Start af gnome-panel i Sawfish
Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 30-12-01 23:39

Hejsa

Når jeg starter X (med startx) kommer mit gnome-panel ikke automatisk frem. Jeg kan starte det fra menuen, eller fra et terminalvindue, og det virker fint. Men jeg vil gerne have det startet automatisk.

Min .xinitrc indeholder to linier, en til at sætte baggrundsfarven ('xsetroot......'), og en til at køre Sawfish ('exec sawfish'). Jeg har prøvet at tilføje 'panel' til denne fil, hvis jeg tilføjer det på linien før 'exec sawfish' får jeg kun panelet, og hvis jeg tilføjer det efter sawfish får jeg kun sawfish.

Jeg har også prøvet at lave en .sawfish/rc, men da jeg ikke før har brugt Lisp til noget ved jeg ikke hvordan jeg skal køre en shell kommando derfra. Jeg søgte på google og fandt noget om run-shell-command, og prøvede at tilføje linien '(run-shell-command "panel")' men uden held. Jeg fik tilbagemeldingen 'Unbound variable: run-shell-command'.

Mit spørgsmål er altså hvordan jeg automagisk starter mit gnome-panel sammen med Sawfish.

Jeg kører Debian Woody, al software er installeret vha. apt-get, dvs. X er ver. 4.1*, sawfish er ver. 1.0.1.

--
mvh Andreas
"Jeg er også gået over til Prin^H^H^H^HLinux"

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 31-12-01 00:00

On Sun, 30 Dec 2001 23:38:45 +0100, Andreas Kleist Svendsen wrote:

> [...]
> på linien før 'exec sawfish' får jeg kun panelet, og hvis jeg
> tilføjer det efter sawfish får jeg kun sawfish.

Har du prøvet med gnome-session i stedet for?

(Rent gæt, jeg bruger gdm til at starte X

Mvh.

--
"Why do you ask so much?" Adam Sjøgren
"I'm a kid. It's what we do." asjo@koldfront.dk

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 31-12-01 01:03

On Mon, 31 Dec 2001 00:00:01 +0100
asjo@koldfront.dk (Adam Sj) wrote:

> Har du prøvet med gnome-session i stedet for?

Næh, det havde jeg ikke. Men det var en god idé!

Jeg installerede gnome-session ('apt-get install gnome-session') og ændrede 'exec sawfish' til 'exec gnome-session' i .xinitrc, og nu spiller det.

> (Rent gæt, jeg bruger gdm til at starte X

Godt gættet!