øllebrød
Fra : Britta og Torben

Dato : 29-12-01 10:29

Hej
Jeg har hørt at øllebrød er noget alle babyer kan lide, men det holder ikke
her hos hos. Vores drenge er næsten 7 mdr. og de vil ikke spise øllebrød. Er
der nogle af jer der har oplevet det samme. Hvis i kan svare ja til det,
ventede i så en rum tid og prøvede igen eller puttede i mos elller andet i,
så de godt ville spise det.
Godt nytår fra Britta.

Fra : Sofie

Dato : 29-12-01 11:06

"Britta og Torben" <brittag@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der nogle af jer der har oplevet det samme. Hvis i kan svare ja til det,
> ventede i så en rum tid og prøvede igen eller puttede i mos elller andet

Hejsa.

Min datter på 9 mdr. kunne heller ikke lide
øllebrød. Jeg tror det var for bittert for hende.
Vi lod være med at give hende det og købte grød
fra helsekost-butikker i stedet for.
Speltgrød var det første jeg kunne lokke i hende.
Det gode ved de forskellige grød poser ra Aurion-bageriet
er at de ikke er tilsat noget som helst. (Konserveringsmidler,
farvestoffer etc.)

Håber det hjalp.
Mvh.
Sofie

Fra : Jie

Dato : 29-12-01 23:27

"Britta og Torben" <brittag@mail.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg har hørt at øllebrød er noget alle babyer kan lide, men det holder
ikke
> her hos hos.

Hejsa.

Skal de nødvendigvis tvinges til, at spise øllebrød?
Jeg husker tydeligt min foragt for dette, som barn.
Måske det netop skyldtes, at jeg blev "tvunget" til, at spise det.
Der er jo mange andre alternativer end lige øllebrød :)

/Jie

Fra : Britta og Torben

Dato : 29-12-01 19:41

Hej Jie
Først en tak til jer der har givet jer tid til at svarer.
Nej selvfølig skal de ikke tvinges til at spise øllebrød det er ikke på den
måde det er ment. Jeg vil bare gerne at de får så alsidig en kost som
muligt.
Hej fra Britta

Fra : Iben Holst

Dato : 29-12-01 15:48

Hejsa !

Min nu 3 årige søn kunne heller ikke lide Øllebrød til start, men det kan
måske lige så meget være pga. min egen afsky for dette såkaldte mad, som han
måske kunne mærke.
Efter endnu et forsøg efter 2-3 måneder kom der lidt ned og det gik så over
i at han fik det 1-2 gange om måneden i en periode, men han har aldrig været
sådan helt vild med det.
Den eneste grund til jeg gerne ville have ham til at spise det (selvfølglig
uden tvang !!) er min egen store kræsenhed. Den er jeg meget generet af og
derfor vil jeg så gerne at min søn får smag for "alt".

Øllebrød som det Øllebrød kan give til barnet kan sagtens kompenseres i
mange andre alternativer.

Iben

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-12-01 20:18

In article <3c2d8d0b$0$62878$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Britta og Torben" <brittag@mail.dk> wrote:

> Jeg har hørt at øllebrød er noget alle babyer kan lide, men det holder ikke
> her hos hos. Vores drenge er næsten 7 mdr. og de vil ikke spise øllebrød.

Er der klumper i din øllebrød?

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Britta og Torben

Dato : 29-12-01 21:02

Hej Martin.
Nej der er ikke klumber i min øllebrød, men måske skal jeg prøve med mere
sukker.
Hej fra Britta

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-12-01 22:05

In article <3c2e2137$0$62892$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Britta og Torben" <brittag@mail.dk> wrote:

> Nej der er ikke klumber i min øllebrød, men måske skal jeg prøve med mere
> sukker.

Nisseøl er også en god ting at putte i.

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 30-12-01 09:57

Hejsa

(Hej Martin er du også her? ;_))

> Nisseøl er også en god ting at putte i.

Laver I den selv? Det man kan købe, smager efter min menning heller ikke
særligt godt. Begge vores unger har spist øllebrød uden problemer; men
vi lavede den selv, og tilsatte piskefløde og lidt sukker (det er der
efter vores smag nødt til at komme i)

Sæt brødet i blød natten over og kog den i det om morgenen, udrør
klumpernne, hvis man ikke kan lide konsistensen af dem.

M. v. h. Sebastian
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50 -- sadyhr@yahoo.com

Fra : Gitte Beyer

Dato : 30-12-01 09:52

Hej

> [...]
>ventede i så en rum tid og prøvede igen eller puttede i mos elller andet i,

Min søn gad heller ikke øllebrød da han var helt lille. Jeg prøvede
til nogle gange med et par måneders mellemrum, men uden held. Så lod
jeg det ligge. Og nu spiser han det gerne (han er lige fyldt 2 år),
det er fast morgenmad når han overnatter hos "Besserne" og han skovler
ind. Så der er altså håb forude

MVH
Gitte

Fra : Cecilie Lytchoff Grø~

Dato : 30-12-01 11:15

Min dreng kunne heller ikke lide øllebrød. Jeg er lidt doven og har derfor
ikke lavet det selv. Først købte jeg det fra Nestlee, det kunne han absolut
ikke lide. Men så købte jeg fra Brugsen med sukker og det spiser han med
stort velbehag, han var 6 mdr. da han begyndte at spise det. Jeg selv kan
også lide øllebrød og kunne ikke drømme om at spise uden sukker, derfor
købte jeg den tilsat sukker. Hvis du putter lidt flødeskum eller mælk ved er
det ekstra godt.
venligst Cecilie