lavpris opgradering
Fra : Henrik Bjerre Sørens~

Dato : 29-12-01 13:29

Jeg har en 4 år gammel pc, og overvejer en opgradering, men den skal være
billig.
Jeg har pt. flg. i tankerne, har i nogen bemærkninger er de meget
velkomne...

Athlon Tunderbird 1,0 GHz ca. 844
Blæser ??
Asus A7V133 ATX´ca. 900
Geforce 2MX 400 64 MB ca. 760
PQI SDRAM pc133, 256 MB. ca. 320
Midi tower (Codegen 6013) ca. 300

Flg. bibeholdes:
skærm, printer, hardisk, cd, lydkort (PCI, SB live value), modem (acexx)

Fra : CRH

Dato : 29-12-01 13:57

> [...]
> Midi tower (Codegen 6013) ca. 300
>

> Flg. bibeholdes:
> skærm, printer, hardisk, cd, lydkort (PCI, SB live value), modem (acexx)

Hej
Du kan købe et samlet tilbud hos en computer forhandler
da kan du få mere end 1,0 GHz for det samme beløb
og så er der blæser med.

men ellers O.K.

Hilsen Carsten

Fra : Leony

Dato : 29-12-01 14:10

"Henrik Bjerre Sørensen" <hbsorensen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Flg. bibeholdes:
> skærm, printer, hardisk, cd, lydkort (PCI, SB live value), modem (acexx)

Ville i hvert fald købe en ny harddisk, en 4 år gammel harddisk trækker
væsentligt ned i ydelse.

Leony

Fra : orbital

Dato : 29-12-01 14:30

On Sat, 29 Dec 2001 13:29:19 +0100, "Henrik Bjerre Sørensen"
<hbsorensen@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>billig.
>Jeg har pt. flg. i tankerne, har i nogen bemærkninger er de meget

kan anbefale den enlight low noise blæser som www.compumail.dk har til
79. Den er med 3 bens stik, og støjsvag.

> [...]
>Midi tower (Codegen 6013) ca. 300
>

>Flg. bibeholdes:
>skærm, printer, hardisk, cd, lydkort (PCI, SB live value), modem (acexx)

Jeg synes, at det er synd at købe sådan noget gammeldags noget med
sdram, når det er en del hurtigere med ddr ram.

Jeg har søgt på www.edbpriser.dk for bundkort med socketA og ddr ram
og fandt, at du for samme penge kan få et soltek sl-75drv-2 med kt266a
chipset. Det chipset er kongen i dag.

Så er der ddr ram: du kan få apacer pc2100 256 Mbyte for 570,-

Her kan jeg godt se, at du må slippe 200 kr. mere.
Det er nu også synd ikke at købe en XP1500 (1333 MHz). De cpu'er bedre
lavede end de gamle. De bruger mindre strøm (15 %) og har sse (intel
instruktioner) og prefetch.

Kabinettet, du nævner, er noget blik, men ellers Ok. Jeg kan anbefale
det kabinet Zitech har til 450,- med usb i front.

Men der løber jo hurtigt noget porto på ved at købe flere steder.

Det var sådan set den eneste indvendig. Ellers er a7v133 da super. Men
det handler om, at memory benchmarks forbedres med næsten en faktor 2
med ddr ram. Dette kan godt give 10 % eller mere på det samlede
systems performance.

mvh

John

Fra : Linde

Dato : 29-12-01 16:30

Mht til kabinettet vil jeg på det kraftigste advare mod at køwe et
Codegen...købte et for ikke så længe siden, og gør det aldrig igen: For det
første var det med livet som indsats at man roder rundt i det, kanterne er
barberbladsskarpe. For det andet var det malet med en mintgrøn-agtig farve,
der enten var sprayet på i hånden, eller der var ikke mere lak i bøtten. Det
var simpelthen UNDER al kritik, mit held var så at det ikke var til mig, men
stakkels det fjols der nu sidder med maskinen.

Mvh Linde