vægen og så regnede jeg med at den kunne
> fodre både min almindelige Win XP maskine og min nye Linux
<snip>

Hvilken ADSL har du, bredbånd eller netexpres ?

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : MB

Dato : 01-01-02 12:36

> Hvilken ADSL har du, bredbånd eller netexpres ?

Nå ja, det kunne være jeg skulle lære at få alle informationer med

Jeg har det der hedder "bredbånd" (egentligt et misvisende navn, men pyt..)
hos TDC. Ingen router/switch kun et skillefilter, et modem og min egen 10
Mbit hub.

mens jeg er ved emnet, kan jeg så lave et netværk mellem madrake og Windows
XP ? jeg mener til afvikling af Divx på min Linuxbox (hvis den er kraftig
nok)

mvh
MB

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 01-01-02 12:39

MB wrote:

<snip>
> Jeg har det der hedder "bredbånd" (egentligt et misvisende
> navn, men pyt..) hos TDC. Ingen router/switch kun et
> skillefilter, et modem og min egen 10 Mbit hub.
<snip>

Med én fast eller /n/ dynamiske ip'er ?

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : MB

Dato : 01-01-02 12:45

> Med én fast eller /n/ dynamiske ip'er ?

ahh der var den igen.
Jeg har 2 dynamiske IP'er med i abonnementet !

-MB

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 01-01-02 12:52

MB wrote:

> ahh der var den igen.
> Jeg har 2 dynamiske IP'er med i abonnementet !
<snip>

Godt så, det du skal gøre er følgende:

Sæt DNS til 194.239.134.83, 193.162.153.164

Set eth0 til DHCP

Hvordan dette gøres grafisk under mandrake ved jeg ikke, men når
først eth0 er sat til dhcp, og dns er angivet, burde det bare
virke. Hvis det forsat giver problemer derefter, så prøv at
poste i den interne TDC-gruppe tele.internet.adsl .

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : MB

Dato : 01-01-02 13:06

> [...]
> virke. Hvis det forsat giver problemer derefter, så prøv at
> poste i den interne TDC-gruppe tele.internet.adsl .

Mange tak for hjælpen, det vil jeg forsøge !

-MB

Fra : MB

Dato : 01-01-02 14:07

> [...]
> virke. Hvis det forsat giver problemer derefter, så prøv at
> poste i den interne TDC-gruppe tele.internet.adsl .

Tak for hjælpen igen, men jeg kan ikke blive tilsluttet internettet.
Under internetadgang har jeg type: Lan
men jeg ved ikke hvilken gateway jeg skal skrive.?

Jeg har prøvet ikke at skrive noget og jeg har prøvet 10.0.0.1, men intet
virker.

Det har vil ikke noget at gøre med at jeg skal have en router/swich vel, man
kan vel sagtens have en hub direkte på modemmet kan man ikke, jeg mener når
nu der følger 2 dynamiske ip'er med? eller hur...

mvh
MB

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 01-01-02 14:09

MB wrote:

<snip>
> Jeg har prøvet ikke at skrive noget og jeg har prøvet 10.0.0.1,
> men intet virker.

Det lyder som et spørgsmål for guruerne i tele.internet.adsl, de
ved alt om BB|ADSL.

<snip>

Jo, det kan du sagtens

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : MB

Dato : 01-01-02 14:15

DAMN du er hurtig til at svare...tak for det!!

> Det lyder som et spørgsmål for guruerne i tele.internet.adsl, de
> ved alt om BB|ADSL.

Jeg har startet en tråd derovre...

> <snip>
>
> Jo, det kan du sagtens