Kender du en god javascript toturial?
Fra : Anders Roy Christian~

Dato : 30-12-01 15:10

Hej ng!

Jeg har læst javascript og kan godt finde ud af det, jeg havde en
rigtig god toturials, hvis jeg bare havde været lidt bedere til
engelsk. Så jeg vil godt spørge om der er nogle der kender en god
DANSK toturial, gerne flere forslag! Den skal ligge på nettet og
være gratis, tak!

Hvor har du lært det?

På forhånd tak

Med venlig hilsen Anders Roy Christiansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-12-01 15:34

Anders Roy Christiansen wrote in news:a0n77k$eed$1@sunsite.dk:

> [...]
> engelsk. Så jeg vil godt spørge om der er nogle der kender en god
> DANSK toturial, gerne flere forslag! Den skal ligge på nettet og

jeg søgte på google efter det og denne liste kom frem:

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&q=site:dk+javascript+tutorial+

Her kan du måske starte med at kigge på linket

http://www.netcoders.dk/articles.asp?mode=list_articles&tech_id=14
--> http://www.netcoders.dk/articles.asp?mode=show_article&article_id=41&tech_id=14

> Hvor har du lært det?

vha denne gruppe ... og ellers "by doing ..." :)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Fra : Anders Roy Christian~

Dato : 30-12-01 17:05

> [...]
> --> http://www.netcoders.dk/articles.asp?mode=show_article&article_id=41&tech_id=14
>
> vha denne gruppe ... og ellers "by doing ..." :)

Tak for ideen, er der andre der har gode afaringer med nogle toturials?

Er det ikke svært at lære kun ved hjælp af det her?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-12-01 17:41

Anders Roy Christiansen wrote in news:a0ndv9$1im$1@sunsite.dk:

> Tak for ideen, er der andre der har gode afaringer med nogle toturials?
>
> Er det ikke svært at lære kun ved hjælp af det her?

tjoeh ... alt er jo svært i begyndelsen. Jeg vil da heller ikke på nogen
måde påstå, at jeg er velbevandret udi javascripten, men jeg kan da klare
mig. Læreprocessen er jo typisk noget med, at man starter ud i det små og
laver nogle simple ting. Når man så føler sig sikker i det, så udvider man
det man allerede har med noget mere avanceret.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-01-02 15:43

"Anders Roy Christiansen" <anders.roy@christiansen.mail.dk> wrote in message
> [...]
> engelsk. Så jeg vil godt spørge om der er nogle der kender en god
> DANSK toturial, gerne flere forslag! Den skal ligge på nettet og

Jeg ved godt at den ikke er dansk men:

<http://hotwired.lycos.com/webmonkey/programming/javascript/tutorials/tutori
al1.html>

IDG forlaget har udgivet et lille hæfte på dansk:

<http://www.idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-217-0> til 69 kr.

--
Jakob Andersen

Fra : Anders Roy Christian~

Dato : 06-01-02 10:22

> Jeg ved godt at den ikke er dansk men:
>
> <http://hotwired.lycos.com/webmonkey/programming/javascript/tutorials/tutori
> al1.html>

Det er faktisk den jeg har læst, men da jeg kun er 12 år, kan nogle af tingene
godt være lidt svære at forstå! syntes jeg, men jeg har da lært lidt! se selv
her:

http://www22.brinkster.com/jesand/spil/spillet.htm

også har jeg lavet en random udgave, men der skal man være bruger, prøv dig
bare frem her:

http://www22.brinkster.com/jesand/spil/spillet1.asp

Tak for forslagene, man kan se der faktisk ikke er så mange gratis steder at
lære jave-script!

Med venlig hilsen Anders Roy Christiansen

p.s. Tror du ikke også det er lidt svært for en 12 årig at forstå alt hvad der
står?

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-01-02 15:43

<http://www.idgforlag.dk/webfiler/877843/087/087_s.171-198.pdf>