Natteroderi - hjælp
Fra : Jan

Dato : 30-12-01 22:11

Hej

Vi er har 2 søde og dejlige piger - den store på 4 år har aldrig været noget
problem om natten - MEN den lille på 1½ er en ren terrorist.
Vi bor i en 3-værelses lejlighed så pigerne deler værelse og sover i en
køjeseng - men hver aften nat, kan den lille være der hver 15 min nogle
gange 30 min imellem hvor hun græder - vi kan nogle gange lægge hende ned
igen og så går der 30 min osv... - andre gange kan vi slet ikke forlade
værelset fordi hun bliver ved med at græde - lige indtil hun kommer ind i
vores seng - så kan den lille prinsesse sove nok så fint.

Hjælp vi er ved at blive vanvittige - hvad skal vi dog gøre ??

Hilsen

De noget frusterede forældre

Fra : Ursel Mrohs

Dato : 31-12-01 11:22

Hej frustrerede foräldre!
Jeg husker fra mine 2 dötre at de omkring den samme alder havde en
phase hvor de ogsaa skreg, kunne ikke falde i sovn alene,skulle bäres
rundt etc. - jeg husker en masse lange aftener med barnet paa
armen/sködet,s yngende, vuggende etc. - jeg husker mange natter hvor
jeg gik rundt paa samme maade og fortalte hvemder ellers sover trygt i
sin dejlig seng etc. --- jeg husker ogsaa den träthed, fortvivlelse og
indimellem after nogen tid ogsaa vrede.
MEN: det gik over - og jeg holdt aldrig op med at tröste,fordi jeg
synes stadigväk man kan märke om barnet terroriserer eller er virkelig
ked af det. Mine 2 virkede meget forskräkkede, bange, som om de havde
drömt daarligt. Saa gider jeg ikke lade dem alene i deres seng.
Men selvomderer mange dersynes det var dumt saa bar jeg dem hellere
rund eller holdt dem i haanden fra min seng tilderes seng istedetfor
at infrömme dem en plads i vores seng - det skulle aldrig blive en
vane.
I dah ville jeg maaske sige: Kan jeres lille falde i sovn i jeres
seng, saa lad hende dog - og bär hende over i sin egen igen, naar I
gaar i seng.
Eller er der mulighed at barnet kann puttes ved siden af jer?
(Luftmtarze el. l. --) indtil phasen er forbi.
Jeg tror, i denne alder bliver börnene bevidst om en masse ting, deres
verden bliver större, ikke mindst fordi de lärer at gaa og kommer mere
rundt omkring. De har trangen til at lösne sig fra foräldrene, men de
tör heller ikke rigtigt at väre alene - paa den anden side. Denne
konflikt kan forvirre dem og nogen gange ytrer de sig ubevist paa
denne maade, i sovnen.
Det er vigtigt at de lärer sig en metode de kan selv finde ro med -
fordi naar de nu vagnr midt om natten, saa behöver de ikke raabe efter
en vuggende haand hele tiden. Men det er lige saa vigtigt at i denne
phase de föler der er nogen der tager haand om dem.
Saa fortvivl ikke, jeg vil gätte paa at det er snart overstaaet,selvom
en maaned kan blive utrotligt lang paa denne maade, jeg ved!
Suck.smil.
Mine börn har aldrig mere lavet vrovl med sovnen (bank under bordet),
efter aftensritualerne er der virkelig slut hos os - saa den indsats
gjorde sig betalt!

Undskyldt längden! Mange hilsner fra en indsneet Jylland --- og godt
nytaar til alle! Ursel

--
Hej-hej --- Ursel

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 06-01-02 12:45

"Ursel Mrohs" <ursel-mrohs@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg gik rundt paa samme maade og fortalte hvemder ellers sover trygt i
> sin dejlig seng etc. --- jeg husker ogsaa den träthed, fortvivlelse og

Snip (en masse fornuftigt)

Jeg giver dig fulstændig ret !

Vores pige på nu 4 1/4 år er først nu begyndt af egen fri vilje sov i hendes
egen seng.

Og hun har ellers altid sovet inde hos os (fordi ellers vågnede hun op 6 - 7
gange hver nat ), det sidste år har hun sovet i hendes egen seng indtil kl
2 - 3 tiden, hvorefter hun har sneget sig indtil os (uden at vi bemærkede
det)

Tilgængæld er jeg personligt allerede begyndt at savne at hun kommer ind og
putter (så nyd det så længe det varer)

Vær sikker på at jeres barn på et eller andet tidspunkt ikke "gider" at sove
i jeres seng (vi må jo bare håbe at det er inden hun fylder 21 år) (hehe)

Mvh

brian