Compaq lyd
Fra : Lars Christensen

Dato : 29-12-01 18:52

Lidt hjælp til lyd problemer ønskes.......

Jeg har en Compaq Deskpro EN pc som hjemmearbejdsplads. Det eneste sikre jeg
ved om pc'en er at det er en 866 Mhz processor og den kører med Win95

På denne pc er der installeret dual boot og ilagt en 20Gb HD på denne er der
installeret W98se, men jeg kan simpelthen ikke få lyden til at virke.

Jeg kan ikke hente driveren over fra W95 ej heller kan jeg bruge nogle af de
cd'ere der fulgte med maskinen da de kun kan bruges til total reinstallering.

Jeg har været inde på Compaq.dk for at hente drivere. Har hentet flg. sp18945
på 25 mb den virkede ikke, det er sgu surt og hente så meget til ingen verdens
nytte.
Jeg har også været inde på www.drivers.hu for at kigge efter drivere, men har
heller ikke her fundet noget brugbart

HHHJJJJJJÆÆÆÆÆLLLLPPPPPPPP !!!!!!!

Lars

Fra : CRH

Dato : 29-12-01 19:13

> [...]
sp18945
> på 25 mb den virkede ikke, det er sgu surt og hente så meget til ingen

Hej
Har du højtalere ?

Hilsen Carsten

Fra : Santa Xcaze

Dato : 29-12-01 19:24

SNIP
> Hej
> Har du højtalere ?

He he ;)

Ehm hvad hedder din Compaq model, står sikkert bag på den !!!! Ellers prøv
at åbne den og find ud af hvad lydkortet hedder ... Hvad den en Pentium III
866 mhz ? For hvorfor faen har du så win 95?

Fra : Lars Christensen

Dato : 29-12-01 19:33

Tjekker bagsiden og vender tilbage
Det firma der leverede pc som hjemmearbejdsplads har endnu ikke godkendt w98
som styresystem, så derfor w95

Fra : Lars Christensen

Dato : 29-12-01 19:31

Ja der ingen problemer med lyden når jeg booter på w95.
Det er højtaller ikonet i start menuen jeg mangler

Fra : Leony

Dato : 29-12-01 22:39

"Lars Christensen" <lars@splitbus.com> skrev i en meddelelse
> Ja der ingen problemer med lyden når jeg booter på w95.
> Det er højtaller ikonet i start menuen jeg mangler

Prøv at trykke Start->programmer->tilbehør->lydstyrke
Det kunne være at der var slukket helt for lyden (flueben i slå fra).
Eller der er skruet ned.

Leony

Fra : Darkh

Dato : 29-12-01 19:41

Har du prøvet SP18530

http://www.compaq.com/support/files/deskpro/us/download/10828.html

Husk at DirectX 6.1A eller højere skal være installeret inden du installere
driverne.

Der er også muligt at du skal have SP14728

http://www.compaq.com/support/files/deskpro/us/download/8872.html

mvh
Jesper

Fra : Lars Christensen

Dato : 29-12-01 20:04

Prøver lige at hente sp18530, har forgæves forsøgt med sp14728 & sp18543.
Er ikke helt klar over det med Direct, men det er vel forsøget værd

Fra : Lars Christensen

Dato : 29-12-01 20:36

Kan ikke få låget af den lorte PC, så jeg ved desværre ikke nøjagtigt hvilket
lydkort det er der sidder onboard på motherboardet.

Ingen af de hentede filer virker, ej heller direct x problematikken hjalp.

Jeg sidder med en eller anden fornemmelse af at jeg kører i ring og måske begår
den samme fejl hele tiden.

Jeg har også forsøgt at afinstallere alt hvad jeg kunne finde i SYSTEM ang. lyd

HHHHHJJJJJJJÆÆÆÆÆLLLLLLPPPPP

Fra : Darkh

Dato : 30-12-01 00:38

Jeg kender ikke Compaqs restore CD til deres deskpro, men på Quick restoren
til deres Presario modeller er der en mulighed for at finde hvor de
forskellige drivere ligger.

Der er en skjult mappe på c:\ som hedder system.sav i den er der en fil som
hedder info.dom.
I denne fil står koderne på hvor man finder de forskellige filer på Quick
restore CD'en.

Jeg ved ikke om de laver det på samme måde til deskpro maskinerne, men du
kan da prøve at se efter.
mvh
Jesper