Imerco for dårlig bytteservice.
Fra : Jesper Lindholdt

Dato : 30-12-01 22:12

Hejsa nyhedsgruppe.

Jeg har fået dejligt mange julegaver. Heldigvis for det.

Desværre har jeg fået nogle gaver fra en Imerco som ikke ligger i nærheden af
hvor jeg bor.
Men der er jo landsdækkende bytteservice? Og man kan få pengene tilbage ved
forevisning af bon?

Desværre får man ikke pengene tilbage, men et tilgodebevis. Hvis jeg så får et
tilgodebevis på 100 kr. og vælger at købe noget til 90 kr. ja, så må jeg jo
have et tilgodebevis på 10 kr. Fedt. Men min kæreste har fødseldag om få dage,
så jeg ville købe en gryde til 300 kr. Hvis HUN så skal have byttet og have
pengene tilbage kan hun kun få 200 kr tilbage og et tilgodebevis på 100 kr.

Min anbefaling til alle er derfor: Lad være med at købe gaver i Imerco. Det er
for råddent, man bliver stavnsbundet til at købe varer i deres ærgelige butik.
Køb derfor altid gaver til dem du holder af i butikker hvor de giver dig
pengene tilbage.

I Magasin og Bilka skal du ikke engang have bon med. Se det er faeme service,
der vil noget. Det andet fis er simpelt hen for dårligt. Jeg handler aldrig
mere i Imerco.

Det var bare det jeg ville sige. Og unskyld allerede nu idet jeg nok har
tiltænk at poste dette indlæg i flere nyhedsgrupper og flere gange så alle som
læser NG har fattet dette...

Findes der i øvrigt et website, hvor der er beskrevet hvor man får bedst
bytteservice???

Jesper

Fra : jso

Dato : 30-12-01 22:37

Jeg giver dig fuldstændig ret køb et andet sted.
Vi stod og havde fået nogle glas til vores 60 års fødselsdag og måtte køre
80 km. for at få pengene tilbage.
Mu reklamerer de godt nok kun med at man kan få byttet varen, men hvad
hjælper det hvis de ikke har det man samler på.

Så en opfordring til alle der er havnet i supedasen send en mail, hvis der
er nok ændre de måske politik. ellers bliver andre advaret
Hilsen
J'ørgen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 30-12-01 23:52

Jesper Lindholdt skrev:

>Hejsa nyhedsgruppe.
>
>Jeg har fået dejligt mange julegaver. Heldigvis for det.

Og det skal denne gruppe så belemres med. Er forbruger ikke nok til
dit ego?
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 31-12-01 09:12

On Sun, 30 Dec 2001 21:12:09 +0000 (UTC), "Jesper Lindholdt"
<jesper.lindholdt@sol.dk> wrote:

> [...]
>tilgodebevis på 100 kr. og vælger at købe noget til 90 kr. ja, så må jeg jo

Du skal hellere være glad for at de overhovedet vil bytte - det er de
nemlig overhovedet ikke forpligtet til. Men har de skrevet det på
opslag i deres butik eller det står på bonen, så hænger de på den.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Lars Knudsen

Dato : 31-12-01 14:45

Jesper,

"Jesper Lindholdt" <jesper.lindholdt@sol.dk> wrote in

> [...]
> Det er for råddent, man bliver stavnsbundet til at købe varer i deres
> ærgelige butik. Køb derfor altid gaver til dem du holder af i butikker

Forestil dig det her? Du har et fjernsyn til salg i den blå avis - en mand
køber det af dig for 2000 kroner. Han kommer så tilbage en uger efter og vil
gerne have pengene tilbage for han syntes alligevel ikke det var det
rigtige.

Ville du give ham det?

Hvorfor skal butikken dog gøre det, hvis du læser købeloven er alle handler
du foretager en butik som udgangspunkt bindende og endelige for begge parter
hvor du betaler varen kontant og tager den med ud af butikken.

Med andre ord er de da bare flinke at ville bytte - man kan da som
udgangspunkt ikke drive forretning på den måde hvor du bruger forretningens
tid når du køber, og så senere kommer tilbage og vi have pengene tilbage og
føre vare tilbage på deres lager (hvor de jo ikke rigtig tjener nogenpenge).

** Lars

Fra : Lars Linde

Dato : 14-05-02 11:02

> [...]
butik.
> Køb derfor altid gaver til dem du holder af i butikker hvor de giver dig

Så skal du næsten have denne historie.

For et års tid siden købte jeg 4 tekrus á 79,- kroner stykket i Imerco.
Jeg valgte et krus som de kun havde et af i deres udstilling, men der ville
komme flere hjem til butikken ca. en uge senere.

Jeg bestiller 4 krus og betaler de 316 kr med det samme, og de siger så at
de ringer når krusene er kommet hjem til butikken.

En uge senere ringer de så som lovet, og jeg tager ned for at hente mine
krus.

Nu får jeg så at vide at krusene i mellemtiden er steget med 10 kr. stykket,
og
jeg kan kun få dem udleveret hvis jeg betaler 40 kr ekstra for de 4 krus.

Jeg betalte de 40 kr. fordi krusene var en gave som jeg skulle bruge.
Jeg har ikke handlet i forretningen siden

Senere har jeg fundet ud af at der står i købeloven, at har man betalt for
en vare,
så er prisen fastsat ved købstidspunktet, uanset om man først får varen
senere.

Lars