Frosne artemia
Fra : Morten

Dato : 29-12-01 00:19

Er der nogle der har erfaringer med frosne artemia til opfodring af småt
yngel (tetra, diskus osv.)
Jeg tænkte på om de ville tage dem når de var døde og om ikke det næsten var
lige så godt?

MvH
Morten

Fra : René Krogh

Dato : 29-12-01 00:41

Morten wrote in message <3c2cfdee$0$5480$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
>yngel (tetra, diskus osv.)
>Jeg tænkte på om de ville tage dem når de var døde og om ikke det næsten

Hvis det er de almindelige frosne artemia du refererer til, er de alt for
store. Jeg bruger dem selv til mine voksne fisk. Men du kan købe frosne
bosmider, der er meget mindre. Dem har jeg selv benyttet til tanganyika
ynglen, der bare guffer dem i sig.

mvh
René Krogh

Fra : Morten

Dato : 29-12-01 00:46

Ok jeg troede ikke de var voksne nm then.

MvH
Morten

Fra : René Krogh

Dato : 29-12-01 00:57

Morten wrote in message <3c2d0443$0$5464$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Ok jeg troede ikke de var voksne nm then.

Hej Morten,

Jeg vil med mit svar naturligvis ikke afvise at der findes frosne artemia
beregnet på opfodring af småt yngel. Men prøv evt at købe de frosne
bosmider, som er et utrolig godt foder til de første par uger og på
størrelse med nyklægget artemia.

mvh
René Krogh

Fra : Morten

Dato : 29-12-01 01:04

Ok tak for hjælpen René

Fra : Carsten Gall

Dato : 29-12-01 01:57

René Krogh <rene.krogh-dont-spam@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a0j0lr$1lu$1@sunsite.dk...

> [...]
> beregnet på opfodring af småt yngel. Men prøv evt at købe de frosne
> bosmider, som er et utrolig godt foder til de første par uger og på

Der findes frosne artemia, som er nyklækket!
De har bare ne fejl og det er prisen, de er hammer dyre, og ret svære at
få fat i da
det er meget få som vil betale prisen, og butikken kan desværre ikke
nøjes med at tage en enkelt plade/pakke hjem.
Små unger tager gerne artemiaerne, de de er så lette at selv den mindste
bevægelse
i vandet får den til at svæve rundt.
Men pas meget på, for på et eller andet tidspunkt falder de til bunds, og
vil hurtigt gå i forrådelse.

Carsten