Snevejr og bønnesvar
Fra : Live4Him

Dato : 29-12-01 14:49

Hej . I går kunne jeg ikke starte mig bil pga. fugt og kulde og i nat bad
jeg så til Gud om at Han ville få den til at starte. Jeg gik så ud i
formiddags og forsøgte, nej, den var helt død. Jeg ringede da til Falck og
fik starthjælp så jeg kunne komme afsted og købe ind. Gud hjalp at jeg ikke
sad fast i snedriverne og jeg kom frem og tilbage, eneste ærgelse for en
førtidspensionist som jeg var at det kostede 1157 kr for Falck's assistance.
Nå, da jeg kom hjem åbnede jeg brevene og i et af dem stod at jeg ville få
1250 kr mere udbetalt i Januar måned.

Nogen gange hjælper Gud på den ene måde eller den anden. Og nogen gange har
vi penge tilovers uden vi ved det. Men Gud ved det og ved hvad vi trænger
til.

--
mvh. jørgen.
--------------------------

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-12-01 18:24

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> writes:

> sad fast i snedriverne og jeg kom frem og tilbage, eneste ærgelse for en
> førtidspensionist som jeg var at det kostede 1157 kr for Falck's assistance.

Må jeg anbefale, at du checker om ikke der er en eller anden
tillægsforsikringsmulighed i din bils tillægsforsikring. Jeg betaler
vist 400 om året for ubegrænset assistance fra Dansk Autohjælp. De er
der altid indenfor en time og er lige så kompetente som Falck, synes
jeg.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 29-12-01 19:03

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev:

> Må jeg anbefale, at du checker om ikke der er en eller
> anden tillægsforsikringsmulighed i din bils tillægsforsikring.

Ja, hvis Guds nåde svigter, er det smart at have mulighed for
at søge hjælp hos Dansk Autohjælp.

--
De bedste hilsner
Kevin Edelvang

"Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Fra : TommyGun

Dato : 29-12-01 19:13

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> anden tillægsforsikringsmulighed i din bils tillægsforsikring.

Ja, hvis Guds nåde svigter, er det smart at have mulighed for

Tja, der skal nu meget til at vælte Guds egen fosikring - Jesus Kristus :)

Guds Fred,

Tommy

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 29-12-01 22:47

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> skrev i en meddelelse
"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev:

> Jeg tror det er er bedre at stole på Gud end på forsikringer, gud stå ved
sit ord det gør forsikringer ikke altid.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen
se ind på www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-12-01 23:42

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> writes:

> sit ord det gør forsikringer ikke altid.

OK. Så du har ingen forsikringer?

Du undgår hospitaler og læger, når du er syg - de er jo betalt af
sygesikringen, og i øvrigt er Gud vel en bedre læge, ikke?

Jeg har den overbevisning, at Gud skabte os med sund fornuft for at vi
skulle bruge den.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Alle der rejser i rummet er kannibaler og æder
The RockBear. ((^)) deres egen afføring. [..] Deres børn bliver

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 31-12-01 00:25

"Børge Højlund Jensen" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sit ord det gør forsikringer ikke altid.
>
> --
> Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen

Det er ubibelsk kære Børge. Selv om intet er umuligt for Gud, er det nok
tvivlsomt om det går an, at sætte sig på en mørk motorvej og håbe på det går
godt.
Du kender jo udmærket Skriften: "Du må ikke udæske (friste) Herren din Gud."

Godt og velsignet nytår
Ernst

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 31-12-01 08:23

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
går
> godt.
> Du kender jo udmærket Skriften: "Du må ikke udæske (friste) Herren din

Ja jeg kender godt skriften på det område uæske Gud men der står og så sæt
hele din lid til Gud og der står også jeg løfter mine øjne til bjergene
derfra Kommer min hjælp utallige er Guds løfter

Fra : Andreas Falck

Dato : 30-12-01 07:56

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, hvis Guds nåde svigter, er det smart at have mulighed for
>at søge hjælp hos Dansk Autohjælp.

Jeps, det er ikke en ringe idé selv at gøre noget for at sikre at
starthjælpen er til rådighed.

Og kunne du så ikke lokkes til at slå det der skrækkelige quoted
printable fra!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Live4Him

Dato : 29-12-01 19:08

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> Må jeg anbefale, at du checker om ikke der er en eller anden
> tillægsforsikringsmulighed i din bils tillægsforsikring. Jeg betaler
> vist 400 om året for ubegrænset assistance fra Dansk Autohjælp.
~~~~~~~~
Det tror jeg ikke der er. Jeg har nemlig ikke kasko, kun lovpligtig ansvar.

jørgen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-12-01 22:33

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> writes:

> Det tror jeg ikke der er. Jeg har nemlig ikke kasko, kun lovpligtig ansvar.

Det samme har jeg på en af vognene, men der var ingen problemer med at
få sådan en aftale. Jeg ved at mange selskaber har sådanne aftaler
efterhånden (jeg kender med sikkerhed til TopDanmark og GF-forsikring)

--
Peter B. Juul, o.-.o "And how are you?" said Winnie-the-Pooh.
The RockBear. ((^)) Eeyore shook his head from side to side.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 29-12-01 23:23

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ~~~~~~~~
> Det tror jeg ikke der er. Jeg har nemlig ikke kasko, kun lovpligtig

Kasko eller ej, det samme.

http://www.dansk-redning.dk/prisliste.html
http://www.falck.dk/Produkter/FalcksRedningskorps/BilTransport/Bil/Bil.asp

mv.
Ernst

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 30-12-01 17:11

> "Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> ~~~~~~~~
> Det tror jeg ikke der er. Jeg har nemlig ikke kasko, kun lovpligtig
ansvar.

I GF- nordvest betaler jeg 350kr/år for RedningsRingens Autohjælp uden at
have kasko.

EL

Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 30-12-01 17:04

> [...]
har
> vi penge tilovers uden vi ved det. Men Gud ved det og ved hvad vi trænger

Er det Gud der betaler din førtidspension eller er det skatteborgerne??

Kunne du ikke tænke dig at opsige din førtidspension og sige til Gud, " Jeg
har tro Gud, Forsørg mig fra nu af Gud "

Erik L