<TD> som link i Netscape
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 31-12-01 10:32

Er der nogen der har en idé til hvordan
jeg får lavet mine TD'er om til links, så det
virker i Netscape.

Det er jo intet problem i IE, der gør jeg bar sådan her:

<TD class=navmenu-cells style="Cursor: hand"
onMouseOver="this.style.background='#eeeeee'";
onMouseOut="this.style.background='#cccccc'">

Send en ven i spjældet

</TD>
</a>

Altså ligger mine <a href=....> udenom cellerne.
Men det virker ikke i Netscape. Jeg kan godt få cellerne
til at skifte farve, men de bliver ikke betragtet som links.
Jeg har testet i NN 6.2.1

/Kasper K

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-12-01 12:53

Mon, 31 Dec 2001 10:31:36 +0100, skrev "Kasper Katzmann"
<kasper@katzmannovics.dk>:

>Altså ligger mine <a href=....> udenom cellerne.

Og det er imod alle regler.

Lav linket sådan:
<a style="display: block;width: 100%"
href="http://home13.inet.tele.dk/smedpark/.">Knud Gerts
hjemmeside</a>
inde i cellen.

Det virker i alle nyere browsere undt. Netscape 4.x
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Thor Larholm

Dato : 01-01-02 06:25

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev
> Det virker i alle nyere browsere undt. Netscape 4.x

Det virker i alle nyere/standard-kompatible browsere, og giver ingen
problemer i ældre browsere der ikke understøtter CSS.

Netscape 4.* er på ingen måde en "ny" browser, uagtet om folk stadig bruger
den, den har trods alt 5 år på bagen uden at have ændret sig.

--
Thor Larholm

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-01-02 15:30

Tue, 1 Jan 2002 06:24:52 +0100, skrev "Thor Larholm"
<usenet@jscript.dk>:

>Netscape 4.* er på ingen måde en "ny" browser, uagtet om folk stadig bruger
>den, den har trods alt 5 år på bagen uden at have ændret sig.

Der er nogen, der kan tro det, eftersom der kom to - tre nye
versioner af den i det forgangne år.

Men ellers er det da korrekt, at Netscape 4 i bund og grund er
forældet.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Stig Nygaard

Dato : 31-12-01 13:04

Hej Kasper

Kasper Katzmann wrote:

> [...]

> </TD>
> </a>
>
> Altså ligger mine <a href=....> udenom cellerne.

Du skriver ikke noget om hvordan det præcist skal bruges, og om det
absolut behøver at være en tabel ? I hvert fald kan <A> udenom <TD>
umuligt være lovlig HTML.

Måske kan du bruge følgende med style="display: block;" på <A> i stedet
for. Og så har jeg endda også sparet din JavaScript ! :

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>test...</TITLE>
<STYLE type="text/css">
.menulink:link { display: block; color: #000000; background: #cccccc; }
.menulink:visited { display: block; color: #000000; background:
#cccccc; }
.menulink:hover { display: block; color: #000000; background: #eeeeee; }
.menulink:active { display: block; color: #000000; background: #eeeeee; }
</STYLE>
</HEAD>
<BODY>
<A href="newpage.asp" class="menulink">Send en ven i spjældet</A>
</BODY>
</HTML>

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
PS: http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 01-01-02 14:41

> Måske kan du bruge følgende med style="display: block;" på <A> i stedet
> for. Og så har jeg endda også sparet din JavaScript ! :

Er der nogen speciel grund til at den kun virker på
den første celle i tabellen i IE 6.0.2?

/Kasper K

Fra : Stig Nygaard

Dato : 01-01-02 18:08

Hej Kasper

Kasper Katzmann wrote:

> Er der nogen speciel grund til at den kun virker på
> den første celle i tabellen i IE 6.0.2?

Må vi se koden ?

Mvh. Stig
stig@rockland.dk
* Bedre (D)HTML ? --> http://www.rockland.dk/stig/upghtml.html *

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 01-01-02 18:24

> Må vi se koden ?

Virker kun på første celle i IE:

Virker på alle celler i IE fordi jeg har lagt en tabel i
hver enkelt celle i hovedtabellen.
<TABLE cellSpacing=2 cellPadding=0 width="100%" align=left border=0>
<TR>
<TD>

<TABLE WIDTH=100% BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0>
<TR>
<TD>
</TD>
</TR>
</TABLE>

</TD>
</TR>

Fra : Stig Nygaard

Dato : 01-01-02 20:13

Hej Kasper

Kasper Katzmann wrote:

> Virker kun på første celle i IE:

> Virker på alle celler i IE fordi jeg har lagt en tabel i
> hver enkelt celle i hovedtabellen.

Jeg kan ikke se anden årsag end at det må være en browserbug. Kan i
øvrigt tilføje at begge udgaver virker med alle celler i mine browsere
(Mozilla 0.9.7, Internet Explorer 5.5 og Opera 6).

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 01-01-02 22:59

> Jeg kan ikke se anden årsag end at det må være en browserbug.

Tjaa, man er vel ikke forbavset

Men i hvert fald tak for hjælpen.

/Kasper K