Kun root har lyd i X (rh72)
Fra : Niels Andersen

Dato : 30-12-01 19:29

Kæresten har netop installeret Redhat 7.2.
Hun har kørt sndconfig i en shell, og det gik fint. Logger man på som root
(grafisk logon), virker lyden fint. Men logger man på som hendes bruger,
virker det ikke. Alting ser ud til at virke fint, bortset fra, at der er
ingen lyd.

ls -l afslører, at brugeren står som ejer af /dev/{dsp,mixer}, og gruppen er
root. Og det er altså både hvis der er logget ind som root, eller som
brugeren.

Hvad gør man så? :)

I semi-panik har jeg kørt en `chmod a+w /dev/{dsp,mixer}`, men det ændrede
intet.

Jeg har søgt her i gruppen samt på nettet, men har ikke lige kunnet finde
andre med samme problem.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-12-01 19:51

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> Hvad gør man så? :)

Man sætter ved et uheld kryds i noget forkert i login-boxen. Maskinen går
helt amok, og genstarter X indtil den indser, at den bliver genstartet alt
for ofte.
telinit 3 og derefter telinit 5 får bare showet til at starte forfra.

Hun genstartede hele maskinen, og nu grafisk login igen. Og sjovt nok:

Lyden virker, som den skal.

Weird. Jeg har aldrig før oplevet, at en reboot hjælper på noget som
helst...

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 30-12-01 19:53

On Sun, 30 Dec 2001 19:50:39 +0100, Niels Andersen wrote:

> Weird. Jeg har aldrig før oplevet, at en reboot hjælper på noget som
> helst...

Lang tid siden du har rørt ved en Windows-maskine?

--
"She said, take the train and we'll be moving along" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-12-01 20:08

"Adam Sjøgren" <asjo@koldfront.dk> wrote in message
> Lang tid siden du har rørt ved en Windows-maskine?

Okay, jeg mente selvfølgelig i Linux. :)

I Windows hjælper det jo på mange problemer at reboote. Og gerne flere gange
i træk. Alligevel er det Linux man kalder et mærkeligt OS... :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 30-12-01 20:29

> I Windows hjælper det jo på mange problemer at reboote. Og gerne flere
gange
> i træk. Alligevel er det Linux man kalder et mærkeligt OS... :)

Manipulation har vundet mange sejre.

--
Tonny

Fra : Niels Andersen