Pikhoved og forhud?
Fra : TheKid

Dato : 31-12-01 03:40

Hej jeg er ikke så gammel så jeg har så meget erfaring med sex men jeg er
lidt forviret over det med pikhovedet og forhuden. Kan det passe at forhuden
skal trakkes så meget tilbage så man kan se hele pikhovedet? For det kan jeg
slet ikke det er min forhud ganske enkelt for smal til! Og hvis det virkelig
er sådan så kan man vel opereres?
Ja jeg ved også at i amerika der får de skåret forhuden af når de bliver
født eller i hvertfald mens de er små - og hvor meget forhud er det? Er der
ikke nogen side hvor jeg kan læse mere og billeder og alt muligt.. jeg er
virkelig så forviret!!!

Mvh TheKid! (jaja et helt lille barn er jeg heller ikke! :)

Fra : Sking aka Crash Over~

Dato : 31-12-01 13:19

"TheKid" <ingen@mail.dk> wrote in message
[...]

Ja, så bør man nok søge egen læge, og få undersøgt om der skal et lille
indgreb til (Jeg har selv fået det foretaget).
Det du nok lider af er forhudsforsnævring, hvor forhuden er så stram at
denne ikke kan trækkes smertefrit tilbage over pikhovedet (glansen).

[...]

Ja, i USA og i mange øst-lande er det normalt at blive omskåret allerede ved
fødslen, i USA er det primært pga. hygiejnen, samt kosmetisk, hvorimod
østerlandende gør det af religiøse årsager.

Hvorom alting er... så vil jeg råde dig til at snakke med din egen læge
(Hvis dette er en kvinde, så spørg efter om du kan snakke med en mandlig
læge).. dette kan sagtens gøres uden dine forældres viden, hvis du er lidt
flov over det.. du har vel eget sygesikringsbevis?

Det vil nok resultere i et lille ambulant indgreb, hvor man fjerner forhuden
helt eller delvist, og du kan tage hjem allerede dagen efter (eller måske
endda samme dag)... den eneste ulempe er at du ikke kan bruge kalorius i en
måneds tid, men hvis du ikke er så gammel, går det jo nok

Håber mit indlæg kan hjælpe dig, og pøj-pøj med det.

--
C/O
'The World Is a Hoax'

Fra : CeeJay

Dato : 03-01-02 01:22

> [...]
> Det du nok lider af er forhudsforsnævring, hvor forhuden er så stram at
> denne ikke kan trækkes smertefrit tilbage over pikhovedet (glansen).

Det kan også afhjælpes nogle gange uden indgreb .. tal med lægen.
Man kan også have en kort streng eller hvad det nu er , fra pikhovedet og til
forhuden , der kan forhindre en i at tage forhuden max tilbage når man har jern.
Det er dog ikke nødvendigt at tage forhuden SÅ langt tilbage når man har sex ,
og er sjældent noget problem .. det er det ikke for mig ihvertfald.

> Ja, i USA og i mange øst-lande er det normalt at blive omskåret allerede ved
> fødslen, i USA er det primært pga. hygiejnen, samt kosmetisk, hvorimod
> østerlandende gør det af religiøse årsager.

Jeg kan sætte mig ind i de kometiske grund og de religiøse .. selvom jeg synes
de er dybt fordrejede.
Det jeg ikke forstår er de hygiejniske årsager ?

Hvilke hygiejniske årsager ??
Det må det være betydeligt renere at man har den del man tisser med dækket af en
forhud så de få dråber der er tilbage enten for enden eller i røret bliver holdt
tilbage af forhuden istedet for at blive tørret af i ens
boxershorts/underbukser/tangatrusser/whatever.
Og mere hygiejnisk at åbningen til røret er dækket til så der ikke kommer snavs
til.

> [...]
> læge).. dette kan sagtens gøres uden dine forældres viden, hvis du er lidt
> flov over det.. du har vel eget sygesikringsbevis?

Kvindelige læger er nu også professionelle .. det er læger.
Men hvis du ikke kan lide det , så spørg om at få tale med en mandlig.

Man kan altid gå til en læge uden forældrenes viden så vidt jeg ved .. alle
mennesker får jo nu sygesikringsbevis.

> [...]
> endda samme dag)... den eneste ulempe er at du ikke kan bruge kalorius i en
> måneds tid, men hvis du ikke er så gammel, går det jo nok

Det skal nok lige siges at det er til sex der menes .. en måned uden at kunne
tisse ville jeg nu nok synes var et problem !

Mvh
Christian / CeeJay

Fra : Sking aka Crash Over~

Dato : 03-01-02 16:16

"CeeJay" <usenet@ceejay.cjb.REMOVEnet> wrote in message
[...]

Det er rigtigt .. men jeg rådede ham jo også til at søge læge, ikke til at
skære sin forhud væk

: Jeg kan sætte mig ind i de kometiske grund og de religiøse .. selvom jeg
synes
: de er dybt fordrejede.
: Det jeg ikke forstår er de hygiejniske årsager ?
:
: Hvilke hygiejniske årsager ??

% nakkeost da (området under hovedet bliver nemmere at rengøre).

[...]

Nu snakker jeg ikke om det hygiejniske ved undertøjet, men ved det kropslige
.... Well, jeg er ikke amerikaner, og jeg kunne aldrig finde på at foretage
et operativt indgreb blot fordi det er 'praktisk'... Men de amerikanere jeg
har snakket med om dette, i tidens løb har fortalt at det også er fordi den
er nemmere at holde ren.

: Kvindelige læger er nu også professionelle .. det er læger.
: Men hvis du ikke kan lide det , så spørg om at få tale med en mandlig.

Netop min pointe.

: Man kan altid gå til en læge uden forældrenes viden så vidt jeg ved ..
alle
: mennesker får jo nu sygesikringsbevis.

Det skrev jeg vist osse et sted.

: Det skal nok lige siges at det er til sex der menes .. en måned uden at
kunne
: tisse ville jeg nu nok synes var et problem !

Ja, til sex det var ... du må godt komme af med de flydende affaldstoffer da
.... hehe

Håber vi fik dét afklaret?

--
C/O
'The World Is a Hoax'

Fra : CeeJay

Dato : 18-01-02 03:19

> [...]
> :
> : Hvilke hygiejniske årsager ??
>
> % nakkeost da (området under hovedet bliver nemmere at rengøre).

Sludder , man kan da bare trække forhuden tilbage eller .. og her kommer et
lille tip ikke alle kender - man kan fylde forhuden med vand og så klemme om
enden så man lukker til for vandet og så man bevæge den så vandet skvupler rundt
ligesom når man skyller munder efter man har børstet tænder.

Har man aldrig prøvet det før kan det være sjovt at prøve at lade forhuden fylde
af vand fra en vandslange eller fra brusehovedet .. der kan være helt utroligt
meget - det gør ikke ondt og det ser enormt fjollet ud med en kugle på
størrelsen med en tennisbold (eller større) på enden af din pik.

Man får kun en bedre hygienjne hvis man i forvejen er et uhygiejnisk svin der
aldrig tænker på at rengøre sig .. så klarer det rindende vand fra bruseren
nemlig en hel del.
Men tænker man blot på at vaske sig der som en ligeså naturlig del som at vaske
sig under armene så er der intet problem.

> [...]
> : til.
>
> Nu snakker jeg ikke om det hygiejniske ved undertøjet, men ved det kropslige

Undertøjet rør oggså ved kroppen , og som sagt .. har du problemer med nakkeost
er der en løsning :
Vask dig knægt ! *gg* (jeg siger ikke at DU ikke vasker dig)

Amerikanere er skøre ;)

Fra : Puk

Dato : 03-01-02 08:47

> [...]

> de er dybt fordrejede.
> Det jeg ikke forstår er de hygiejniske årsager ?

Jo altså, der er selvfølgelig delte meninger omkring dette også blandt
eksperterne. For nylig var diskussionen oppe i et andet forum, og der
fandt jeg lidt forskellige oplysninger.

De hygiejniske årsager der tales om er ganske enkelt at pikken bliver
lettere at vaske og holde ren uden forhud.

Omskårne mænd får færre urinvejsinfektioner (faktisk får uomskårne
mænd 20 gange flere af disse). Der findes også en del undersøgelser
der viser at omskårne mænd tilsyneladende har en lavere risiko for
kræft i penis end ikke-omskårne mænd. Endvidere er der undersøgelser
der tyder på, at man som ikke-omskåren mand har en større risiko for
at 'give' sin partner livmoderhalskræft. Kræft er ikke noget der
smitter, men fjernelse af forhuden forhindrer at urenheder samler sig
under den. Urenheder under forhuden kan ændre sig kemisk med tiden og
der kan dannes kræftfremkaldende stoffer. Det er altså det der menes
med at 'give' sin partner kræft.

Endelig er der en del undersøgelser der peger på at risikoen for
sexuelt overførte sygdomme er højere hos uomskårne mænd. 9 gange
højere risiko for syfilis og 3 gange højere for gonorré. Risikoen for
HIV skulle ifølge nye undersøgelser også være højere for uomskårne
mænd.

Alle disse oplysninger jeg har fundet rundt omkring på diverse sites
på nettet. Heriblandt www.sunhedsguiden.dk Oplysningerne om
minimeret risiko for HIV for omskårne mænd studsede jeg meget over og
tvivlede en del på, da jeg aller først stødte ind i den på
www.islamstudie.dk (jeg var lidt bange for at man på dette site måske
var lidt farvet af religiøs overbevisning selvom det dog ser ud til at
være et rent oplysende site). Jeg er dog også stødt ind i oplysningen
www.cafesukker.dk (der er danske bøssers webzine) og endeligt på
www.mpl.dk. Sidstnævnte er et site omkring praktisk lægegerning og
det var rent faktisk et Quiz spørgsmål i deres månedsskrift for
November. Jeg har dog ikke været i stand til at finde en forklaring i
samme stil som den omkring kræft.

Måske disse oplysninger gør spørgsmålet om hygiejne lidt mere
forståeligt.

Umiddelbart kan det dog virkelig en smule sært, at forhuden skulle
kunne betyde så meget. Jeg mener, det er for langt de fleste jo ikke
fysisk svært at trække forhuden tilbage og vaske sig ordentligt.
Noget kunne imidlertid tyde på, at det bare ikke altid bliver gjort,
for hvis det gjorde, så ville der jo netop ikke være nogen påviselige
hygiejniske fordele i at fjerne forhuden.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Sott

Dato : 03-01-02 21:15

Hej Puk :0)

"Puk" <powder@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> under den. Urenheder under forhuden kan ændre sig kemisk med tiden og
> der kan dannes kræftfremkaldende stoffer. Det er altså det der menes

Det kaldes smegma - og det er kræftfremkaldende. En af årsagerne
til at man blev opmærksom på det var, at nonner havde en meget
mindre "risiko" for at udvikle livmoderhalskræft, end en kvinde der
altså dyrkede sex.

Så - fyre - hold den ren, så lever kvinden (eller kvinderne) i jeres liv
muligvis længere

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Puk

Dato : 31-12-01 09:47

"TheKid" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hejsa

> [...]
For det kan jeg
> slet ikke det er min forhud ganske enkelt for smal til! Og hvis

Jo man kan blive opereret, men for langt de fleste drenge/mænd
med forhudsforsnævring kan man faktisk behandle med en salve der
indeholder binyrebarkhormon. Så vidt jeg ved foregår det
således, at man påsmører salven i en periode og så skal 'træne'
en del på at trække forhuden tilbage.

Du kan eventuelt gå ind på www.netdoktor.dk og søge på omskæring.
Så vil du ud over en masse spørgsmål og svar omkring omskæring
også få et link frem, der forklarer lidt om forhudsforsnævring.

> Ja jeg ved også at i amerika der får de skåret forhuden af når
de bliver
> født eller i hvertfald mens de er små - og hvor meget forhud er
det?

Det er lidt forskelligt hvor meget forhud man fjerner ved en
omskæring. Når man omskærer af religiøse årsager, så er det som
regel hele forhuden der fjernes. Når der er tale om omskæring
pga. forhudsforsnævring (for de drenge og mænd hvor salve ikke
virker) så fjerner man oftest så lidt som overhovedet muligt.
Altså et lille snit der kun fjerner det aller yderste af forhuden
hvor forsnævringen sidder.

> Er der
> ikke nogen side hvor jeg kan læse mere og billeder og alt
muligt.. jeg er
> virkelig så forviret!!!

Ud over www.netdoktor.dk kan du eventuelt søge på omskæring
og/eller forhudsforsnævring på www.google.com . Hvis du søger på
omskæring skal du dog nok præcisere, at det drejer sig om
omskæring på mænd, idet rigtig mange sider handler om omskæring
af kvinder (der imodsætning til omskæring af mænd er en temmelig
voldsom procedure), og det er du jo ikke interesseret i.

Som en sidebemærkning, der måske kan virke lidt malplaceret for
dig, kan jeg fortælle, at man som kvinde der er sexuelt sammen
med en omskåret mand ikke oplever den store forskel. Jeg har
selv haft både kærester og en ægtemand, som var omskåret. Det er
ikke fordi, jeg mener det er noget du som sådan, skal tage med i
dine betragtninger om, hvad du skal gøre. Jeg kan bare godt
forestille mig, at du måske også gør dig nogle tanker om, hvordan
pigerne vil reagere på din pik, hvis den er omskåret, og der kan
jeg så bare fortælle dig, at det behøver du slet ikke bekymre dig
om.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Leonard

Dato : 31-12-01 18:02

"Puk" <powder@worldonline.dk> skrev:

>Som en sidebemærkning, der måske kan virke lidt malplaceret for
>dig, kan jeg fortælle, at man som kvinde der er sexuelt sammen
>med en omskåret mand ikke oplever den store forskel.

Til gengæld kan der være meget stor forskel på følelsen hos manden,
hvis der er forhud imellem. Et bart pikhoved er meget følsomt.
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Puk

Dato : 02-01-02 18:17

"Leonard" <thisisnotavalidemailadress@sospamoff.cuba> skrev i en
meddelelse news:3c31999d.740423@news.cybercity.dk...

> Til gengæld kan der være meget stor forskel på følelsen hos
manden,
> hvis der er forhud imellem. Et bart pikhoved er meget følsomt.

Jep der kan faktisk være meget stor forskel på følelsen. Sjovt
nok er hverken eksperter eller de mænd som er blevet omskåret
helt enige om, hvorvidt pikhovedet bliver *mere* følsomt (føles
mere følsomt) eller *mindre* følsomt.
Det er da i hvert fald, hvad jeg har kunnet læse mig til blandt
andet på netdoktor.

Min egen logik siger mig, at et bart pikhoved selvfølgelig er
mere følsomt end et pikhoved "beskyttet" af forhud. Men den
siger mig også, at når pikhovedet har vænnet sig til at være bart
og altså bliver berørt mere (af undertøj osv) så konditioneres
det også til at blive mindre følsomt. Det er sikkert stadig mere
følsomt end et pikhoved med forhud, men måske mindre følsomt end
et blottet pikhoved på en mand med forhud, der ikke er vant til
lige så hyppig berøring.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : CeeJay

Dato : 03-01-02 01:01

> [...]
> følsomt end et pikhoved med forhud, men måske mindre følsomt end
> et blottet pikhoved på en mand med forhud, der ikke er vant til

Det lyder logisk.
Så her har manden med forhud vel en fordel fremfor ham uden fordi han har valget
mellem extra følsom og mindre følsom.
Ikke fordi man kan lade forhuden blive oppe , den glider jo altid ned under sex
, men fordi man kan tage et kondom på eller bruge creme til at nedsætte
følsomheden hvis det er et problem.

Udover det så har forhuden jo også andre mere praktiske funktioner .. der er jo
en grund til at naturen har udstyret manden med en sådan.
At klippe den af som nogle gør finder jeg lige så unaturligt som at klippe sin
lillefinger af fordi man ikke bruger den så meget som de andre fingre.

Fra : Puk

Dato : 03-01-02 08:59

"CeeJay" <usenet@ceejay.cjb.REMOVEnet> wrote in message news:<3c339ec7$0$55513$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> Det lyder logisk.
> Så her har manden med forhud vel en fordel fremfor ham uden fordi han har valget
> mellem extra følsom og mindre følsom.

Det skal jeg så ikke kunne sige. Det er jo ikke logik det hele. En
af mine ex-kærester blev omskåret som voksen og havde altså prøvet sex
både med og uden forhud. Jeg spurgte ham, om han følte nogen forskel
og det mente han ikke at han gjorde. Så jeg tror det er meget
individuelt fra mand til mand.

> Ikke fordi man kan lade forhuden blive oppe , den glider jo altid ned under sex
> , men fordi man kan tage et kondom på eller bruge creme til at nedsætte
> følsomheden hvis det er et problem.

Tja med hensyn til kondomer så ved jeg ikke. Jeg kender ikke ret
mange mænd, der er ret glade for at bruge kondom. De gør det, men
hvis de kunne undlade det, så ville de klart helst det. Og ikke kun
pga af følelsen, men også pga 'besværet' osv.

> Udover det så har forhuden jo også andre mere praktiske funktioner .. der er jo
> en grund til at naturen har udstyret manden med en sådan.

Jamen hvad er det så for praktiske funktioner? Jeg har nemlig ikke
kunnet finde nogen. På mig virke det en smule som med blindtarmen.
Den er der, men den har tilsyneladende ikke rigtig nogen funktion og
man kan fungere ganske normalt uden.

Måske lyder det helt åndsvagt, men kunne man forestille sig, at forhud
er en slags levn fra en tid, hvor manden havde meget mere glæde af
den? Jeg tænker her på hulemænd i lændeklæder (der vel næppe
beskytter helt så meget som undertøj og bukser), som piskede rundet på
sletter og nedlagde vildt. Altså at det i den tid faktisk har været
langt mere nødvendigt med en beskyttelse af glansen og at det er
derfor mænd idag også har forhud. Hmmmmm, blot en strøtanke.

> At klippe den af som nogle gør finder jeg lige så unaturligt som at klippe sin
> lillefinger af fordi man ikke bruger den så meget som de andre fingre.

Sådan ser folk jo altså så forskelligt på det. Personligt kan jeg
ikke se så meget i vejen for at fjerne den og jeg kan heller ikke se
noget i vejen for at beholde den. Nok er der undersøgelser, som jeg
henviste til i et andet indlæg men det er jo så personligt, hvad vi
hver især vil lægge vægt på. Der er også undersøgelser om at rygning
dræber men vi er mange som ryger alligevel. Undersøgelser om at vi
burde dyrke motion og forøge vores livskvalitet og måske også længde
af livet men derfor er der da mange som sidder på den flade det meste
af tiden alligevel. Og sådan kan man blive ved. Derfor er der jo
altså også nogen som tillægger den hygiejne forøgelse de opnår ved
omskæring meget stor betydning mens andre ikke gør. Personligt tror
jeg nu også, det ofte har noget med tradition at gøre. Tradition der
tit og ofte oprindeligt er udsprunget af religion men med tiden altså
blot er blevet noget de fleste gør og som man så bagefter finder andre
forklaringer på.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : TheKid

Dato : 02-01-02 17:48

"Puk" <powder@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> indeholder binyrebarkhormon. Så vidt jeg ved foregår det
> således, at man påsmører salven i en periode og så skal 'træne'

Tak for svarene!
Men så skal jeg jo til lægen og alt muligt.. øøh ringer man bare og siger
man har "forhusforsnærving"? Det er da helt pinligt.. jeg tror måske også at
det er som der stod et sted at min forhud og pikohovedet er groet lidt
sammen :(

Men godt nytår!

Fra : Puk

Dato : 02-01-02 18:12

"TheKid" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svarene!

Det var så lidt

> Men så skal jeg jo til lægen og alt muligt.. øøh ringer man
bare og siger
> man har "forhusforsnærving"? Det er da helt pinligt..

Ja du ringer til din læge og så siger du, at du har problemer med
at trække forhuden tilbage. Det er jo ham som stiller diagnosen
forhudsforsnævring og det lyder måske også en lille smule klinisk
for dig at sidde og sige selv.

Jeg kan godt forstå, at du synes, det er lidt pinligt. Det er
privat for dig og ikke just noget du har lyst til at indvie alle
og enhver i. Men tænk på at for din læge er situationen helt
anderledes. Han finder det hverken pinligt eller synderligt
unormalt eller bemærkelsesværdigt. Han har set det mange gange
før. Derfor kan du jo godt føle dig lidt trykket ved
situationen, men gør dig selv den tjeneste at ringe til ham
alligevel.

Hmmm, kommer egentlig til at tænke på, om netop kombinationen
læge og kønsdele føles mere pinlig for mange mænd end det gør for
kvinder. Som pige bliver man jo ofte allerede tidligt i
puberteten vant til at skulle have en underlivsundersøgelse en
gang årligt. Det er måske med til at afmystificere situationen
lidt hurtigere for kvinderne og har man så et problem, ja så
tøver man måske ikke så længe, fordi man allerede har prøvet at
have underlivet til skue hos lægen.

> jeg tror måske også at
> det er som der stod et sted at min forhud og pikohovedet er
groet lidt
> sammen :(

Det lyder jo ikke så rart, men fat mod. Det er noget der kan
gøres noget ved og det er endda et forholdsvis lille indgreb.
Jeg lover dig, at der højst sandsynligt intet er ved din pik, som
din læge ikke har set før. Er han rent faktisk en mand, så ved
han også udemærket godt, hvor privat det er for dig og vil efter
al sandsynlighed gøre alt hvad han kan for at det ikke bliver alt
for ubehageligt for dig.

Hyg sig så vældigt og også et godt nytår til dig.
Puk

Fra : Leyna

Dato : 03-01-02 22:07

On Wed, 2 Jan 2002 18:12:10 +0100, "Puk" <powder@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>lidt hurtigere for kvinderne og har man så et problem, ja så
>tøver man måske ikke så længe, fordi man allerede har prøvet at

Det er overhovedet ikke min opfattelse. Jeg har gennem hele mit liv
vist kun været til 4 underlivsundersøgelser. (Det er kun een gang for
hvert tiende år!)
Jeg ville de første gange slet ikke til en mendlig læge, men bad om at
komme til en kvindelig gynækolog, og selv dér var jeg frygtelig
genert.
Men for både drenge og piger gælder det vel at der er lagt et tabu om
nogle af vores kropsdele. Vores kønsorganer er da lige så naturlige
som vores øvrige kropsdele, så hvorfor skulle vi være pinligt berørte
over dem?
--
Leyna
Big Girls - Dem der er lidt mere af end gennemsnittet.

Fra : Puk

Dato : 03-01-02 22:37

> [...]
liv
> vist kun været til 4 underlivsundersøgelser. (Det er kun een

Det ville jeg umiddelbart også tro var lidt atypisk. Hvis man
skal have en form for prævention ud over kondomer og pessar, så
skal man så vidt jeg ved regelmæssigt (årligt) tjekkes. Pessar
skal der vist blot tages mål til og så ved jeg ikke hvor tit det
gøres.

Men da rigtig mange kvinder jo netop bruger p-piller og spiraler
så kan jeg forestille mig, at de også oftere er til
underlivsundersøgelser end mænd generelt er, og så bliver de
måske vænnet lidt mere til situationen.

Det er jo også kvinderne som føder og i den forbindelse kender
jeg da piger som har følt det som om deres underliv næsten var en
banegård. Med den slags oplevelser bliver man måske også lidt
mere afslappet i forholdt til, hvad lægen mon ser og hvordan man
ser ud, lugter, fungerer osv.

Men det er jo altså bare et gæt og primært baseret på mine egne
oplevelser. Jeg har det da idag langt mere afslappet med en
underlivsundersøgelse end jeg havde de første par gange. Men jeg
har også fået sådan nogle foretaget siden jeg var 14 mindst een
gang om året og i de sidste par år hyppigere fordi jeg har fået
foretaget et keglesnit.

> Jeg ville de første gange slet ikke til en mendlig læge, men
bad om at
> komme til en kvindelig gynækolog, og selv dér var jeg frygtelig
> genert.

Jeg har også foretrukket kvindelige læger. Men genert er jeg
ikke længere.

> [...]
naturlige
> som vores øvrige kropsdele, så hvorfor skulle vi være pinligt

Åhh der er vel så mange grunde. Hver dag ser jeg andres hænder
og mine egne hænder er synlige for alt og alle. Jeg er altså
vant til at betragte den del af andre og blive betragtet af andre
.. Men jeg har ikke set andre kusser up-close end lige min egen
(og så dem på film) og ikke er vant til at min egen kusse bliver
betragtet ud over i sexuelle sammenhænge. Så jeg forbinder min
kusse med noget sexuelt. Noget primært sexuelt. Og det er for
mig meget privat. Mine hænder er mere offentlige *S*. Måske
andre har det lige sådan?

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Leyna

Dato : 03-01-02 22:56

On Thu, 3 Jan 2002 22:37:02 +0100, "Puk" <powder@worldonline.dk>
wrote:

> [...]

>kusse med noget sexuelt. Noget primært sexuelt. Og det er for
>mig meget privat. Mine hænder er mere offentlige *S*. Måske

Selvfølgelig ser vi hænder mere i hverdagen, men jeg ser f. eks ikke
folks nøgen fødder hver dag, men det gør da ikke denne kropsdel til
noget pinligt eller skamfuldt...?
Og nu bruger vi jo alle vores underliv i andre sammenhænge end de
seksuelle. Jeg går da ud fra at også _din_ krop skal af med
affaldstofferne, så det er altså en del af din krop der har en anden
funktion end den sexuelle.
Jeg forstår udemærket hvad du siger, men jeg mener stadig at alle
vores kropsdele er naturlige, og sexualitet er vel også naturligt, og
ikke noget at skamme sig over, eller hvad?

Fra : Puk

Dato : 04-01-02 13:16

> [...]
ikke
> folks nøgen fødder hver dag, men det gør da ikke denne kropsdel

Næh men det er måske fordi der ikke er så mange som forbinder det
med noget sexuelt og dermed meget privat?

> [...]
> seksuelle. Jeg går da ud fra at også _din_ krop skal af med
> affaldstofferne, så det er altså en del af din krop der har en

Naturligvis, den har bare også den sexuelle funktion. Og selvom
jeg har erogene zoner alle mulige andre steder, så er det
stadigvæk min kusse og mine bryster, der har den største
sexualisering.

Oven i det, så vil jeg da også mene, at det her med at skulle af
med affaldsstoffer også er noget "pinligt" noget. Nok så
naturligt det er, så er det stadigvæk noget som der også er en
vis tabu omkring. Noget der er ret privat og som de fleste af os
ikke ønsker at inddrage andre i og som de fleste andre nok heller
ikke ønsker at blive inddraget i (ja nogle vil gerne men jeg
holder mig lige til det generelle).

> [...]
> vores kropsdele er naturlige, og sexualitet er vel også
naturligt, og
> ikke noget at skamme sig over, eller hvad?

Selvfølgelig er det da det. Og nej man skal ikke skamme sig.
Det gør jeg bestemt heller ikke. Men derfor er det altså stadig
noget meget privat for mig og derfor kan jeg godt føle mig
utilpas ved at udstille det for et menneske som jeg ikke har en
intim relation til.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Anita

Dato : 04-01-02 15:21

"Puk" skrev

> Det ville jeg umiddelbart også tro var lidt atypisk. Hvis man
> skal have en form for prævention ud over kondomer og pessar, så
> skal man så vidt jeg ved regelmæssigt (årligt) tjekkes.

Nej slet ikke. Jeg har brugt p-piller i ca. 8 år nu, og har faktisk aldrig
været til en underlivsundersøgelse. Jeg har dog netop modtaget et brev med
et tilbud om en forebyggende undersøgelse for livmoderhalskræft (tror jeg
nok det var) og den vil jeg da kraftigt overveje at tage imod. Men min
pointe er blot (Som Leyna også skriver) at det ikke nødvendigvis er noget
som er mere 'normalt' for kvinder. Jeg ved i hvert fald, at jeg vil have det
temmelig mystisk den dag, jeg skal hen til lægen med det formål for første
gang.

> [...]
> har også fået sådan nogle foretaget siden jeg var 14 mindst een
> gang om året og i de sidste par år hyppigere fordi jeg har fået

Øhm... må jeg spørge hvad søren det er for noget? For i min begrebsverden
har et keglesnit altså noget med geometri at gøre...

> Hyg sig så vældigt
> Puk

Venligst Anita

Fra : Puk

Dato : 04-01-02 17:24

"Anita" <anita@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nej slet ikke. Jeg har brugt p-piller i ca. 8 år nu, og har
faktisk aldrig
> været til en underlivsundersøgelse.

Hold da op, det lyder godt nok underligt. Min umiddelbare
reaktion er da, at din læge ikke er rigtig klog. Så vidt jeg
vidste var der ingen læger (i Danmark) som ville give p-piller
eller forny recept på dem uden at foretage en
> [...]

(tror jeg
> nok det var) og den vil jeg da kraftigt overveje at tage imod.

Det ville jeg da klart gøre i dine sko.
Da jeg boede i Texas var det simpelthen rutine, at ved den årlige
underlivsundersøgelse tog man også lige en celleprøve og tjekkede
for abnormale celler.

> [...]
vil have det
> temmelig mystisk den dag, jeg skal hen til lægen med det formål

Det kan jeg da godt forstå. Jeg var bare ikke klar over, at
læger rent faktisk undlod at foretage en undersøgelse af
underlivet og så alligvel gav prævention.
Min tanke om at kvinder generelt havde det nemmere med den slags
var netop også funderet i den opfattelse, at læger selvfølgelig
undersøger underlivet og at kvinderne dermed bliver mere vant til
undersøgelser i den region og derfor også får et lidt mere
afslappet forhold til det.

> Øhm... må jeg spørge hvad søren det er for noget? For i min
begrebsverden
> har et keglesnit altså noget med geometri at gøre...

Jamen det må du da.
Netop i forbindelse med en af mine underlivsundersøgelser i Texas
opdagede min læge ved min rutine celleprøve forandringer i
cellerne i "munden" af min livmoderhals. Det var ikke kræft men
det man kalder kraftig dysplasi (omskrevet til noget forståeligt
så er det kraftige celleforandringer der dog ikke kan siges at
være kræft endnu. Der er en skala som går hedder noget i stil
med mild-moderat-kraftig celleforandring og herefter kaldes det
kræft). Så længe der er tale om dysplasi kan det oftest
behandles med et keglesnit.

Keglesnittet er ofte slet ikke noget snit men derimod en frysning
eller brændring af cellerne i et område af livmoderhalsen og
bliver ofte lavet som en kegleform (deraf navnet). Hvor dybt man
brænder eller fryser cellerne væk kommer an på, hvor alvorlig en
dysplasi det er og hvor langt ned i kødet der er
celleforandringer. Dysplasi behøver ikke at udvikle sig til
kræft, men har man kræft så har man som regel også haft dysplasi
i en periode. Det er derfor man foretager keglesnittet.

Mit keglesnit blev lavet i Texas helt ambulant og kun med
lokalbedøvelse. Fordi jeg var med i noget man kalder en HMO
(Health Medical Organisation) var jeg heldig nok til at min egen
læge faktisk kunne udføre mit keglesnit i den samme bygning som
jeg normalt gik til lægen i. Det virkede derfor knap så dramtisk
på mig, som jeg kan forestille mig, at det virker på en kvinde
som skal ind på et decideret hospital at få det foretaget af
fremmede mennesker.

Jeg fik mit keglesnit foretaget kun 2 dage før jeg havde planlagt
en ferie hjem til Danmark sammen med min nu ex-mand, og min læge
sagde at det var helt OK at tage afsted så kort tid efter, bare
jeg holdt sengen i de to dage og så tog den med ro i Danmark.
Forandringen i klima fra Texas til det kolde Danmark betød dog
desværre, at jeg ragede en ret kraftig underlivsbetændelse til
mig kort efter ankomsten hertil (jeg var jo lidt mere modtagelig
og sårbar). Ellers har jeg ikke haft nogen problemer med
snittet.

Da jeg kom hjem til Danmark igen og jeg fortalte min læge om mit
snit fik jeg tilbudt gratis celleprøve af mit underliv i de næste
5 år. De år er gået nu, men du kan være helt sikker på, at jeg
selv betaler for at få celleprøven lavet hvert år fremover ved
min underlivsundersøgelse. Så meget kan undgåes ved en meget
simpel lille prøve.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Sking aka Crash Over~

Dato : 03-01-02 04:01

: Tak for svarene!
[...]

Tror ikke du skal være bange for lægen ... og hey.. hvis du nu rent faktisk
/har/ noget han/hun ikke har set før, kan du altid udstille det, og tage
entré

Ej, spøg til side .. cheer up!

--
C/O
'The World Is a Hoax'

Fra : Leyna

Dato : 03-01-02 22:07

On Wed, 2 Jan 2002 17:47:47 +0100, "TheKid" <ingen@mail.dk> wrote:

> [...]
>det er som der stod et sted at min forhud og pikohovedet er groet lidt

Et besøg hos lægen ville nok være tilrådeligt, og helt ærligt, så kan
jeg ikke se det pinlige i det. Din penis er en lige så naturlig del af
din krop, som dine hænder eller fødder, og dem ville du vel ikke være
pinligt berørt over at skulle til lægen med, vel?

>Men godt nytår!

Tak og i lige måde. Håber at du får lidt orden på dit "problem"

Fra : Karsten

Dato : 03-01-02 21:23

Hej alle sammen

Jeg har et lille spørgsmål som måske ikke helt høre til i denne tråd, og så
alligevel.

Jeg har nemlig været en tur forbi lægen, for at få gjort noget ved hvad der
helt sikkert er en forhudforsnævring. Fint nok ingen problemer i det, lægen
sagde at det skulle ordnes med en lille tur op hospitalet.
Nogle dage sener modtager jeg et brev fra det lokale hospital hvori der
blandt andet står:
Vi har modtaget en henvisning fra din egen læge med henblik på undersøgelse
i vort ambulatorium" Hvad pokker er nu det for noget! Vil det så sige at jeg
endnu en gang skal undersøges, inden jeg kan komme under kniven???

En anden ting der også undre mig lidt er, at der i brevet står at der er 5 -
12 ugers ventetid og at jeg vil blive kontaktet i god tid. Men brevet kom i
starten af august, burde der så ikke snart ske noget??? Er det bare fordi
der er meget ventetid eller har de glemt mig????

Hilsen Karsten

Fra : Sott

Dato : 03-01-02 21:50

Hej Karsten :0)

"Karsten" <test@test.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> endnu en gang skal undersøges, inden jeg kan komme under kniven???

Det er helt almindeligt med en forundersøgelse, i alle henseender.

> [...]
> starten af august, burde der så ikke snart ske noget??? Er det bare fordi
> der er meget ventetid eller har de glemt mig????

Hvis du ikke mødte op til forundersøgelsen - eller ikke har været til
den endnu - så er det nok derfor. De 5-12 uger er nok fra den dato
af.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 04-01-02 16:29

Hej Kid

> [...]
jeg
> slet ikke det er min forhud ganske enkelt for smal til! Og hvis det

Som mange andre har sagt er det lille indgrab, der skal til.

> [...]
der
> ikke nogen side hvor jeg kan læse mere og billeder og alt muligt.. jeg er

Tjah, nu er jeg født i USA og er omskåret, og jeg kan sige at
forhuden sidder fast sådan ca. midt på, for der har jeg et næsten
ikke synligt ar hele vejen rundt.

Så hvis du vil vide mere sig til, men jeg sender ikke et billede!

--
Mark Thomas Gazel
I've been looking for af savior in these dirty streets

Fra : Hans Christian Schmi~

Dato : 05-01-02 18:40

> [...]

> virkelig så forviret!!!
>
> Mvh TheKid! (jaja et helt lille barn er jeg heller ikke! :)

Hej der er ingen grund til panik, jeg havde selv samme problem, og fik forhuden
fjernet, det er et meget lille indgreb
og det gjore faktiks ikke ondt, efter 5 dage var alt næsten som normal, og
iøvrigt syntes jeg at
det er meget mere hygiagnisk når man er omskåret, og mange syntes det er lidt
frækt.

snak med din læge, det kan laves ambulant og du kommer hjem med det samme

hilsen
hc

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 04-01-02 23:01

Mon, 31 Dec 2001 03:40:08 +0100 skrev "TheKid" <ingen@mail.dk>

Hej TheKid,

>Kan det passe at forhuden skal trakkes så meget tilbage så man kan se hele pikhovedet?

Nej, ikke nødvendigvis - det med de helt blottede pikhoveder hver gang
er kun noget der er nødvendigt i pornofilm

Hvis du forhud kun trækkes delvist tilbage OG du ikke oplever nogen form
for smerte eller ubehag, er der intet problem - dyrk du blot sex som du
plejer, og husk den nødvendige rengøring af "instrumentet" fra tid til
anden...

Hvis du derimod har smereter, ubehag eller andet, kan det være et en
mindre omsklærelse e.l. er nødvendigt, kig på www.netdoktor.dk og snak
helst med din egen læge bagefter.

René
www.rene.hjorth.com