target i CSS eller XHTML
Fra : Jesper Schlæger

Dato : 30-12-01 13:39

Hej igen NG.

Jeg har postet dette spørgsmål før i en anden streng, men fik ikke noget
svar, så nu prøver vi igen

På min hjemmeside, som er bygget op omkring 2 frames (jeg ved godt det ikke
er populært med frames, men sådan er det jo) er det hele skrevet i strict
XHTML. Dertil hører naturligvis nogle stylesheets.

Når jeg på disse sider har et link, der peger på en ekstern side vil jeg
have denne eksterne side åbnet i et nyt vindue, men 'target' er ikke længere
valid i XHTML. Hvorledes kan jeg nu gøre dette _uden_ brug af Javascript?

--
Med venlig hilsen/best regards

Jesper Schlæger
schlager@tdcadsl.dk
http://home20.inet.tele.dk/schlager

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-12-01 14:31

Jesper Schlæger wrote in

> [...]
> jeg have denne eksterne side åbnet i et nyt vindue, men 'target' er
> ikke længere valid i XHTML. Hvorledes kan jeg nu gøre dette _uden_ brug

Strict xHTML er som navnet siger : streng :) Du kan derfor ikke "både blæse
og have rent mel i posen". Du må vælge enten at lave dine sider i loose
xHTML - og så have mulighed for at lave target=_blank i dine links - eller
at lave dem i strict xHTML - og så ikke have den mulighed. Det er enten
eller ... :)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 30-12-01 14:56

"Jesper Stocholm" skrev

> [...]
> at lave dem i strict xHTML - og så ikke have den mulighed. Det er enten

ØV! Der kom pludselig argumentet for hvorfor jeg ikke skal skrive i XHTML...
Jeg må jo nok hellere gå tilbage til HTML 4.x, men sådan er livet
jo..........................

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-12-01 15:29

Jesper Schlæger wrote in

> "Jesper Stocholm" skrev

> ØV! Der kom pludselig argumentet for hvorfor jeg ikke skal skrive i
> XHTML... Jeg må jo nok hellere gå tilbage til HTML 4.x, men sådan er
> livet jo..........................

hvorfor vil du ikke skrive det i xHTML ? Hvis du blot vælger noget andet end
strict, så kan du jo lave frames [1] og targets som du vil ?

Der er tre smagsvarianter af xHTML:

Strict
Transitional (vistnok den jeg kom til at kalde loose)
Frameset

Se evt http://www.w3.org/MarkUp/#recommendations

Fra : Rune Glerup

Dato : 30-12-01 15:45

Jesper Schlæger skrev:

> ØV! Der kom pludselig argumentet for hvorfor jeg ikke skal skrive i XHTML...

Nej. Læs dog indlægget ordenligt.

> Jeg må jo nok hellere gå tilbage til HTML 4.x, men sådan er livet
> jo..........................

Eller du kunne gøre som den kloge mand siger og ændre !DOCTYPE'en til

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Jeg har skiftet til Norsk Dvorak <http://www.stenling.no/dvorak/>.

Fra : Wired Earp

Dato : 30-12-01 16:26

Rune Glerup wrote:

> Eller du kunne gøre som den kloge mand siger...

- eller undersøge om "base target" parameteren er gyldig i xhtml-
strict. Jeg garanterer ikke noget; jeg gider bare ikke at undersøge
det selv.

--
Wired Earp
Wunderbyte

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 30-12-01 17:03

"Wired Earp" skrev

> - eller undersøge om "base target" parameteren er gyldig i xhtml-
> strict. Jeg garanterer ikke noget; jeg gider bare ikke at undersøge
> det selv.

Er undersøgt... det er ikke valid

Jesper Schlæger