Div-X fra cd-rom/DVD drev vs. div-X fra ha~
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-12-01 15:28

Er der nogen her, der kan fortælle mig, hvorfor en Div-x-film taber
frames/hakker lidt i det, når den afspilles fra DVDdrev eller Cd-rom, mens
der ikke er problemer, hvis den kopieres over på harddisken først.
Det kan da ikke være læsehastigheden, da en DVDskive, som indeholder langt
flere data/sec kan afspilles lydefrit.
Det kan heller ikke være cpu-kraft, der mangler, for det sker også på min
dual MP1600+
med 1 Gb ram.

Burde Div-X ikke kunne afvikles fra DVDdrev og CDrom uden probs.?

Mvh

Jesper Nielsen
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Søren Friis

Dato : 29-12-01 15:32

Kontroller at DMA er slået til for dit DVD/CD drev.
Kontrolpanel/system/enhedshåndtering

/SF

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-12-01 15:53

"Søren Friis" <soren@friis.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kontroller at DMA er slået til for dit DVD/CD drev.
> Kontrolpanel/system/enhedshåndtering

Under winXP på den nyew maskine er den sat til som default controlleren
kører Ultra DMA 2 på den sekundære IDE controller.

På den gamle maskine er DMA sat til (Win98SE)
Skægt nok, da jeg kontrollerede lige nu var fluebenet væk!
Men det hjalp ikke at slå det til igen.
Filmen hakker stadig lidt i det.
Det skal dog lige siges, at det ikke er vildt.
Lidt som en smalfilm, dog knap så slemt. Bare nok til det irriterer.
Man kan dog sagtens se filmen fra Cd-rom.
På den anden maskine kører det hele DMA.
Og alligevel hakker filmen en smule fra DVDdrevet. Fra harddisk er der ingen
probs overhovedet.

Mvh

Jesper Nielsen

Fra : Søren Friis

Dato : 29-12-01 19:02

> Men det hjalp ikke at slå det til igen.

har du også prøvet at genstarte bagefter ?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-12-01 19:45

> har du også prøvet at genstarte bagefter ?

Ja,, det er det samme!
På den anden side er det nok mig, der er lidt hysterisk
Det er ikke meget, men det er stadig meget bedre fra harddisk

Mvh

Jesper Nielsen

Fra : MB

Dato : 29-12-01 16:38

nogle gange hakker Divx film også her på min maskine selv om den bliver
afspillet fra Harddisken.
Jeg har 1400 Mhz og 512 Mb Ram og DMA slået til.
Det eneste skulle være en eller anden indstilllingsfejl, måske en forket
opsætning af swapfil, eller en eller anden process der "stjæler" ressourcer,
men jeg har aldrig kunne sætte fingeren på hvad det er.

ikke meget hjælp herfra, men bare mit B7.

-MB