Login boks der fjerner indhold ved klik...
Fra : StartLinket.dk

Dato : 30-12-01 15:51

Jeg har en login boks her: http://101186.webpunkt.dk/modules/bannerbyt
Jeg har set på 1klik.dk at deres søgeboks har en standard tekst: Indtast
dine søgeord... (eller noget lignene)
Men når man klikker på det, så forsvinder det og man er altså fri for at
slette det.
Sådan noget vil jeg også gerne have på min login boks. Men hvordan kaver man
det?

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Henrik Hejbøl Jensen

Dato : 30-12-01 16:04

> Men når man klikker på det, så forsvinder det og man er altså fri for at
> slette det.

Det er egentlig den forkerte gruppe, du skal over i en javascript-gruppe,
men hvad...

Hvis man kigger lidt på kildekoden kan man se dette:

<input onfocus="if(this.value=='Indtast dine søgeord...')this.value='';"
value="Indtast dine søgeord..."
onblur="if(this.value=='')this.value='Indtast dine søgeord...';"
border-width: 2">

Forklaring:

"onfocus" er som navnet siger, når boxen kommer i fokus, når cursoren er i
den. Når cursoren så er i den, bliver der checket hvad der står i boxen, og
hvis der står "Indtast dine søgeord..." skal den erstatte det med ""
(ingenting)

"onblur" er så når cursoren ikke er i boxen mere. og hvis der så står
""(ingenting) kommer der til at stå "Indtast dine søgeord..."

håber du kan bruge det.

Godt Nytår

\Henrik

Fra : StartLinket.dk

Dato : 30-12-01 16:39

"Henrik Hejbøl Jensen" <henrik@hejboel.dk> wrote in message
> Det er egentlig den forkerte gruppe, du skal over i en javascript-gruppe,
> men hvad...

Det er måske rigtig nok... Sorry...

> [...]
>
> "onblur" er så når cursoren ikke er i boxen mere. og hvis der så står
> ""(ingenting) kommer der til at stå "Indtast dine søgeord..."

Jeg har selv kigget en del. Men der sker ikke noget når man sætter det på...
Det syntes jeg i hvert fald ikke.
Men jeg kan da prøve igen...

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-12-01 16:06

StartLinket.dk wrote in

> Jeg har en login boks her: http://101186.webpunkt.dk/modules/bannerbyt
> Jeg har set på 1klik.dk at deres søgeboks har en standard tekst:
> Indtast dine søgeord... (eller noget lignene)

Har du prøvet at kigge i koden ?

> Men når man klikker på det, så forsvinder det og man er altså fri for
> at slette det.
> Sådan noget vil jeg også gerne have på min login boks. Men hvordan
> kaver man det?

du skal lave det i clientside script i en onfocus()-event.

Det er noget lignende dette i javascript:

<input type="text" value="Skriv her" onfocus="this.value='';">

Hvis der er fejl i dette - eller du vil have en mere fancy udgave, så er det
i clientside-gruppen du skal spørge :)

FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside
(svar ses ikke her)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...