direct connect uden router
Fra : Robert

Dato : 29-12-01 18:44

har en kammerat der har tdc internetløsning med ethernet kort og router.
når vi prøver at snakke sammen over messangeren, kommer der ikke
forbindelse......
har fået at vide at det er pga routeren (af en anden kammerat)

løsningen skulle efter sigende være at pille routeren rent fysisk fra....men
når min kammerat prøver dette siger han at han ikke kan komme på nettet.

ud fra disse sparsomme oplysninger er der så nogle der kan give mig en lille
brugsforvirring i hvordan man så får internettet tila t virke uden
router...eller måske en helt anden løsning ?

på forhånd tak

robert

Fra : Jens

Dato : 29-12-01 18:00

> [...]
> brugsforvirring i hvordan man så får internettet tila t virke uden
> router...eller måske en helt anden løsning ?

Øhhhh....

Uden router? Da det er routeren, der skaber forbindelsen mellem computeren
og internettet, går det lissom ikke at fjerne den, vel? Istedet skal
routeren konfigureres, så den kan acceptere Messenger-forbindelser. Hvordan
det gøres, er helt afhængigt af routertypen, og at dømme efter antallet af
posts om det emne her i gruppen, er det ikke nemt...

Jens

Fra : Robert

Dato : 30-12-01 01:33

> [...]
> det gøres, er helt afhængigt af routertypen, og at dømme efter antallet af
> posts om det emne her i gruppen, er det ikke nemt...

fik det til at virke....lave bare en opkaldsforbilndelse, efter kyndig
vejledning på www.dsl-faw.dk

måske et godt råd til andre der også sidder med problemer med deres
forbindelse og routeren......glemt den og skaf jer en god software firewall

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-12-01 21:02

Kig på www.dsl-faq.dk

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket