/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
1500 rpm
Fra : Frowner


Dato : 31-12-01 14:16

http://www.scooter-tuning.dk/1500_rpm_ekstra.htm

På dette link er der et trick hvor man skulle kunne få 1500 rmp ekstra, men
det svinghjul der blir omtalt, er det ik det der ska lave strøm, for så er
det måske ik så smart at slibe i det????????



 
 
Mads Jensen (01-01-2002)
Kommentar
Fra : Mads Jensen


Dato : 01-01-02 14:46

"Frowner" <elmefaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a0poer$30sq$1@news.cybercity.dk...
> http://www.scooter-tuning.dk/1500_rpm_ekstra.htm
>
> På dette link er der et trick hvor man skulle kunne få 1500 rmp ekstra,
men
> det svinghjul der blir omtalt, er det ik det der ska lave strøm, for så er
> det måske ik så smart at slibe i det????????

Jeg tror personligt ikke på at "tricket" virker....

Mads



Klaus G. (31-12-2001)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 31-12-01 17:09

> Jeg tror personligt ikke på at "tricket" virker....
>
1500Rpm er faktisk også en god slant... så mon ikke det er lidt overdrevet?


--
Klaus G.

Klaus_godt@hotmail.com



Frowner (01-01-2002)
Kommentar
Fra : Frowner


Dato : 01-01-02 15:30

Jeg ville så gerne vide om det er det hjul der laver strøm??????????



Kim Larsen (01-01-2002)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 01-01-02 16:28

Prøv lige at læs hvad der bliver skrevet, så finder du dit svar ! !

Kim Larsen



LaLLe (02-01-2002)
Kommentar
Fra : LaLLe


Dato : 02-01-02 13:59

"Frowner" <elmefaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a0poer$30sq$1@news.cybercity.dk...
> http://www.scooter-tuning.dk/1500_rpm_ekstra.htm
>
> På dette link er der et trick hvor man skulle kunne få 1500 rmp ekstra,
men
> det svinghjul der blir omtalt, er det ik det der ska lave strøm, for så er
> det måske ik så smart at slibe i det????????
>
1. det giver nogle extra RPM da der kommer mindre modstand.
2. vil du have flere rpm og mindre køling = større chance for at der går
noget i stykker

3.Jeg synes ikke at du skal stole på hvad der står på den side. Han virker
for mig ikke troværdig. OG det er MIN mening. Du må selv om det men så er
det også din egen fejl hvis der går noget i stykker !!!!!

LaLLe
www.ghetto-net.dk/stalker.
Stalker @ Polini CORSA i boksen, Poline SPORT på



Lehmann (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Lehmann


Dato : 04-01-02 02:54

"LaLLe" <lalle@popme.dk> wrote in message
news:a0v03p$q5c$1@egon.worldonline.dk...

> "Frowner" <elmefaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:a0poer$30sq$1@news.cybercity.dk...
> > http://www.scooter-tuning.dk/1500_rpm_ekstra.htm
> >
> > På dette link er der et trick hvor man skulle kunne få 1500 rmp ekstra,
> men
> > det svinghjul der blir omtalt, er det ik det der ska lave strøm, for så er
> > det måske ik så smart at slibe i det????????

Jo det er svinghjulet han omtaler.
Han skriver også at det var på hans kammerats Jog at de gjorde det. Det kan
godt passe at det har givet noget på netop hans. Det kan det hvis hans Jog er
af modellen Artistic spec. Den er født med "begrænsning" på svinghjulet således
at banen udvendigt på svinghjulet er 9mm længere bagud (set ovenfra) end
normalt
hvilket bevirker at tændingstidspunktet er forsinket nogen grader, og den
derfor ik yder optimalt. Du flytter igen tændingstidspunktet ved at slibe 9mm
væk bagud, men det er kun på Jog 94-95 jeg har set det på, og du bør derfor se
væk fra dette, med mindre du da vil eksperimentere lidt :)
> >
> 1. det giver nogle extra RPM da der kommer mindre modstand.

Har intet med det at gøre. Metalstykket bestemmer hvornår der skal ske gnist i
tændrøret. Det giver signal til Pulsspolen som sidder tæt på svinghjulet
udvendigt.
Det med mindre modstand viser blot hvor lidt han ved om det vil jeg mene.
> 2. vil du have flere rpm og mindre køling = større chance for at der går
> noget i stykker
>
> 3.Jeg synes ikke at du skal stole på hvad der står på den side. Han virker
> for mig ikke troværdig. OG det er MIN mening. Du må selv om det men så er
> det også din egen fejl hvis der går noget i stykker !!!!!
>
> LaLLe
> www.ghetto-net.dk/stalker.
> Stalker @ Polini CORSA i boksen, Poline SPORT på




--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

LaLLe (07-01-2002)
Kommentar
Fra : LaLLe


Dato : 07-01-02 14:19

<snip mit eget tinger>
> Jo det er svinghjulet han omtaler.
> Han skriver også at det var på hans kammerats Jog at de gjorde det. Det
kan
> godt passe at det har givet noget på netop hans. Det kan det hvis hans Jog
er
> af modellen Artistic spec. Den er født med "begrænsning" på svinghjulet
således
> at banen udvendigt på svinghjulet er 9mm længere bagud (set ovenfra) end
> normalt
> hvilket bevirker at tændingstidspunktet er forsinket nogen grader, og den
> derfor ik yder optimalt. Du flytter igen tændingstidspunktet ved at slibe
9mm
> væk bagud, men det er kun på Jog 94-95 jeg har set det på, og du bør
derfor se
> væk fra dette, med mindre du da vil eksperimentere lidt :)
> > >
okay, det vidste jeg ikke. men så burde han i det mindste gøre folk
opmærksomme på at det kun er gældene ofr jog af den type.

> > 1. det giver nogle extra RPM da der kommer mindre modstand.
>
> Har intet med det at gøre. Metalstykket bestemmer hvornår der skal ske
gnist i
> tændrøret. Det giver signal til Pulsspolen som sidder tæt på svinghjulet
> udvendigt.
igen noget jeg ikke var klar over, men igen er det også kun gældene for en
jog motor. På eks. en stalker vil det give flere omdrejninger, i teorien
ihvertfald, da der vil være tænder til at skabe vindmodstand. Sådan forstår
jeg fysikken bag det. Hvis jeg er forkert på den er jeg ked af det. Men jeg
vil ikke ødelægge mit svinghjul på det, da det kan skabe ubalance og evt.
hvis man er meget uheldig rykke krumtabben skæv :(

LaLLe
www.ghetto-net.dk/stalker



RpR (07-01-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 07-01-02 16:32

> > Har intet med det at gøre. Metalstykket bestemmer hvornår der skal ske
> gnist i
> > tændrøret. Det giver signal til Pulsspolen som sidder tæt på svinghjulet
> > udvendigt.
> igen noget jeg ikke var klar over, men igen er det også kun gældene for en
> jog motor. På eks. en stalker vil det give flere omdrejninger, i teorien
> ihvertfald, da der vil være tænder til at skabe vindmodstand. Sådan
forstår
> jeg fysikken bag det. Hvis jeg er forkert på den er jeg ked af det. Men
jeg
> vil ikke ødelægge mit svinghjul på det, da det kan skabe ubalance og evt.
> hvis man er meget uheldig rykke krumtabben skæv :(

Mener nu at pickupen som spolen også kaldes sidder udenfor på langt de
fleste modeller jeg har set.
Der behøver ikke sidde den forhøjning som der er på Joggen, det kan sagtens
sidde indstøbt eller blot være at se med et lille mærke.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste