"pre" i Internet Explorer
Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 29-12-01 11:47

Kan det virkeligt passe, at Internet Explorer ikke forstår
"white-space: pre"? Jeg vidste godt, at den har problemer med
HTML-koden <pre>, men med CSS burde det da virke. Er der nogen, der
tilfældigvis ved, om white-space: pre snart bliver understøttet af
Internet Explorer?

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Sking aka Crash Over~

Dato : 29-12-01 23:39

> HTML-koden <pre>, men med CSS burde det da virke. Er der nogen, der
> tilfældigvis ved, om white-space: pre snart bliver understøttet af
> Internet Explorer?

hm... <pre> ? lytter lige med her.

C/O

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 29-12-01 20:00

Sking aka Crash Override wrote:

> hm... <pre> ? lytter lige med her.

Hej

Jeg var heller ikke klar over hvad <pre> var, så jeg fandt:

http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/pre/
og
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/text.html#propdef-white-space

Mvh og Godt Nytår
Morten

Fra : Wired Earp

Dato : 30-12-01 08:10

Morten K. Hansen wrote:

>http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/text.html#propdef-white-space

Ja undskyld men der stod denne sætning "Lines are only broken at
newlines in the source" som fik mig til at tænke på: Er der nogen der
kan forklare hvorfor:

ikke display'es ligesom

- i Explorer? Burde linebreaks i kildekoden ikke være ligegyldige?
Bare en indskydelse...

--
Wired Earp
Wunderbyte

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-12-01 10:15

Wired Earp skrev:

> [...]
> kan forklare hvorfor:

> ikke display'es ligesom

> - i Explorer? Burde linebreaks i kildekoden ikke være ligegyldige?

De fleste browsere opfatter viser et linjeskift som et mellemrum. Det
er der ikke noget galt i - især fordi, stort set alle browsere gør det.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 30-12-01 12:04

> De fleste browsere opfatter viser et linjeskift som et mellemrum. Det
> er der ikke noget galt i - især fordi, stort set alle browsere gør
det.

Jeg mener faktisk at det er en del af HTML specifikationen, at uanset
hvor meget plads mellem to tegn du laver, bliver det kun opfattet som ET
mellemrum (undtaget i en <pre>-container).

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Den autodidakte empiriker...

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 30-12-01 12:08

Steffen V Petersen skrev:

> [...]
> hvor meget plads mellem to tegn du laver, bliver det kun opfattet som
> ET mellemrum (undtaget i en <pre>-container).

Ja, men det er jo netop det... Linjeskift bliver opfattet som et
mellemrum. Hvis man så laver *flere* linjeskift efter hinanden, vil det
stadig kun blive vist som ét mellemrum, men det er irrelevant. Wired
Earp undrede sig over, at et linjeskift bliver lavet til mellemrum, og
det fortalte jeg ham så, at det er normalt. Det har ikke noget at gøre
med antallet af mellemrum eller linjeskift.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Wired Earp

Dato : 30-12-01 16:23

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Linjeskift bliver opfattet som et mellemrum.

Øv. Jeg mener ellers ikke at Mozilla gjorde det, men under alle
omstændigheder er det totalt elendigt; det gør for eksempel en liste
med tusind links betydeligt sværere at overskue i koden hvis man ikke
kan placere dem på hvér sin linje.

En anden underlig er dén med at man kan lave linebreaks i tooltips ved
at lave linebreaks i sourcen; det føles ikke rigtig som html...

--
Wired Earp
Wunderbyte