ProAccess ADSL & IIS & Speednames ? ?
Fra : Villy Skov

Dato : 31-12-01 13:34

Jeg er ikke klar over hvor jeg skal taste de forskelige ipadresser.
Kan nogen hjælpe ?

Jeg har forsøgt at taste 192.168.1.3 i LAN-forbindelse hvor den
spørger efter ipadresse, Subnet=255.255.255 og gateway=192.168.1.1

Jeg kan ikke finde ud af hvilken dns server og alternativ dns server
jeg skal bruge.

Information server, der skal jeg sætte et IPnummer på mit
www.firmanavn.dk, hvilket ipnummer bruger jeg der ?

Hvis dette kørte: hvordan opsætter jeg domaine navn hos f.eks.
seednames, jeg har fået oplyst et WAN forbindelse Hos TDC og Hos
Kunde, hvilket skal jeg bruge hvor.

De oplyser også en Netmaske i den forbindelse, hvor skal jeg bruge dem
?

Håber en kan hjælpe ....

Mvh Villy.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-01-02 20:48

"Villy Skov" <villyskov@my-deja.com> wrote in message
> Jeg er ikke klar over hvor jeg skal taste de forskelige ipadresser.
> Kan nogen hjælpe ?

Ikke hele vejen...

> Jeg har forsøgt at taste 192.168.1.3 i LAN-forbindelse hvor den
> spørger efter ipadresse, Subnet=255.255.255 og gateway=192.168.1.1

Det ser rigtigt ud...

> Jeg kan ikke finde ud af hvilken dns server og alternativ dns server
> jeg skal bruge.

194.239.134.83
193.162.153.164

> Information server, der skal jeg sætte et IPnummer på mit
> www.firmanavn.dk, hvilket ipnummer bruger jeg der ?

Det er vel IP-adressen på den maskine som IIS er installeret på.

> Hvis dette kørte: hvordan opsætter jeg domaine navn hos f.eks.
> seednames, jeg har fået oplyst et WAN forbindelse Hos TDC og Hos
> Kunde, hvilket skal jeg bruge hvor.

Kunde-adressen, da det er den din router har.

> De oplyser også en Netmaske i den forbindelse, hvor skal jeg bruge dem
> ?

I routeren, men den er jo prekonfigureret (dvs. du skal bruge den hvis du
sætter din egen WAN/LAN-router op.)

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Villy Skov

Dato : 08-01-02 20:40

Opsætning af domanin navn fungere ikke, jeg skulle vel kunne fange IIS
på det WAN nummer, mit hedder 80.63.138.194

Er der en der kan hjælpe med dette ?