netværksproblem efter skift til adsl
Fra : Ivan Jakobsen

Dato : 30-12-01 01:31

Hej alle.

Jeg har nyligt skiftet fra isdn til adsl. Og i foprbindelse med skiftet, har
jeg jo været nødt. at sætte min tcp/ip, op til at "Hent automatisk
ipadresse" idet jeg har et antal dynamiske ip adresser.

Men det har resulteret i , at mine computere ikke kan finde hinanden på
lokalnetværket, da der jo ikke er nogen IPadresser.

Jeg kører med W2K og Win98SE.

Er der nogen der har løsningen........

m.v.h.
Ivan Jakobsen

Fra : Kristian Krautwald

Dato : 30-12-01 02:48

In newsgroup dk.edb.netvaerk wrote, "Ivan Jakobsen"
<maler(nospam)@ivanjakobsen.dk>, this, the Sun, 30 Dec 2001 01:30:37
+0100:

Hello "Ivan Jakobsen" <maler(nospam)@ivanjakobsen.dk>,

>Er der nogen der har løsningen........

Netbios.

Kristian Krautwald <kristian@krautwald.dk>
http://www.krautwald.dk

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 30-12-01 15:10

Kristian Krautwald wrote:

> In newsgroup dk.edb.netvaerk wrote, "Ivan Jakobsen"
> [...]

Er det mig der tager fejl, men er netbios ikke en overliggende protokol
som køres ovenpå en protokol som fx. tcp/ip og IPX.

Så det vil ikke virke, når han kun har TCP/IP installeret? Det vil kræve
han installerer IPX(som vil virke)

tager jeg helt fejl?

Hilsen Mikkel

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 30-12-01 15:08

> Men det har resulteret i , at mine computere ikke kan finde hinanden på
> lokalnetværket, da der jo ikke er nogen IPadresser.
>
> Jeg kører med W2K og Win98SE.
>
> Er der nogen der har løsningen........

Installer IPX protokolen på begge maskiner. Sådan har jeg løst det de
steder jeg har sat det op for folk. Svjh ligger netbeeui driveren ikke
med windows 2000 som standard, men skal installeres seperat fra win2k
cd'en. IPX derimod er bare at installere og vupti så kører det.

Hilsen MIkkel