1500 rpm
Fra : Frowner

Dato : 31-12-01 14:16

http://www.scooter-tuning.dk/1500_rpm_ekstra.htm

På dette link er der et trick hvor man skulle kunne få 1500 rmp ekstra, men
det svinghjul der blir omtalt, er det ik det der ska lave strøm, for så er
det måske ik så smart at slibe i det????????

Fra : Mads Jensen

Dato : 01-01-02 14:46

"Frowner" <elmefaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det svinghjul der blir omtalt, er det ik det der ska lave strøm, for så er
> det måske ik så smart at slibe i det????????

Jeg tror personligt ikke på at "tricket" virker....

Mads

Fra : Klaus G.

Dato : 31-12-01 17:09

> Jeg tror personligt ikke på at "tricket" virker....

1500Rpm er faktisk også en god slant... så mon ikke det er lidt overdrevet?

--
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com

Fra : Frowner

Dato : 01-01-02 15:30

Jeg ville så gerne vide om det er det hjul der laver strøm??????????

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-01-02 16:28

Prøv lige at læs hvad der bliver skrevet, så finder du dit svar ! !

Kim Larsen

Fra : LaLLe

Dato : 02-01-02 13:59

> [...]
> det svinghjul der blir omtalt, er det ik det der ska lave strøm, for så er
> det måske ik så smart at slibe i det????????

1. det giver nogle extra RPM da der kommer mindre modstand.
2. vil du have flere rpm og mindre køling = større chance for at der går
noget i stykker

3.Jeg synes ikke at du skal stole på hvad der står på den side. Han virker
for mig ikke troværdig. OG det er MIN mening. Du må selv om det men så er
det også din egen fejl hvis der går noget i stykker !!!!!

LaLLe
www.ghetto-net.dk/stalker.
Stalker @ Polini CORSA i boksen, Poline SPORT på

Fra : Lehmann

Dato : 04-01-02 02:54

"LaLLe" <lalle@popme.dk> wrote in message

> "Frowner" <elmefaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> men

Jo det er svinghjulet han omtaler.
Han skriver også at det var på hans kammerats Jog at de gjorde det. Det kan
godt passe at det har givet noget på netop hans. Det kan det hvis hans Jog er
af modellen Artistic spec. Den er født med "begrænsning" på svinghjulet således
at banen udvendigt på svinghjulet er 9mm længere bagud (set ovenfra) end
normalt
hvilket bevirker at tændingstidspunktet er forsinket nogen grader, og den
derfor ik yder optimalt. Du flytter igen tændingstidspunktet ved at slibe 9mm
væk bagud, men det er kun på Jog 94-95 jeg har set det på, og du bør derfor se
væk fra dette, med mindre du da vil eksperimentere lidt :)

> 1. det giver nogle extra RPM da der kommer mindre modstand.

Har intet med det at gøre. Metalstykket bestemmer hvornår der skal ske gnist i
tændrøret. Det giver signal til Pulsspolen som sidder tæt på svinghjulet
udvendigt.
Det med mindre modstand viser blot hvor lidt han ved om det vil jeg mene.

Fra : LaLLe

Dato : 07-01-02 14:19

<snip mit eget tinger>
> [...]
derfor se
> væk fra dette, med mindre du da vil eksperimentere lidt :)

okay, det vidste jeg ikke. men så burde han i det mindste gøre folk
opmærksomme på at det kun er gældene ofr jog af den type.

> Har intet med det at gøre. Metalstykket bestemmer hvornår der skal ske
gnist i
> tændrøret. Det giver signal til Pulsspolen som sidder tæt på svinghjulet
> udvendigt.
igen noget jeg ikke var klar over, men igen er det også kun gældene for en
jog motor. På eks. en stalker vil det give flere omdrejninger, i teorien
ihvertfald, da der vil være tænder til at skabe vindmodstand. Sådan forstår
jeg fysikken bag det. Hvis jeg er forkert på den er jeg ked af det. Men jeg
vil ikke ødelægge mit svinghjul på det, da det kan skabe ubalance og evt.
hvis man er meget uheldig rykke krumtabben skæv :(

LaLLe
www.ghetto-net.dk/stalker

Fra : RpR

Dato : 07-01-02 16:32

> [...]
> vil ikke ødelægge mit svinghjul på det, da det kan skabe ubalance og evt.
> hvis man er meget uheldig rykke krumtabben skæv :(

Mener nu at pickupen som spolen også kaldes sidder udenfor på langt de
fleste modeller jeg har set.
Der behøver ikke sidde den forhøjning som der er på Joggen, det kan sagtens
sidde indstøbt eller blot være at se med et lille mærke.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com