Kernel configurator
Fra : claus

Dato : 29-12-01 23:19

Jeg er inde i kernel configurator på Suse 7.3 for at prøve at få mit
lydkort konfigureret. Jeg mente at jeg var på rette spor fordi
konfigurationen der var sat op ikke understøttede mit lydkort. Det har
jeg så rettet. Da jeg klikker på " apply" dukker denne besked op:

You do not have sufficient permissions to write /ust/src/ linux/.config
Do you want to write the configuration to a different file insteadt?

Hvad skal jeg gøre ved det?

Venlig hilsen Claus.

Fra : Mickey

Dato : 29-12-01 23:38

"claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> You do not have sufficient permissions to write /ust/src/ linux/.config
> Do you want to write the configuration to a different file insteadt?

være root vil jeg tro ;)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : claus

Dato : 30-12-01 00:18

Mickey skrev i meddelelsen ...
>"claus" <kompletkommunikation@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>være root vil jeg tro ;)

Det vil den ikke. Den siger:

Either your kernel sources contain invalid configuration rules og you
just found a bug in the kernel configurator.

Hvad gør jeg så?

Hilsen Claus.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 30-12-01 01:15

> Either your kernel sources contain invalid configuration rules og you
> just found a bug in the kernel configurator.

Hvad er "Kernel configurator"? En Suse ting? Virker 'make xconfig'?
Ellers røv med en anden kerne.

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 30-12-01 01:22

> Ellers røv med en anden kerne.
^
Hvis man ikke lige ved det, så er det faktisk ikke til at se at der står
et imaginært p lige her. En del af det nye komplekse unicode tegnsæt

Fra : claus

Dato : 30-12-01 08:14

Jakob Møbjerg Nielsen skrev i meddelelsen ...

>Hvad er "Kernel configurator"? En Suse ting? Virker 'make xconfig'?

Det er en grafisk brugerflade til configuration. Jeg er nu overbevist om
at der er en fejl i den og at problemet ikke som sådan har noget med
lydkortopsætningen at gøre. Den vil nemlig heller ikke sætte samba op.
Det skal nemlig også gøres i en grafisk brugerflade ala windovs.

Hilsen Claus.