Epson 700 Photo printer
Fra : Henrik

Dato : 29-12-01 15:34

Hello.

Helt ny i gruppen her.

Problem: Skulle lige prøve noget blæk min søster havde købt på
nettet........ og nu kan den ikke skrive sort mere (er vel tilstoppet),trods
flere "clean nozzel", og patronen er ikke tom..... og da patronen ikke er
tom vil printeren ikke tillade at jeg skifter den.

Ned til een PC-butik (Uni-Pro). Forventet rep.pris 1200-1500.-kr.

Øøøøh, jeg skal bare ha´renset den sorte dysse ... !

Kan det passe, eller er her i NGen nogen som kender et sted hvor de IKKE
hellere vil sælge dig en ny printer ???

Mvh.
Henrik S.
2880 Bagsværd

Fra : CRH

Dato : 29-12-01 15:46

> [...]
>
> Øøøøh, jeg skal bare ha´renset den sorte dysse ... !
>
> Kan det passe, eller er her i NGen nogen som kender et sted hvor de IKKE

Hej
Jeg har en Epson det er godt nok en STYLUS 640
jeg har prøvet at fylde patronerne selv ,men med det resultat som du er
kommet ud med.
Du kan sætte printeren til at rense hovedet og når patronen er kommet frem
(så du kan tage patronen ud) skal du slukke for strømmen.
Sæt så en anden patron i ,eller prøv at gøre den gamle patron tæt i bund og
i top,
der hvor du har lavet et hul.
blæk kan nemt tages af fingrene med klorin.
Hilsen Carsten

Fra : D9N

Dato : 30-12-01 00:30

"Henrik" <schwarz@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flere "clean nozzel", og patronen er ikke tom..... og da patronen ikke er
> tom vil printeren ikke tillade at jeg skifter den.
jeg ved godt der er mange meninger om refill, men jeg kan da komme med mine
erfaringer om det emne.

jeg er certificeret HP tekniker, men arbejder ikke for HP, derfor ser jeg en
hel del printere i min dagligdag.
og har også lavet lidt hjemme statistik over netop refill patroner:

vi fik på 1 år ca 3000 inkjet printere.
der var ca. 700 med genfyldte patroner.
der var ca. 400 canon bjc 4xxx imellem.
af de 400 havde de 390 fået ødelagt printerhovedet og 10 motherboard, et
originalt printerhoved koster 549.-
en original farve patron til dette hoved koster 179.- og en sort 99.- man
sparer ca. 20-30.- ved køb af refill.
det tilsvarende antal af canon 4xxx med defekt printerhoved og originale
patroner, hvor hovedet ikke var over 3 år og ikke havde skrevet 3000 sider
var 5 ud af de resterende 200 canon 4xxx

HPca 1700 printere heraf ca 400 med refillhoved, de havde alle smadret
motherboard (ca. 700.- - 1800.-) , samt 45 af dem havde en sort patron der
var exploderet ud i hele printeren, og da blækket er elektrisk ledende så er
printeren til at smide ud, for garantien dækker ikke med refillhoved
monteret.
af de resterende 1300 var der 12 med refillhoved der fungerede.
brugerfejl og ting der var tabt i printerne tegnede sig for resten af
reperationerne.

dette er taget fra 1 værksted, som ikke var det største i Danmark, så jeg
vil tro tallene skal ganges med ca 20 for at stemme på landsplan.

> Kan det passe, eller er her i NGen nogen som kender et sted hvor de IKKE
> hellere vil sælge dig en ny printer ???

Ja du kan kontake mig på min ICQ eller på email d9n@d9n.dk eller kig på www
..d9n.dk

--
vh
D9N

[ICQ - 78427356]
Peace-Love-Harmony

Fra : Henrik

Dato : 31-12-01 13:03

> Ja du kan kontake mig på min ICQ eller på email d9n@d9n.dk eller kig på
> [...]

Tak skal du ha´, jeg kigger forbi når vejene er lidt mindre tilsneede.

Mvh.
Henrik

Fra : jørgen

Dato : 31-12-01 16:44

prøv evt en rense patron
http://www.inkclub.com/produkt.asp?Marke=epson&modell=Stylus+Photo+700

Fra : Klaus

Dato : 31-12-01 16:48

"jørgen" <christiansen@has.dk> skrev i en meddelelse
| prøv evt en rense patron
| http://www.inkclub.com/produkt.asp?Marke=epson&modell=Stylus+Photo+700
| "Henrik" <schwarz@privat.dk> skrev i en meddelelse

| tilstoppet),trods

Havde samme problem på HP880C. Satte patronen ned i en kop med en meget våd
serviet i bunden. 5 timer. Genmonteret. Dyserens. Problemet løst.
Klaus

Fra : D9N

Dato : 31-12-01 17:42

"Klaus" <hebs@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Havde samme problem på HP880C. Satte patronen ned i en kop med en meget
våd
> serviet i bunden. 5 timer. Genmonteret. Dyserens. Problemet løst.
> Klaus

Skal det så være med printer ??? for hovedet er monteret i printeren....

og når du laver det med vandet så brug varmt destilleret vand

--
vh
D9N

[ICQ - 78427356]